3244
Sök

Bmw 525 24v -93, vart komplös. HJÄLP!

8 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#1
Bilen gick hur bra som helst och jag hörde inga missljud förrän det pös till och den vart som kompressions lös. Bilen la av och går nu ej att starta. Startmotorn funkar, fläkten snor men det är precis som om det inte skulle sitta kolvar i så inget händer med motorn. Jag funderar på om det kan vara ventillyftarna eller givaren till kammen, men har ingen aning. Någon som har haft samma problem eller vet något liknande? Skulle vara tok glad för lite svar! Bilen har gått 28*** mil förresten.

1 353 Inlägg
23 september 2010
#2
La den av under körning?

Annars är det väldigt vanligt på M50 motorn att den blir typ komplös, om man bara startat upp den och stänger av den.
Vet inte om det blir nåt med hydrauliska lyftarna, men dom brukar starta om man nöter på startmotorn ett tag, ibland ett långt tag.

There's no replacement for displacement

8 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#3
Japp, hade kört ca 12 mil i sträck sen hände detta. Jävligt lurigt! Ja jag har en teori om att lyftarna fastnat uppe. Jag får prova köra på startmotorn en stund imorn när jag kommer hem smile
Tack så mycket!

1 353 Inlägg
23 september 2010
#4
hm, det lät konstigt..
Men dom ska väl inte kunna fastna uppe bara sådär? tongue

och kamkedjan borde ju inte gått av heller.

men säg till hur det går!

There's no replacement for displacement

8 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#5
Enligt en del personer ska dom tydligen kunna fastna. Men jag vet inte! ;p
Nää, jag tvekar på att det va kamkedjan.

Jajjamän det gör jag!

1 353 Inlägg
23 september 2010
#6
jo, men inte under körning bara sådär,

är ju rätt vanligt om man startar den kall och stänger av inom nån minut bara, då brukar man få nöta tongue

There's no replacement for displacement

Med.lem
3 759 Inlägg
23 september 2010
#7
Ingen felväxling typ 3 ist för 5an?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

8 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#8
Batta: Så det du menar är att det inte är ventilerna? ;p



Mr_EmCom: Växlade inte.

8 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
#9
Då va det roliga gjort. Kamkedjan är av!

1 353 Inlägg
24 september 2010
#10
hm, det lät inge roligt sad
första jag hör talas om som kört av en kedja på en M50 motor..

There's no replacement for displacement

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
24 september 2010
#11
Batta skrev:
hm, det lät inge roligt sad
första jag hör talas om som kört av en kedja på en M50 motor..
farfars 520 har gjort det med.


Tråkigt!.. Bara och skruva

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

8 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
#12
Batta skrev:
hm, det lät inge roligt sad
första jag hör talas om som kört av en kedja på en M50 motor..
Vet inte riktigt om det va mitt fel. Jag hade ägt den i 12 mil hmm Hade ju precis köpt den så va på väg hem. Verkade som det fått för dåligt med olja för kammen va alldeles blå, och att inte den skrek efter oljeservice förrän kedjan gått av vart jag förvånad över! Men men, imorn åker motorn ur och på söndag så får jag ny motor smile Kommer väl upp lite bilder till veckan antar jag smile


Sök