Ja som sagt, jag undra hur man kompsänker en B234f motor för typ turbo bygge runt 330häst? och sen en annan fråga, går de att köra med E85 på chipade guldboxar? för de ha väl något att göra med kompsänkningen, bränslet?
ok e det riktigt seriöst? och hur håller de? finns det någon som vet hur man gör seriöst kompsänkning om man ska köra seriöst med 16v turbo bygge och vilket bränsle ska jag köra på?
Dubbla packningar fungerar annars är det byte av kolvar om det ska vara seriöst. Kan tipsa om att köpa en Lamda mätare så du ser när motorn går snålt (snålt= motorn kan rasa)
H-profil och svarvade originalkolvar håller nog en stund! Eftermarknadssprut om du vill vara seriös och få det att hålla, mappningen är det viktigaste gräva ur förbränningsrummen i toppen fungerar med.. Finns några knep
H-profil och svarvade originalkolvar håller nog en stund! Eftermarknadssprut om du vill vara seriös och få det att hålla, mappningen är det viktigaste gräva ur förbränningsrummen i toppen fungerar med.. Finns några knep
okej hur menar du svarva original kolvarna ? från B234f då? Det går inte köra med typ chipada/mappade guldboxar seriöst? Tanken är runt 300-330hk.
okej ja, skulle ändå vilja kompsänka för att vara lite säker. men kör han med eftermaknads sprut då ? För jag vet inte vilket bränsle man ska köra på heller men E85 verka bäste då eller? hur seriös är hans bygge ?
okej då ha han skruvat ett tag Men han ha inte kompsänkt alls då
jag tolkade det som att den var spik orginal
köpte en 360glt i förgår med B200E motor och sen sitter det en snurra från 740turbo med grenrör och utan intercooler laddar den 0.6 utan spikningar med e85 och stora spridare den motorn är helt orörd
visst ingen monster effekt men e85 gillar högt komp kör t.o.m orginal tänding och den backar inte direkt när laddtrycket kommer om man säger så
okej då ha han skruvat ett tag Men han ha inte kompsänkt alls då
jag tolkade det som att den var spik orginal
köpte en 360glt i förgår med B200E motor och sen sitter det en snurra från 740turbo med grenrör och utan intercooler laddar den 0.6 utan spikningar med e85 och stora spridare den motorn är helt orörd
visst ingen monster effekt men e85 gillar högt komp kör t.o.m orginal tänding och den backar inte direkt när laddtrycket kommer om man säger så
okej men hur regera motorn på e85 för man kan väl typ inte tanka en orginal och köra på den sen?
okej då ha han skruvat ett tag Men han ha inte kompsänkt alls då
jag tolkade det som att den var spik orginal
köpte en 360glt i förgår med B200E motor och sen sitter det en snurra från 740turbo med grenrör och utan intercooler laddar den 0.6 utan spikningar med e85 och stora spridare den motorn är helt orörd
visst ingen monster effekt men e85 gillar högt komp kör t.o.m orginal tänding och den backar inte direkt när laddtrycket kommer om man säger så
okej men hur regera motorn på e85 för man kan väl typ inte tanka en orginal och köra på den sen?
inte en aning
kollade nu 10.1 i komp har han orginal B230F underdel med b234f kolvar och stakar och mirrafrästa ventilsäten och lätt portad i insuget
sen dubbla kallstartsventiler för lättare kallstarter
har rätt dålig koll på e85 så jag är rätt vilsen själv märkte att min 360 inte är skoj kall..surar som satan..fast den är riktigt oseriöst byggd så dom problemen kan man lösa genom att bygga på rätt sätt