3612
Sök

Bmw E30 pris??

254 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Hej är sugen att köpa en Bmw E30 med en Rak sexa, En bil jag har kollat på är en 320 coupe, bilen har gått 17000mil den har Ac elhissar elspeglar  servo C-lås osv inte taklucka... förastolen har en jättereva på sitsen men inget som gör att det käns annerlunda...
den är Nybes utan anmärkningar

Bilen kommer från Dubai och har kommit in till sverige med flyttgods -93 rost finns knappt finns en liten rost bubbla på dörren annars fin i lacken(Dock är den matt på taket efter sommarväder i dubai... kanske går att rubba upp annars var det inte dyrt att måla om... Fel jag känner är när man kopplar så slår pedalen mot en lite och den är lite mjuk(felet?? urtrampningslager??) Vad är en sådan värd, har ingen bild men den har några skavanker den är en -88  men väldigt fin för en -88

Ge mig ett rikt pris på denna? 16 000kr är det lite eller mycket??

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 oktober 2010
Tycker 16.000:- låter lite för en sådan bil, idag hittar man mest rostiga vrak för den summan och en fin 6cyl E30 går på minst 20-25.000 skulle jag uppskatta det till. Modellen har nått det stadiet där intresset återupptas och fina exemplar blir värdefulla och eftertraktade.

Har du en chans att köpa E30n ovan till ett vettigt pris hade jag nog slagit till, den kommer med all sannolikhet bara stiga i värde. Ett tips är att kolla på Autopower.se, bla under begagnatguiden.

Och bilder på pärlan önskas om möjligt! wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

254 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Tack Rquired big_smile då ska jag nog införskaffa en sådan då:D

Sök