4131
Sök

Köpråd: Riktigt snabb bil för runt 100K

886 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
#41
Jafan, det blir inte lätt att välja här... Tur att jag ändå inte ska köpa nu, men jag känner helt klart att jag har bättre koll på vad som finns. Känner på mig att jag kommer satsa på något äldre, mer mekvänligt och lo-tech som t.ex. supra mk3 eller audi S2.

M3or är säkert riktigt schyssta och snabba, men tyvärr så är det lite "mainstream" och klychigt imo.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
27 september 2010
#42
köp en corrado vr6 wink hehe nej skojja bara smile

men som många sagt innan ... porsche 944 turbo smile fina som fasen och porsche är alltid porsche

sen finns ju även som sagt 200sx, finns ju en del trim till de


6 Inlägg
27 september 2010
#43
nu är jag ingen bmw kung direkt.
men skillnad på m3orna är väl även motorblockens materia ocksål!!!. 3,0 är väl gjutjärn och 3.2aluminium!!!så en 3.o är väl rätt bra om man vill gasa???    rätta mig om jag är ute och cyklar

886 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
#44
CHEEVA skrev:
köp en corrado vr6 wink hehe nej skojja bara smile

men som många sagt innan ... porsche 944 turbo smile fina som fasen och porsche är alltid porsche

sen finns ju även som sagt 200sx, finns ju en del trim till de

Några säger porsche 944.

Men mina fördomar då? Dyra reservdelar, dyr service, dyr försäkring?

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
27 september 2010
#45
Wicca skrev:
Några säger porsche 944.

Men mina fördomar då? Dyra reservdelar, dyr service, dyr försäkring?

Inte dyrare än en M3a ... inte mycket dyrare än min corrado heller ... surfa in på mekonomen och jämnför lite priser smile


Ointresserad.
936 Inlägg
27 september 2010
#46
Beeenny skrev:
hardrox skrev:
Beeenny skrev:
m3 är ju ingen snabb bil..så grymt överskattade e36 m3

Nu är jag inte riktigt med, vad är en snabb bil för dig då? Räcker inte 5,5sec 0-100 för dig?

Liten bil stor motor och bra viktfördelning = m3.


Skillnad mellan 3,0 och 3,2L m3an är:

3.0: 286hk, 0,97 förbrukning, 6,0 sec 0-100. Endast 5 växlar.

3.2: 321 hk, 1,10 förbrukning, 5,5sec 0-100 och 6växlad låda.

hur många är det som inte är slutkörda

vet ingen m3a som håller dom måtten

Hur många S2/rs2 och skylines är inte slutkörda tamej fan både i lager koppling och överallt?

Teabag appreciation club.

982 Inlägg
27 september 2010
#47
Snitch skrev:
Beeenny skrev:
hardrox skrev:

Nu är jag inte riktigt med, vad är en snabb bil för dig då? Räcker inte 5,5sec 0-100 för dig?

Liten bil stor motor och bra viktfördelning = m3.


Skillnad mellan 3,0 och 3,2L m3an är:

3.0: 286hk, 0,97 förbrukning, 6,0 sec 0-100. Endast 5 växlar.

3.2: 321 hk, 1,10 förbrukning, 5,5sec 0-100 och 6växlad låda.

hur många är det som inte är slutkörda

vet ingen m3a som håller dom måtten

Hur många S2/rs2 och skylines är inte slutkörda tamej fan både i lager koppling och överallt?

<3

Allfixare
1 475 Inlägg
27 september 2010
#48
Lägg ett bud på min s2,a. dock ska jag ha mer än 100. garanterar dig att mindre slutkörd s2,a får du leta länge å väl efter. sv-såld, 2st ägare, bara påkostad med fina grejjer. grymt driftsäker aldrig haft en 2,a på bes alla papper, nycklar kvitton osv finns kvar sen den va ny. inkl broschyrer.


Ointresserad.
936 Inlägg
28 september 2010
#49
Beeenny skrev:
Snitch skrev:
Beeenny skrev:

hur många är det som inte är slutkörda

vet ingen m3a som håller dom måtten

Hur många S2/rs2 och skylines är inte slutkörda tamej fan både i lager koppling och överallt?

