2753
Sök

Dra om elen pga fuskat av förra ägaren!

dieselpower
33 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
är det värt att att dra om all el i bilen är det lätt om man är nybörjare och är det smart om man inte har erfarenhet att göra det?? tack på förhand big_smilebig_smile

dieselpower
33 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
tid finns det gott om det är en 200d 1988 mercedes

158 Inlägg
6 oktober 2010
Inte värt det, dra om det som är slarvat med istället. du kan nog lätt räkna med att det sitter 50kg kabel i bilen. OM du bestämmer dig för att byta ut allt så säger ja bara : Hare så kul ! (:

dieselpower
33 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
okejokej men det kanske man kan ta och göra  tongue

595 Inlägg
6 oktober 2010
GL & HF! Du har o göra i vinter wink

dieselpower
33 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
har 3 veckor kvar på jobbet så finns det något annat att göre då?? jo jag vet med det blir ju mycket brättre tongue

158 Inlägg
6 oktober 2010
vad är det som inte fungerar?

213 Inlägg
6 oktober 2010
Efter att sätt 2 bilar vars elsystem har byggs upp helt på nytt är det inget jag vill rekomendera.
Blir mycket som ska dras och tänkas på.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 oktober 2010
Är det värt att lägga ned så mycket pengar på en gammal merca? Dra om all el med nya grejjer är inte gratis, kan tänka mig att det är en del kabel i den bilen

Rock'n Roll

dieselpower
33 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
det är ju inte draget dels all el och det är riktigt dåligt gjort socker bitar överallt i bilen,
men är det inte bättre att fixa det som är dåligt så allt funkar typ instrumentpanelen?

1 758 Inlägg
7 oktober 2010
Kolla på nåt märkesforum (eller om nån här kan svara) hur mercedes elsystem är uppbyggda i den aktuella bilen. Finns det massa olika varianter av huvudkabelmattor, eller är det samma grundmatta i allihop?
För om det är det senare alternativet lär det absolut enklaste sättet vara att leta upp en likadan bil på skroten och plocka de bitar av elsystemet som du behöver ur den.

Sök