3701
Sök

Råd angående ljud-anläggning

412 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Beror ju på, ska du ha allt? Eller har du redan batterier och kablar? Vad har du för framsystem? Vad för huvudenhet?

Jag har inget, bara orginal högtalare, så jag vill ju byta de med..

We have no blood, Only hardstyle running through our veins

412 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
extremtKnAz skrev:
ChriZtoffer skrev:
Beror ju på, ska du ha allt? Eller har du redan batterier och kablar? Vad har du för framsystem? Vad för huvudenhet?

Jag har inget, bara orginal högtalare, så jag vill ju byta de med..

är 4 st http://www.ljudstudion.se/kicker-ds6930 … c-693.aspx sånna och http://www.ljudstudion.se/2x-kicker-l71 … c-389.aspx något paket sån dunkar på bra ?

412 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
eriksson84 skrev:
extremtKnAz skrev:
eriksson84 skrev:
skulle lagt mindre på bas och bra mycket mer på steg.. smile ett rikrigt bra steg får billiga mds 12er att spela på riktigt bra.. smile

okej, men är de inte mycket också hur baselementen e ? roll

jo visst är det de.. men kolla in mitt bygge har basar för totalt 4800kr.. tongue och spelar riktigt hööögt.. smile
men då andväder jag mig av dyra bra steg med en del effekt..
men inte byggt för hairtrick så det går inte.. tongue fel avstämning för det..

kan man har 2 st slutstegar om som man kopplar samman om dom inte är av samma tillverkare? :S

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 september 2010
Du ska alltså ha 4st 6x9or drivna på huvudenheten, samt 2st rejäla basar matade med ett monoblock? :S Jaja... Nu vet jag ju inte riktigt vad du är ute efter men det verkar bara vara rejält med dunk, jag skulle dock ha prioriterat heeeeelt annorlunda. Men du har alltså ingen huvudenhet? Vad ska sakerna sitta i för bil?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

412 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Du ska alltså ha 4st 6x9or drivna på huvudenheten, samt 2st rejäla basar matade med ett monoblock? :S Jaja... Nu vet jag ju inte riktigt vad du är ute efter men det verkar bara vara rejält med dunk, jag skulle dock ha prioriterat heeeeelt annorlunda. Men du har alltså ingen huvudenhet? Vad ska sakerna sitta i för bil?

jag glömde kanske säga att jag inte är så duktigt på det där med ljud o sånt, men Kort så ligger de till så här(jag lyssar på hip hop, o trance och vill då ha mycket bas DJUPBAS och INTE snärtig) det är en saab 900 cupe som den ska sitta i
Senast redigerat av extremtKnAz (29 september 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 september 2010
Isåfall så finns det ju plats för 6,5" i framdörrarna och 3,5" på instrumentbrädan, 6x9" bak på sidorna. Stoppa i nåt vettigt där (främst fram då) och driv med steg så har du iaf nåt att möta upp ett par monsterbasar någorlunda med. smile

Men frågan kvarstår fortfarande, vad har du för huvudenhet (stereo)???
Senast redigerat av ChriZtoffer (29 september 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Isåfall så finns det ju plats för 6,5" i framdörrarna och 3,5" på instrumentbrädan, 6x9" bak på sidorna. Stoppa i nåt vettigt där (främst fram då) och driv med steg så har du iaf nåt att möta upp ett par monsterbasar någorlunda med. smile

Men frågan kvarstår fortfarande, vad har du för huvudenhet (stereo)???

utgå ifrån att jag har allt orginal (huvudenheten) och ska ha råd/hjälp att köpa allt nytt rubbet!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 september 2010
Då bör du börja med att byta den, har du nå speciella önskemål när det gäller en ny enhet? Såsom USB, bluetooth, minneskortläsare, DVD-läsare, färgskärm o.s.v. Ska den också ingå i budgeten?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Då bör du börja med att byta den, har du nå speciella önskemål när det gäller en ny enhet? Såsom USB, bluetooth, minneskortläsare, DVD-läsare, färgskärm o.s.v. Ska den också ingå i budgeten?

okej, ja faktisk, vill ha med USB utag annars kvittar de, bara den är så klart bra o inget skit. Lika bra att köpa bra saker direkt. ja helst ingå i bugeten vad kosten en bra enhet?
Senast redigerat av extremtKnAz (30 september 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 september 2010
Ett förslag då är Kenwood 6047, har USB-ingång och AUX samt tre par lågnivåutgångar, tidskomp och okej EQ. Låter dessutom riktigt bra sett till priset.
Senast redigerat av ChriZtoffer (30 september 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ett förslag då är Kenwood 6047, har USB-ingång och AUX samt tre par lågnivåutgångar, tidskomp och okej EQ. Låter dessutom riktigt bra sett till priset.

okej, är den bra om man ska koppla slutsteg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 september 2010
Som sagt tre par lågnivåutgångar så ja det går att köra steg till både fram och baksystem samt bas.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Som sagt tre par lågnivåutgångar så ja det går att köra steg till både fram och baksystem samt bas.

de låter bra smile men ta som tex att jag köper Kenwood KDC-6047U , o 2 st l7 kicker 12or samt något sort slutsteg vet inte vad för något och vanliga högtaler ( tex 4 st ) skulle de pumpa på som fan då eller ?? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 september 2010
Nope, inte om du inte kör slutsteg till högtalarna också. Vist ger huvudenheten ut en del effekt men inte alls lika mycket som ens ett billigt steg kan. Så vettiga högtalare drivna av ett slutsteg, då kan du pumpa på!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Nope, inte om du inte kör slutsteg till högtalarna också. Vist ger huvudenheten ut en del effekt men inte alls lika mycket som ens ett billigt steg kan. Så vettiga högtalare drivna av ett slutsteg, då kan du pumpa på!

okej:) så iallafall minst 2 steg tongue vad för några högtalare är bra som du känner till ? får gärna liggar runt 5000:- max

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:

http://www.ljudstudion.se/ProductPopup. … 97_138.jpg vad är de längs till höger ? ?

VW-driver
291 Inlägg
30 september 2010
Lägg merparten av budgeten på ett bra tävlingssteg. Det räcker väl!

Utgå från att du ska ha bättre kvalitet i ljudet än antal kraftfulla basar.

Bara ett råd.

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Krucial skrev:

Bara ett råd.

okej, om jag köper ett bra steg. får man bättre bas o bättre ljud då eller ? roll

412 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
extremtKnAz skrev:
Krucial skrev:

Bara ett råd.

okej, om jag köper ett bra steg. får man bättre bas o bättre ljud då eller ? roll

är http://www.ljudstudion.se/dls-a7-4x60wa … c-111.aspx något att rekomendera iså fall ?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 september 2010
extremtKnAz skrev:
ChriZtoffer skrev:

http://www.ljudstudion.se/ProductPopup. … 97_138.jpg vad är de längs till höger ? ?

Det till höger är ett delningsfilter. Till din bil skulle jag rekommendera Amega Q-Cox350 till brädan och Amega DRVRQ6 till dörrarna, dämpa dörrarna och på med ett bra steg bara så kan du poppa på rejält! smile

Dyra fina högtalare med ett dåligt steg låter kasst. Billiga högtalare med ett bra steg kan låta helt okej. Dyra fina högtalare med ett bra steg låter.... wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök