4 oktober 2010
Trådstartare
Hej,
Till min stora besvikelse har alla OKQ8-mackar i mitt närområde (söderort Stockholm) börjat montera bort sina lyftar, nu senast är det OKQ8 i Fruängen som monterat bort lyftarna. Personalen kunde inte ens svara på varför, men efter lite google verkar det som det rör sig om en försäkringstvist efter en olycka...
Under vinterhalvåret vill jag tvätta min bil minst en gång i veckan och när det är som slaskigast vill jag dessutom åka in i en hall lite snabbt, lyfta bilen och spola av undertill samt i hjulhus osv ytterligare nån gång per vecka. Tvätt av bilens nedre delar är dessutom sjukt jobbigt för en gammal gubbe som mig om jag inte kan hissa bilen i hall. (Nåja, 35 bara, men jag tycker det är svårt att vara noggrann på huk).
Utan GDS-hallar med lyft vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till... Automattvättar med högtryck utan borstar löser avspolningsproblemet, men rent blir det inte.
Finns det tvätthallar med lyft i Stockholmsområdet som inte kommer monteras bort snart? Ni som aldrig någonsin skulle köra in er bil i en automattvätt, hur ska ni lösa vintertvätten?