<3

Det gjorde lite ont va?

Teabag appreciation club.

982 Inlägg
28 september 2010
#50
Snitch skrev:
Beeenny skrev:
Snitch skrev:

Hur många S2/rs2 och skylines är inte slutkörda tamej fan både i lager koppling och överallt?

<3

Det gjorde lite ont va?

japp gud va de högg i hjärtat

German Engineering
9 083 Inlägg
28 september 2010
#51
Audi S2 ska du ha wink Trimvänlig, Quattro, coupé och mkt rolig bil att köra. Vill du byta turbo, ta K27:an från RS2:an wink

Annat alternativ är BMW M3 3.2, riktigt stark motor big_smile

Undvik Nissan 200sx, varning för vevlagerras. Unga trimmar och kör sönder och ingen modifiering gjord och därmed ras.

Supra MKIII är alldeles för gammal, om man ska ha en Supra så är det MKIV som gäller (är trots allt tyskbils-entusiast men tipsar ändå)

Porsche funkar också bra, men tyvärr är de dyra sad

Lycka till smile

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Allfixare
1 475 Inlägg
28 september 2010
#52
CarpeDiem skrev:
Audi S2 ska du ha wink Trimvänlig, Quattro, coupé och mkt rolig bil att köra. Vill du byta turbo, ta K27:an från RS2:an wink

Annat alternativ är BMW M3 3.2, riktigt stark motor big_smile

Undvik Nissan 200sx, varning för vevlagerras. Unga trimmar och kör sönder och ingen modifiering gjord och därmed ras.

Supra MKIII är alldeles för gammal, om man ska ha en Supra så är det MKIV som gäller (är trots allt tyskbils-entusiast men tipsar ändå)

Porsche funkar också bra, men tyvärr är de dyra sad

Lycka till smile

Mvh

Sitter defenitivt INTE en K27 på RS2. Det sitter en K24 7200. På Original S2 sitter det en K24 7000. Fattar inte vart fan folk får ifrån att det sitter nån gammal jävla K27 på RS2 för.


Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
28 september 2010
#53
fish skrev:
CarpeDiem skrev:
Audi S2 ska du ha wink Trimvänlig, Quattro, coupé och mkt rolig bil att köra. Vill du byta turbo, ta K27:an från RS2:an wink

Annat alternativ är BMW M3 3.2, riktigt stark motor big_smile

Undvik Nissan 200sx, varning för vevlagerras. Unga trimmar och kör sönder och ingen modifiering gjord och därmed ras.

Supra MKIII är alldeles för gammal, om man ska ha en Supra så är det MKIV som gäller (är trots allt tyskbils-entusiast men tipsar ändå)

Porsche funkar också bra, men tyvärr är de dyra sad

Lycka till smile

Mvh

Sitter defenitivt INTE en K27 på RS2. Det sitter en K24 7200. På Original S2 sitter det en K24 7000. Fattar inte vart fan folk får ifrån att det sitter nån gammal jävla K27 på RS2 för.

K27an satt väl på S1an ??

CarpeDiem skrev:
Audi S2 ska du ha wink Trimvänlig, Quattro, coupé och mkt rolig bil att köra. Vill du byta turbo, ta K27:an från RS2:an wink

Annat alternativ är BMW M3 3.2, riktigt stark motor big_smile

Undvik Nissan 200sx, varning för vevlagerras. Unga trimmar och kör sönder och ingen modifiering gjord och därmed ras.

Supra MKIII är alldeles för gammal, om man ska ha en Supra så är det MKIV som gäller (är trots allt tyskbils-entusiast men tipsar ändå)

Porsche funkar också bra, men tyvärr är de dyra sad

Lycka till smile

Vad är det som är så mycket dyrare med en porsche ? går ju hitta många riktigt välhållna ex.

Varför är supra mkIII för gammal ? 

Sen med en 200sx är det väl som med alla bilar .. man får prov köra samt se vad det är för ägare som haft bilen innan, så att man inte köper en ner körd häck smile


KHRacing
28 september 2010
#54
fakuoka skrev:
Banga vänsterstyrt fixeringen och köp dig en Skyline R32 GTR! Möjligtvis Evo, Impreza.

