Min Skoda Octavia 1,6 -98 låter för mycket när man kör. ljud från däck och utifrån dock motron är helt tyst. under hooden så finns det ingen isolerings material. inte heller i bak luckan. och inte inne i dörrarna. Så nu tänkte jag stoppa in lite material för isolera ljudet.
Jag kan betala max 1000 kr för hela bilen. Jag har inte råd med Damplifire osv. Vilken av dessa ska jag välja? bättre tips?
...har inte testat det själv men hört att det ska dämpa riktigt bra och vara väldigt lättarbetat med en värmepistol. Ska själv slänga på detta i hjulhusen, dörrar, mm framöver!
...har inte testat det själv men hört att det ska dämpa riktigt bra och vara väldigt lättarbetat med en värmepistol. Ska själv slänga på detta i hjulhusen, dörrar, mm framöver!
Har Biltemas i min Porsche 924 i golvet efter att jag revit ur original klädseln på grund av fukt/mögel. De funkar helt OK. Ska även sätta på taklucka, på torped väggen och baktill.
Finns en body hos Hagman Carosol som innehåller exakt samma grejor som sån där DYR ljuddämpningsspray innehåller, kommer bara inte ihåg vad den heter! Kostar under hundringen för en flaska iaf! Den är blå när man sprutar på den men blir svart när den torkar! Körde den i en skoda felicia kombi + biltemas ljuddämpmatta (den med alufolie på ena sidan) där den fick rum i bilens golv och innanför dörrarna och JÄKLAR vad tyst den blev! Helt sjukt stor skillnad! Tror jag gjorde av med 4 burkar body och kanske 4-5 ark med dämpmatta!
Finns en body hos Hagman Carosol som innehåller exakt samma grejor som sån där DYR ljuddämpningsspray innehåller, kommer bara inte ihåg vad den heter! Kostar under hundringen för en flaska iaf! Den är blå när man sprutar på den men blir svart när den torkar! Körde den i en skoda felicia kombi + biltemas ljuddämpmatta (den med alufolie på ena sidan) där den fick rum i bilens golv och innanför dörrarna och JÄKLAR vad tyst den blev! Helt sjukt stor skillnad! Tror jag gjorde av med 4 burkar body och kanske 4-5 ark med dämpmatta!
Mvh/Jon
Tack för tipset alla. Jon ditt jobb verkar ha fungerat och nu vill jag göra samma sak du gjorde eftersom dina feedback var mycket positiva.
Kommer inte ihåg vilken jag tog, men ta den tjockaste du får plats med, det skulle jag ha gjort, är ju bra om alla plastpaneler hit o dit passar efter att du lagt i dämpmattan också!
Jag hade bilen soppren på inredning från nederkanten på rutorna och neråt, sen målade jag hela golvytan och insidan på innerskärmar/hjulhus, insidan på dörrar, skufflucka etc.