Här är en liten tråd om projektet med min egenhändigt byggda Super Seven - först med en kompressormatad motor sedan med Turbo istället...byggd helt från scratch av mig själv hemma i garaget.
hur många år är det mellan besiktningen i början? har glömt det jag är det 3 - 2 & sen varje eller?
Det är en 2009 och jag tror besiktningen gick ut i slutet av förra året så detta är första jag ska göra nu. Efter denna vet jag inte om det är varje år eller det är 2 år mellan dom första då bilen räknades som ny 2009...?
Har du en sug-mapp eller går han kanske okej ändå?
Jag har en sugmapp som jag körde med tidigare, men ska testa med den som är i nu först - då den inte känner av ett övertryck så skall den ju inte heller rika på med bränslet....annars är det fixat på 2 sekunder - i med sugmappen som jag gjorde (ligger klar på ett "kreditkort") - Civincokort och i slotten i Civincoboxen så läser den in den mappen på stört....
Har du en sug-mapp eller går han kanske okej ändå?
Jag har en sugmapp som jag körde med tidigare, men ska testa med den som är i nu först - då den inte känner av ett övertryck så skall den ju inte heller rika på med bränslet....annars är det fixat på 2 sekunder - i med sugmappen som jag gjorde (ligger klar på ett "kreditkort") - Civincokort och i slotten i Civincoboxen så läser den in den mappen på stört....
Skall själv koppla in ett Civinco snart och måste fråga hur du tyckt att sprutet fungerat, min box heter SA3000, vilken har du?
Tycker du att det var smidigt att mappa jämfört mot Nira?
Har du en sug-mapp eller går han kanske okej ändå?
Jag har en sugmapp som jag körde med tidigare, men ska testa med den som är i nu först - då den inte känner av ett övertryck så skall den ju inte heller rika på med bränslet....annars är det fixat på 2 sekunder - i med sugmappen som jag gjorde (ligger klar på ett "kreditkort") - Civincokort och i slotten i Civincoboxen så läser den in den mappen på stört....
Har du en sug-mapp eller går han kanske okej ändå?
Jag har en sugmapp som jag körde med tidigare, men ska testa med den som är i nu först - då den inte känner av ett övertryck så skall den ju inte heller rika på med bränslet....annars är det fixat på 2 sekunder - i med sugmappen som jag gjorde (ligger klar på ett "kreditkort") - Civincokort och i slotten i Civincoboxen så läser den in den mappen på stört....
Skall själv koppla in ett Civinco snart och måste fråga hur du tyckt att sprutet fungerat, min box heter SA3000, vilken har du?
Tycker du att det var smidigt att mappa jämfört mot Nira?
Jag har en äldre, SA500 har jag för mig den heter. Har faktiskt inte mappat NIRA så jag kan eg inte uttala mig om det... Jag har varit helnöjd med sprutet som sådant - dom flesta spruten är säkerligen bra med vissa för/nackdelar hos en del, men det jag lärt mig är en sak: den som gör mappningen måste veta vad han/hon gör! Har den personen koll på vad den gör=en bil som går otroligt fint i ALLA lägen + att tillverkaren har bra o kunnig support om man behöver nyttja den någon gång.
Ser grymt bra ut, är det dendär hemskegrymma coaten som läggs på vid nån extrem temperatur i något land utanför Sverige?
33Coupe skrev:
Glesmark skrev:
33Coupe skrev:
Jag har en sugmapp som jag körde med tidigare, men ska testa med den som är i nu först - då den inte känner av ett övertryck så skall den ju inte heller rika på med bränslet....annars är det fixat på 2 sekunder - i med sugmappen som jag gjorde (ligger klar på ett "kreditkort") - Civincokort och i slotten i Civincoboxen så läser den in den mappen på stört....
Skall själv koppla in ett Civinco snart och måste fråga hur du tyckt att sprutet fungerat, min box heter SA3000, vilken har du?
Tycker du att det var smidigt att mappa jämfört mot Nira?
Jag har en äldre, SA500 har jag för mig den heter. Har faktiskt inte mappat NIRA så jag kan eg inte uttala mig om det... Jag har varit helnöjd med sprutet som sådant - dom flesta spruten är säkerligen bra med vissa för/nackdelar hos en del, men det jag lärt mig är en sak: den som gör mappningen måste veta vad han/hon gör! Har den personen koll på vad den gör=en bil som går otroligt fint i ALLA lägen + att tillverkaren har bra o kunnig support om man behöver nyttja den någon gång.
Gött, har aldrig mappat tidigare, ej heller kopplat sprut, men de står uppmärkt och fint på kablarna tycker jag, låter som dom med erfarenhet av civincoboxarna e nöjda överlag
Jo - jag tror nog som sagt att dom flesta spruten överlag fungerar bra om allt är rätt kopplat och man inte slarvar med anslutningar etc-men som sagt - mapparen är den som trollar fram hästarna och i förlängningen hållbarheten om man vet vad man gör....
Jo - jag tror nog som sagt att dom flesta spruten överlag fungerar bra om allt är rätt kopplat och man inte slarvar med anslutningar etc-men som sagt - mapparen är den som trollar fram hästarna och i förlängningen hållbarheten om man vet vad man gör....
Okej ballt, vet du vilken coating det är? Vi hade en Polack som kom förbi i vårt garage demonstrerade någon coating som lades på i Irland om jag minns rätt, besprutas vid 11 000 grader och isolerade samt avledde värme från utansidan något fruktansvärt effektivt.
Det är extremt hårt också, jag tvivlade lite på om det skulle spricka vid värme etc men drog med skruvmejsel på och coatingen slipade på skruvmejseln, blev skit i coatingen från mejseln, slagtålig med. Används tydligen inom F1, riktigt ball coating
Jag frågade faktiskt inte vad den coatingen hette....jag som brukar vilja ha koll...men dom gör mycket till industrin och jag vet några som lämnat sina grenrör/Turbo där med mycket gott resultat - återkommer när det är testat!
Besiktningen klar - blankt papper! Har ägnat en kväll nu med att plocka på grejorna igen...moddat ett par saker mm och nu ikväll vart jag ute på en runda efter träningen....hade faktiskt glömt hur det brakar på t.o.m vid 0,8 Bars laddtryck....sjukt kul:)