3514
Sök

billigare att köpa bil i tyskland ?

5 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Tjena.  Jag va inne på en hemsida där dom säljer bilar typ som blocket fast det är tyskt. Och allt är ju billigare där än här i sverige. Nån som hur hur det kommer sig ? Är det nåt lurigt me dom där bilarna lr hehe

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 juli 2006
nej dom står ju lägre där! och därför importerar ju alla sjuk mycket bilar, så det finns ju nu ett överflöd på bilar i sverige nu! det är skitsvårt att sälja bilar!

Jonas

5 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Måste man inte regga om den när den kommer till sverige ?

79 Inlägg
4 juli 2006
iGoo skrev:

klart att man måste

Press any key... were is the "any key"???

180 Inlägg
4 juli 2006
självklart

1 854 Inlägg
4 juli 2006
iGoo skrev:

Regbesikta, betala skrotningsavgift mm

46 Inlägg
4 juli 2006
Bilskatten är lägre där det är därför dom är billigare..Men du får inte glömma alla kostnader för att få hem den och registrera den osv.
Jag har varit nere i Tyskland några gånger och köpt bilar och enligt mig så är det knappt lönt längre.. Det lönar sig mycket mer om du köper en nyare bil i 200 000:- klassen än en gammal bil. I Tyskland är det en j-vla skillnad på bilfirmor. Det finns seriösa men varannan firma har en grusplan och en husvagn som kontor..Dom kan man inte lita på för dom vet att om dom bara får dit dig från Sverige (via telefon/mail) så köper man nästan bilen i vilket fall som helst. Det har hännt mig 2 ggr att dom skyllde på att dom inte kunde engelska så bra. Tex köpte en Audi 80 cab som skulle va hur fin som helst men när jag kom dit så var den repad på hela västersidan plus en massa annat. Men om man ska köpa där så är mitt råd att hitta en privatperson istället för en bilfirma..

Sök