Denna tråd bevisar att man inte behöver en dyr fet bil som första bil vilket jag blir grymt glad över.. nu behöver jag inte oroa mig så mkt när jag vet vad andra hade för första bilar
Denna tråd bevisar att man inte behöver en dyr fet bil som första bil vilket jag blir grymt glad över.. nu behöver jag inte oroa mig så mkt när jag vet vad andra hade för första bilar
Hehe, jag hade inte så mycket pengar att lägga på en första bil, när man precis betalt körkort osv, dessutom ville jag ialf ha en "ful/fin" bil att lära sig köra och skaffa erfarenheter, innan man satt sig i nåt fint
Min första bil kosta dessutom bara 1000kr och hade rostlagning ett helt år innan den var körklar, sålde den dock för 12 tusen, så fin hade den väl blitt på 2 år ialf
Sen fick man arbete och jobbade sig uppåt lite
Tänker aldrig ta ett lån och köpa en dyr bil och sätta mej på skuld i flera år.. tjänar hellre ihop och betalar direkt om man ska upp i dem prisklasserna
Jag köpte en Volvo 142 från 70 Omlackad till Vinröd (oxblod).. bytte front, grill, bort med onödiga prylar som kofångare fram och bak, tonade, breda däck och fälgar. Sänkte bilen.. gjorde om allt invändigt.. Vrålläcker var den.. Köpte den för 5000:-. Blev erbjuden 25000 en helg i Varberg.. Sålde den inte.. 6 månader senare skrotade jag skiten. Bilen var uppbyggd av spackel och allt började spricka under lacken (bilen var omlackad).
jag hade en saab 900i en -88, rätt fräsch men tröttnade en vinter när jag gjorde lumpen.. första snön å sommardäck som var rätt blanka slutade i en refug.. knäckte bakaxeln.. haha den står på skroten i skövde sen 2 år tillbaka...
Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent