4524
Sök

Ang: peugeot 106 Roland garros

111 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#1
nu har jag setat och sökt överallt och inte bara här utan, överallt

det jag undrar över är hur fan funkar bakvagnen på 106orna och det problemet jag har med bilen är det att sätter man folk bak så går bakhjulet i skärmkanten eller någon annan stanns det vet jag inte för jag har kollat men ser inget som kan göra de vad fan är problemet!

hur ställer man in bakvagnen på en sån

mvh/volvo_bobban

Full Gas Spar Tid

KHRacing
21 september 2010
#2
Den är ju inte direkt byggd för 4 vuxna... bättre/hårdare dämpare/fjädrar/torsionsfjädrar är första steget för dig anser jag !

111 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
#3
haha det har du rätt i haha men vart kan man köpa det  och vad ska man ha? haha

Full Gas Spar Tid

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 september 2010
#4
Problemet med dessa modeller av peugeot är att de har torsionsstavar i bakvagnen. Dvs de har ingen traditionell stötdämpare med fjäder runt, inget fjäderbenstorn osv. Det ställer till det hela en del då det är mkt knepigare att få tag i, om det ens går.

Torsionsstavar fungerar som ett fjäderstål som vrids, men eftersom det sitter med splines i båda ändar så fjädrar den. Dessa brukar sitta fast som in i berget..

Vet att tex Dione i Uppsala kan tillverka grövre torsionsstavar, men det kostar också en slant. Kolla på peugeut sport club's forum, där finns folk som har koll.

Edit: Om du bara ska ställa den högre måste du ändå lossa torsionsstavarna och vrida dem så att splines hamnar i ett annat läge.. som sagt, oftast ett helvete att få loss.. värme och glidhammare kan gå.
Senast redigerat av mrpete (21 september 2010)


111 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
#5
mrpete skrev:
Problemet med dessa modeller av peugeot är att de har torsionsstavar i bakvagnen. Dvs de har ingen traditionell stötdämpare med fjäder runt, inget fjäderbenstorn osv. Det ställer till det hela en del då det är mkt knepigare att få tag i, om det ens går.

Torsionsstavar fungerar som ett fjäderstål som vrids, men eftersom det sitter med splines i båda ändar så fjädrar den. Dessa brukar sitta fast som in i berget..

Vet att tex Dione i Uppsala kan tillverka grövre torsionsstavar, men det kostar också en slant. Kolla på peugeut sport club's forum, där finns folk som har koll.

Edit: Om du bara ska ställa den högre måste du ändå lossa torsionsstavarna och vrida dem så att splines hamnar i ett annat läge.. som sagt, oftast ett helvete att få loss.. värme och glidhammare kan gå.

tackar för svaret !

Full Gas Spar Tid


Sök