4169
Sök

Hinner jag besikta?

Miata-förare
130 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
Nån gång under dagen imorn kommer besiktningen ringa till mig och jag blir kallad till besiktningen. Men grejen är den att jag inte hunnit få papprena på bilen och den är avställd. Jag hoppas/antar man kan ställa på bilen via telefon utan papprena? Och för att kunna göra det måste ju bilen vara försäkrad, så jag måste flytta över min försäkring först. Så min fråga är, finns det någon chans att jag hinner flytta över min försäkring, lyckas ställa på bilen utan papprena och sen åka in till besiktningen imorgon?

Och framför allt, måste bilen vara försäkrad och påställd för att den ska få besiktas? Kollar dom det?

671 Inlägg
5 juli 2006
Det är väl inget krav på att bilen varken ska vara påställd eller försäkrad för att klara en besiktning. Du får däremot inte åka med den till besiktningen.

59 Inlägg
5 juli 2006
ringa bärgaren?

Miata-förare
130 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
Jag ringde en snubbe på besiktningen och han sa att det var en "samvetsfråga", Så imorn blir det besiktning ;D, Måste hinna köpa en lampa till skyltbelysningen först bara sen ska nog förhoppningsvis saken vara biff,

Dude
197 Inlägg
6 juli 2006
Jag besikta min bil utan att den var besiktigad eller skattad.. dom sa inget om det..

Ät aldrig snö som blivit gul!

Sök