3360
Sök

Kompsänkning av en B234f, hur gör man på bästa vis och finns de olika vis att göra på?

67 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#1
Ja som sagt, jag undra hur man kompsänker en B234f motor för typ turbo bygge runt 330häst?
och sen en annan fråga, går de att köra med E85 på chipade guldboxar? för de ha väl något att göra med kompsänkningen, bränslet?

1 772 Inlägg
28 september 2010
#2
Tjockare toppackning. (dubbla)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

67 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#3
ok e det riktigt seriöst? och hur håller de?
finns det någon som vet hur man gör seriöst kompsänkning om man ska köra seriöst med 16v turbo bygge och vilket bränsle ska jag köra på?

78 Inlägg
2 oktober 2010
#4
Dubbla packningar fungerar annars är det byte av kolvar om det ska vara seriöst. Kan tipsa om att köpa en Lamda mätare så du ser när motorn går snålt (snålt= motorn kan rasa)

67 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#5
okej tackar. då undra jag om det är några andra volvo rödblock kolvar som fungera B234f ? självklart svarva ur för 16v topp.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
2 oktober 2010
#6
H-profil och svarvade originalkolvar håller nog en stund! Eftermarknadssprut om du vill vara seriös och få det att hålla, mappningen är det viktigaste smile gräva ur förbränningsrummen i toppen fungerar med.. Finns några knep smile

Audis in Scandinavia Crew

67 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#7
NIKKELICIOUS skrev:
H-profil och svarvade originalkolvar håller nog en stund! Eftermarknadssprut om du vill vara seriös och få det att hålla, mappningen är det viktigaste smile gräva ur förbränningsrummen i toppen fungerar med.. Finns några knep smile

okej hur menar du svarva original kolvarna ? från B234f då? smile
Det går inte köra med typ chipada/mappade guldboxar seriöst? Tanken är runt 300-330hk.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
2 oktober 2010
#8
polarn har 270hk i okompsänkt B234f med turbo och e85
så kör du e85 bör du klara helt utan att kompsänka
men med bensin är det värre så klart

Kör fort så hinner inget hända...

1 772 Inlägg
2 oktober 2010
#9
Growe skrev:
polarn har 270hk i okompsänkt B234f med turbo och e85
så kör du e85 bör du klara helt utan att kompsänka
men med bensin är det värre så klart

Det är hyfsat, vad har han mera gjort för att åka på E85?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

67 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#10
okej smile ja, skulle ändå vilja kompsänka för att vara lite säker. men kör han med eftermaknads sprut då ?
För jag vet inte vilket bränsle man ska köra på heller men E85 verka bäste då eller? hur seriös är hans bygge ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
2 oktober 2010
#11
NordstromJ skrev:
Growe skrev:
polarn har 270hk i okompsänkt B234f med turbo och e85
så kör du e85 bör du klara helt utan att kompsänka
men med bensin är det värre så klart

Det är hyfsat, vad har han mera gjort för att åka på E85?

bra fråga ett grenrör ett t03/t04 hybrid 0.74bars ladd
orginal 360gl 88 insprut med stora spridare moddad lmm iövrigt orginal sprut

han är iof sjukt säker på att skruva men hur han bär sig åt vete tusan

han har plockat över 400hk ur ett orginal b230fk/ft block utan att stakarna eller kolvarna gav upp smile
tur eller skicklighet ?! men det fungerade

Kör fort så hinner inget hända...

67 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#12
okej då ha han skruvat ett tag smile
Men han ha inte kompsänkt alls då

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
2 oktober 2010
#13
volvoburnnare skrev:
okej då ha han skruvat ett tag smile
Men han ha inte kompsänkt alls då

jag tolkade det som att den var spik orginal

köpte en 360glt i förgår med B200E motor och sen sitter det en snurra från 740turbo med grenrör
och utan intercooler laddar den 0.6 utan spikningar med e85 och stora spridare
den motorn är helt orörd

visst ingen monster effekt men e85 gillar högt komp
kör t.o.m orginal tänding
och den backar inte direkt när laddtrycket kommer om man säger så smile

Kör fort så hinner inget hända...

67 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#14
Growe skrev:
volvoburnnare skrev:
okej då ha han skruvat ett tag smile
Men han ha inte kompsänkt alls då

jag tolkade det som att den var spik orginal

köpte en 360glt i förgår med B200E motor och sen sitter det en snurra från 740turbo med grenrör
och utan intercooler laddar den 0.6 utan spikningar med e85 och stora spridare
den motorn är helt orörd

visst ingen monster effekt men e85 gillar högt komp
kör t.o.m orginal tänding
och den backar inte direkt när laddtrycket kommer om man säger så smile

okej smile men hur regera motorn på e85 för man kan väl typ inte tanka en orginal och köra på den sen?

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
2 oktober 2010
#15
volvoburnnare skrev:
Growe skrev:
volvoburnnare skrev:
okej då ha han skruvat ett tag smile
Men han ha inte kompsänkt alls då

jag tolkade det som att den var spik orginal

köpte en 360glt i förgår med B200E motor och sen sitter det en snurra från 740turbo med grenrör
och utan intercooler laddar den 0.6 utan spikningar med e85 och stora spridare
den motorn är helt orörd

visst ingen monster effekt men e85 gillar högt komp
kör t.o.m orginal tänding
och den backar inte direkt när laddtrycket kommer om man säger så smile

okej smile men hur regera motorn på e85 för man kan väl typ inte tanka en orginal och köra på den sen?

inte en aning smile

kollade nu 10.1 i komp har han
orginal B230F underdel med b234f kolvar och stakar
och mirrafrästa ventilsäten och lätt portad i insuget

sen dubbla kallstartsventiler för lättare kallstarter

har rätt dålig koll på e85 så jag är rätt vilsen själv
märkte att min 360 inte är skoj kall..surar som satan..fast den är riktigt oseriöst byggd så dom problemen kan man lösa genom att bygga på rätt sätt

Kör fort så hinner inget hända...


Sök