Motorn skall nu plockas ner för att fyllas med följande:
JE lågkompskolvar (9,0:1), Carillo H-profilstakar, APE topplocksbultar, APE topplocksmuttrar, Cometic toppackning, undercuttade drev i växellådan, nya ram och vevlager, APE ventilfjädrar samt ev andra race-kamaxlar, större spridare, portad topp mm. Civinco sprut är redan på plats och har körts med hela sommaren med ett mycket bra resultat.
Motorn är en 20 ventilers motor, 3 insugningsventiler samt 2 avgasventiler. Spjällhusen är endast på 38mm original, men ev blir det Hayabusa spjällhus på 46mm i kombination med större spridare givetvis.
Spjällhusen bortplockade.
Generatorkåpan borta, svänghjulet av.
Kamaxelkedjan skall bort, överfallen av och kamaxlarna skall tas bort för att komma åt topplocksbultarna.
Kopplingslamellerna och kopplingskorgen bortplockade.