3136
Sök

Lysena slocknar när jag vrider om lysknappen. saab 9-3, 2,0 -98

15 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Tjena!!
Någon som har lite tips på vad det kan vara för fel, halvljuset å baklysena lyser precis som vanligt när knappen är vriden åt vänster.. men när jag vrider om så jag ska kunna använda helljuset så slocknar alla lampor!
Helljuset funkar när man drar i spaken men slocknar när jag släpper, man måste hålla bak spaken hela tiden.
alla säkringar är hela.. det borde inte vara något fel på relän eftersom det lyser som vanligt när ja har lysknappen vriden till vänster.. fast vad vet jag.
Någon som haft nå liknande problem eller kanske har en aning om vad det kan vara så är jag tacksam för lite idéer å svar smile

Mvh // jocke

Ta inte liver för allvarligt, du kommer ändå inte ur det levande

Forummoderator
17 970 Inlägg
10 oktober 2010
Börja med det mest logiska: Ljusvredet. Har den bra plusmatning? Mät! Har den Jord? (Kan vara felet) Mät! Multimeter ett måste! Lite kunnande i el är tyvärr tvunget annars har du väl nån som kan i närheten? Men börja med vredet...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

15 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
hehe tackar ska kika det tongue

Grejen är den att det är morsans bil så jag vill bara vara lite snäll mot henne tongue
Och bilel lr el över huvud taget är inte min starka sida.. så jag står gärna över sånt smile
men tack iaf för lite upplysningar.
Ska bara hitta nån elkunnig smile 

mvh

Ta inte liver för allvarligt, du kommer ändå inte ur det levande

Sök