3353
Sök

En ny typ av Internetdejting?

1 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Hejsan alla!

För det första, det här är ett seriöst försök att hjälpa människor att hitta någon så om det inte låter intressant så tror jag du vinner på att läsa något annat. smile

Jo det är såhär. Jag har under en tid märkt något med mig som jag gärna skulle vilja utforska närmare som jag inte riktigt kan definiera och har startat något för ett par månader sedan som jag tänkte sprida till flera människor.

Det började egentligen för över 15 år sedan när jag som vanligt satt och tittade på TV. Jag tittade på "family of five" med Michael J Fox. När hans medspelare kom in i rutan reagerade jag starkt. Det var Tracy Pollan som spelade mot honom och jag kände på en gång något mellan dem. Jag tyckte att de var som varsin del av en helhet ungefär. 15 åriga jag tyckte det var häftigt så jag ville kolla upp dem och såg då att de blivit störtförälskade i den serien och är fortfarande tillsammans. Jag såg även på fotona på internet och fick samma känsla av enhet. Där startade något intresse.

Jag har dock under hela mitt liv varit intresserad utav människor, det som inte sägs, kroppsspråk och det människor egentligen känner. Kanske för att jag kommer från en familj som inte visade känslor så att jag hela tiden fick lära mig att känna av hur det egentligen var och vad de kände.

Åren har nu gått och jag har under den här tiden varit lika intresserad för relationer, människor och känslostämningar. Det är svårt att sammanfatta detta på ett bra sätt men jag märkte i vilket fall som helst att den här känslan jag fick från Michael och Tracy infann sig hos par som höllt länge(studerade gamla Hollywoodpar och det var samma känsla varje gång). Jag har studerat analyserat detta utan att riktigt veta om det i åratal nu för att jag är så fascinerad av det och för att jag verkar ha hittat något. Jag har enligt mig blivit mer pricksäker och kan idag avgöra vilken typ av förhållande två människor skulle ha (baserat på endast attraktion, baserat på trygghet, baserat på äkta kärlek, partner in crime etc).

Jag såg för några månader sen en dokumentär på TV om par som blivit förälskade i hollywood. De visade därför först paren och hur de blev förälskade och berättade senare hur länge det höll. Jag blev överlycklig eftersom jag fick chans att testa min förmåga/talang/kunskap. Det visade sig att jag hade nästan kusligt rätt. Jag kände av de tillsammans och fick där upp exempelvis "nej det är bara attraktion och kommer inte hålla" eller "oj, där är något djupt". Eftersom jag kunde avgöra detta med så stor pricksäkerhet gjorde att jag började tänka mer på detta igen.

Jag hjälpte min syster (är hjälpsam av naturen) när hon var djupt deprimerad för ca 8 år sedan. Jag ville så gärna hjälpa henne att hitta någon bra för henne så jag satte mig och tittade på foton på ett annat forum. Efter hundratals foton så hittade jag någon som jag kände "hm...här är något". Jag visade honom och hon sa ungefär, "javisst jag kan väl säga hej". Den kvällen blev det mer än hej. De pratade halva natten och kunde efter det inte slita sig ifrån varandra. De pendlade, flyttade ihop, förlovade sig och har nu varit tillsammans i runt 7 år och är fortfarande oskiljbara.

Jag blev arbetslös för ett par månader sedan och mina planer som jag hade bestämt gick inte riktigt som jag hade tänkt. Så nu sitter jag här med något som kanske kan hjälpa hundratals av människor. Vad skulle ni gjort i min situation?

Det finns enligt aftonbladet (ja trovärdigheten kanske inte är högst, men det ger en uppskattning i vilket fall) ca 2 miljoner singlar i Sverige och fler har det blivit trots en enorm mängd datingsidor som dykt upp. Dock ser jag att de flesta utgår från samma sätt och har egentligen ingen kunskap eller något att erbjuda mer än en plats där singlar kan prata. Fokus ligger inte på att hjälpa människor utan att tjäna pengar.

Jag har ett nytt koncept på gång som skulle kunna hjälpa mängder av människor och jag vill gärna göra det. 2 miljoner singlar (och många som tröttnat på nätdejting) + jag kan para ihop människor+ jag har mycket tid då jag är arbetslös, borde betyda att jag skulle kunna hjälpa många.

Det jag har gjort är att jag sökt mig till olika forum och nämnt detta och att jag gärna vill prova om detta fungerar. Jag vill ha bevis på detta och därför sagt att jag gör en gratisanalys och gratismatchning till alla intresserade. Många har tyckt att det är ett jättebra initiativ och jag har fått in en mängd med människor. Åldern ligger mellan 30-50 skulle jag säga, med några lite yngre och några lite äldre. Jag matchade också mitt första par igår och kommer att inom en snar framtid få höra hur det gick. Jag tänkte därför höra här om någon var intresserad av att vara med på mitt experiment? 

Denna typ av dejting är inte ens liknande något av det som finns idag. Jag har inte sett det varken i Sverige eller världen faktiskt. Det är nämligen så att jag utgår från ansiktsuttryck och ögonuttryck (dvs via foton), vilket innebär att man slipper marknadsföra sig själv och skriva varför just du är bäst. Det utgår därför från ett djupare plan och därför blir relationerna också sådana.

Jag kan förklara ytterligare för nyfikna. 

Vänliga hälsningar,
Karin

Os Difuntos
1 822 Inlägg
28 september 2010
What the fuck have you been smoking girl??

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

2 624 Inlägg
28 september 2010
baca skrev:
What the fuck have you been smoking girl??

word lollol

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
28 september 2010
wait, what?

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

3 259 Inlägg
28 september 2010
Du verkar ju väldigt seriös när du skriver så om det nu skulle vara så, så kör på! Jag är gärna med på ett expriment! big_smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

14 Inlägg
28 september 2010
Mycket bull på ett inlägg, regga dig på familjeliv.se istället.

Bara för att man skriker högst eller oftast, betyder det inte att man har rätt..

8 883 Inlägg
28 september 2010
Vad ska diskuteras i tråden?
Posta det som en blogg och inte som inlägg för att marknadsföra en tjänst.
§9 Annonsering
Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök