Håller med föregående talare, lite väl hård tonemapping. Personligen avskyr jag HDR i nästan alla former. Speciellt inom bil fotografering. Har inte sett många bil bilder med HDR som ser RIKTIGT bra ut när det kommer till HDR. Satt precis som du fast i HDR träsket när man precis upptäckte det. Tyckte själv allt var grymt snyggt och häftigt, folk sade åt mig att jag körde för hård tonemapping etc etc men jag förstod ingenting
Tog mig ur träsket när jag började kolla på Dejans bilder, lär nog säga att jag fått otroligt mycket inspiration av hans bilder.
Ett tips är att registrera dig på Deviantart och kolla igenom Transport delen, där finns det en herrans massa bilder på fordon. Flesta är lite halvdana men finns en del som är riktigt duktiga som man kan hämta inspiration ifrån. För det är precis vad det handlar om, INSPIRATION!
Går man inte kurser och dyligt så måste man lära sig på egen hand och det gör man enklast igenom att prova sig fram, så kör vidare på HDR ett tag, antingen tröttnar du eller så fördjupar du dig i tekniken.
Från personlig erfarenhet så skulle jag avråda från att slösa allt för mycket tid på HDR, vill du har fram mer detaljer i ett foto finns bättre sätt som ger mer naturliga foton. Photoshop och RAW kan du komma hiskeligt långt på!