En trimmas 850 T5 är ju snabbare än alla de :-9 (även om den är fwd)

KHRacing
28 september 2010
#55
Krist skrev:
En polare hade m3 e36 3.0 motorn. Han hade kolfiberinsug med rafko chip och RnB cammar å annat shit. Han ställde den på bromsbänk och det visa 350+/- hk på hjulen!

Över 70 hk extra med insug, kammar chip + annan shit...
vad var annan shit..
  raceportning, mappning, hårdare ventilfjädrar, extraktorrör, blueprintad motor.. m.m ?

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
28 september 2010
#56
KHRacing skrev:
fakuoka skrev:
Banga vänsterstyrt fixeringen och köp dig en Skyline R32 GTR! Möjligtvis Evo, Impreza.

En trimmas 850 T5 är ju snabbare än alla de :-9 (även om den är fwd)

är den säkert ... en trimmad r32 kan också gå ganska bra wink man kan ju de flesta bilar att gå bra, men om man nu ska trimma så är väl väghållning något att titta på med ? antar att en r32a ligger ganska mkt bättre på vägen än en svensson volvo, även evo och impreza för den delen


Serviceledare Bravida Ventilation
191 Inlägg
28 september 2010
#57
CarpeDiem skrev:
Supra MKIII är alldeles för gammal, om man ska ha en Supra så är det MKIV som gäller (är trots allt tyskbils-entusiast men tipsar ändå)

Jag har äget en mk3 och äger nu en mk4 och helt ärligt så ger mk3 mer körglädje för pengarna medans mk4 ger mer av allt, även körglädje, men den kostar ju som 5 mk3or:rolleyes:


188 Inlägg
28 september 2010
#58
Snabb rakt fram eller ska du kunna svänga och bromsa oxå?


Ska du bli riktigt snabb rakt fram så är det nog bara gamla bilar som är ordentligt trimmade som gäller, men då får man ju vara beredd på att det rasar.

Vill du kunna svänga och ha en mordenare bil så rekomenderar jag M3 eller 944 turbo.
Men det finns ju typ ingen bil som man inte måste byta dämpare/fjädrar/bussningar, bromsar och riktig stol, bara där har vi ju ca 25.000:- extra..
Så köp en bil du gillar och du känner förtroende för eller har polare som kan mecka med så du slipper lämna in varje gång..

100.000:- är inte speciellt mycket pengar, t.o.m våran Golf har nog kostat närmare 50.000:- och då kostade den ju bara 6000:- i inköp, fast då hänger man ju av en Org M3 e36 när det svänger wink

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu

886 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#59
chrix skrev:
Snabb rakt fram eller ska du kunna svänga och bromsa oxå?


Ska du bli riktigt snabb rakt fram så är det nog bara gamla bilar som är ordentligt trimmade som gäller, men då får man ju vara beredd på att det rasar.

Jag har tänkt köra lite banträffar och sådär så det är absolut svängar som också är intressanta. Nu är det som sagt inte tid för köp imorgon utan mer rekande inför vilka modeller som kan vara intressanta.

Jag är faktiskt mest inne på att köpa någon äldre, -85-95 med lite lullull och mycket motor. Antingen köper jag nog något "Nästan klart" projekt för runt 100k och fixar det sista själv, en färdigtrimmad bil för kanske 130k eller en helt ofixad bil för runt 60-70k och renoverar och trimmar själv beroende på vilka objekt som finns och hur det ser ut med ordentligt garage osv.

Är väl mest inne på toyota supra mk3, Nissan 200sx eller någon liknande. Har även funderingar på att bygga helt från scratch, med rörram osv. Ungefär som en super seven, fast med tak, något liknande Z3 coupé kanske. Fast det lär ju ta grymt lång tid osv, plus mek med SFRO m.m. Får räkna lite på det och se vad som känns mest värt.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

7 Inlägg
28 september 2010
#60
Mustang 96-2004 får du billigt säkert runt 40 papp skulle ja tro, sen köper du kompressor från kenne;) så fårru en bra bit på 800 häst men frågan är ju hur länge de håller.. 

http://www.kennebell.net/superchargers/ … lector.htm

Bra billigt bil lätt o trimma, men som sagt de är en ford...


Sök