3426
Sök

Stereo varm

67 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Hej!
När jag spelat i kanske 15-30 min på min stereo i bilen så blir den skitvarm undertil (nästan så att man inte kan ta på den) och då menar jag riktigt varmt. Vad kan hända? kan man bränna något? har även ett litet brusande ljud i mina diskant högtalare, kan det ha gjort för att stereeon har blivit så varm? tacksam för svar o funderingar MVH André

2 914 Inlägg
12 oktober 2010
alla bilstereoapparater blir varma,

67 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:

ja, men nu menar jag att min blir RIKTIGT varm, mina vänners stereos blir inte lika varm, visst dem blir varma men inte så mycket som min.

2 914 Inlägg
12 oktober 2010
ironandre skrev:
kalle_kalle skrev:

ja, men nu menar jag att min blir RIKTIGT varm, mina vänners stereos blir inte lika varm, visst dem blir varma men inte så mycket som min.

okej, driver du högtalare på stereon eller? isf kollar du om vilka ohm du driver i. 4ohm eller mera är de flesta stereos kapabla att driva (dvs driv inte 2ohm - 1ohm högtalare på stereon

67 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
jag driver bara högtalarna i dörrarna på stereeon, basarna och 6.9orna driver jag på mitt steg.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 oktober 2010
ironandre skrev:
jag driver bara högtalarna i dörrarna på stereeon, basarna och 6.9orna driver jag på mitt steg.

spelar ingen roll om du bara driver 1 högtalare, frågan var ju vilket Ohm driver dom i. Kör du för lågt så blir stereon överhettad eftersom du kör för lågt o mer än vad stereon är gjord för.

C H E V R O L E T <3

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
13 oktober 2010
du kanske eldar mö och att stereon e i närheten av luftkanalerna så blir den var av det? big_smile bara en vild gissning:P

Dope MF
213 Inlägg
13 oktober 2010
saab_tompa skrev:
du kanske eldar mö och att stereon e i närheten av luftkanalerna så blir den var av det? big_smile bara en vild gissning:P

Så är det på min bil, alltså att stereon sitter precis under luftkanalerna i brädan smile
Som tur är har jag något sorts spjäll längre in som det kommer kalluft ifrån under färd vilket kyler av stereon rätt bra smile

Evo raggare
386 Inlägg
14 oktober 2010
Alla bilstereosapparater blir varma, och dom kan såklart bränna om dom blir för varma, drf ska du försöka ge den ventilation på något sätt. Instängd och varmt håller inte i längden

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
14 oktober 2010
Dom flesta radio/stereon har ett temp. skydd som för det mesta ligger på 50C grader men det kan alltid variera. Bör stå mer i inst. boken.

Sök