2949
Sök

Bil upp till 60000kr, volvo s60? audi a4? a6? saab 93 generation 2?

186 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Hej, ska köpa nyare begagnad bil och har kollat på dessa modeller. Tycker man verkar få rätt mkt utrustning och en snygg bil hos alla dessa jag föreslagit. Men har ingen aning om vad som är bättre... Kollat på typ samma "motorstorlek" på alla..
Om ni fick säga, vad skulle ni valt av dessa. Kan ge ett par exempel från blocket :
http://www.blocket.se/landskrona/Audi_A … 10&w=3

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_3_ … 10&w=3

http://www.blocket.se/simrishamn/Audi_A … 10&w=3

http://www.blocket.se/lund/Volvo_S60_2_ … 10&w=3

Har ni något positivt / negativt om dessa?

Trucker
2 710 Inlägg
2 oktober 2010
För dom pengarna kan du faktiskt få en bra o fin bil som även är skön o åka i med skapligt mkt utr.

I detta fall skulle jag valt S60n. Den har bra med utr, härlig komfort och en stark motor. Saaben är tyvärr Vector på 175hk, men dom hästarna känns absolut inte som 175. Det är faktiskt bara 25hk mindre än volvon men jag lovar dig, det är SKILLNAD på dom wink

Tyskarna är sega och dyra i drift, då syftar jag på ev reperationer och reservdelskostnader.

Som sagt: ta o kolla på S60n

Mvh

Fart missbrukare

2 982 Inlägg
2 oktober 2010
BMWgrabben skrev:
För dom pengarna kan du faktiskt få en bra o fin bil som även är skön o åka i med skapligt mkt utr.

I detta fall skulle jag valt S60n. Den har bra med utr, härlig komfort och en stark motor. Saaben är tyvärr Vector på 175hk, men dom hästarna känns absolut inte som 175. Det är faktiskt bara 25hk mindre än volvon men jag lovar dig, det är SKILLNAD på dom wink

Tyskarna är sega och dyra i drift, då syftar jag på ev reperationer och reservdelskostnader.

Mvh

Röstar på s60in jag med

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 oktober 2010
Jag röstar på A4, bara för dom är sjukt snygga! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

186 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
okej några röster på s60in.. har tittat runt lite på dessa nu och finns mkt att välja mellan. Vilket motoralternativ är bäst på dessa då?? 2,4t är ju lockande men rädd att den drar inihelvete med soppa? 2,0t är inte lika vanlig kanske men hur är dessa? i vilket fall finns ju chip.
Alla s60 ägare skriv lite!
en till sak, har aldrig suttit i en s60, men är 193 cm lång, är den liten?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2010
BMWgrabben skrev:

Mvh

Då hoppas jag du syftar på just Audi som är dyra att underhålla, även om dessa självklart inte är segare än svenskarna om båda bilarna har motsvarande motoralternativ så vad du fått det ifrån vet jag inte. Mercedes är däremot lika dyra eller något billigare i drift än både Volvo och Saab och Bmw är rejält billigare i drift än svenskarna och en MB eller Bmw är självklart lika kvicka som en svensk med motsvarande motoralternativ de med.

Rätt skall vara rätt och svenska bilar som billiga och vettiga alternativ att köra försvann för ett bra tag sedan, idag är dom som sagt snarare dyra jämfört med många andra modeller.

Däremot tycker jag med att S60 är vettigast av de modeller TS räknar upp i sitt första inlägg, men S60 2.0t existerar inte är jag rätt säker på utan det är 2.4 140/170hp, 2.4t 200hp och T5 250hp bland de första årsmodellerna. Angående utrymmen är S60 en stor bil framtill men en mycket trång bil baktill där framför allt höjden inte räcker till.
Senast redigerat av Rquired (3 oktober 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 oktober 2010
S60n är en solid konstruktion, med en relativt enkel motoruppbyggnad som härstammar från 850 och S/V70, dvs lättmekad för att vara så pass ny bil.

Vet inte hur stora bromsar det sitter på den jämfört med min gamla 850, men jag gav 600kr för original bromsbelägg till min bil, runtom på en Volvo-återförsäljare i Ystad.

Försäkringen är dessutom lägre om du försäkrar dig på Volvia, jag snappade upp ett erbjudande om att teckna halvförsäkring så fick man hel på köpet, t.ex.

Turboaggregat, växellådor, m.m hittar man billigt begagnat om något skulle behöva bytas.

Dessutom går det ju relativt lätt att skrämma upp turbobilar, så om man känner att något saknas i effektväg går det att ordna med en chippning.

Fjädrar och dämpare kan man hitta nytt på t.ex chassit.se för ca 4000kr, inte heller farligt.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

186 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Jag tror att alla jag föreslagit är ganska likvärdiga i service/drift kostnader. Klart kan det väl skilja lite från del till del, men på det stora hela så.. 2.0T i s60 grundade jag på BSR tabell när jag kollade på chip, http://sv.bsr.se/products/ men det kan ju vara fel. I vilket fall som helst undrar jag vilket det säkraste motoralt. är alltså i hållbarhet osv. Vill ju dock inte ha en seg bil som man får varva ur max för att komma om en långtradare.

Sök