Länge sen sist, men intresset brinner fortfarande!
Har även hunnit ta körkort, därför har jag inte lagt in så mycket angående bilen på sistonne...
Idag kopplades elfläkten i, ruggigt skönt att ha det gjort. Nu väntar jag på avgasrör som är på svetsning hos RITAB i Östhammar, tusen tack till dem! Stämmer allting så blir det besiktning inom närmaste veckor och sen är den klar för gatan!
Innan jag kör skiten ur motorn tänkte jag byta ut de gamla och böjda oljerören till stålomspunna slangar, men det kommer framöver någon gång!
Har även fått hem lite fler paket, alltid lika kul! Denna gång hittade en dawes device (pysventil) samt gultoning till framlyktorna hem!
Elfläkten kopplades till en 4-vägs säkringsdosa, för att vara på den säkra sidan så att säga...
Dosan fäste jag i chassit efter lite om och men. Placeringen blev ganska vettig faktiskt!
Kopplingen skedde som så att minuspolen (jorden) drogs från fläkten, genom tempgivaren och upp till chassit. Pluspolen drogs från fläkten, genom säkringsdosan och en 15A säkring och upp till batteriet. Väldigt simpelt! Prövade även fläkten och den blåste på friskt, så det ska inte vara några problem!
Dragningen snyggades till med blåa stripes och jag är grymt nöjd!
Tyvärr hade jag bara mobilkameran till hands, så allting ser snuskigt ut på bilderna...
Hoppas avgaset passar efter svetsning, och att bilen kommer genom besiktningen levande och godkänd!