3409
Sök

Tvättning av poler rondeller

Audi frälst
102 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Hur går ni till väga när ni hand tvättar era poler rondeller ?
använder ni något medel eller liknande ?

// Viktor

Four rings to rule ´em all
vorsprung durch technik

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
12 oktober 2010
Använd någon alkalisk avfetning t.ex HD-grön.

Gör en liten blandning med vatten i en hink eller annan behållare och låt ligga ett tag, krama sedan ur trissorna och skölj ur tills du känner dig nöjd.

Detta är ett sätt smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Cupra_
13 oktober 2010
Personligen kastar jag mina rondeller efter en användning då jag inte vill riskera att något litet sandkorn eller annan skit sitter kvar..

296 Inlägg
15 oktober 2010
brukar köra dom i tvättmaskinen en eller två gånger sen brukar jag slänga dom. blir som nya!! smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Rekondare
236 Inlägg
8 november 2010
Vi brukar tvätta våra rondeller med högtryckstvätten funkar fint. Låt dom ligga å torka på ett varmt å luftig ställe över natten.

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

772 Inlägg
8 november 2010
Tvättmaskin och inget sköljmedel. Då håller dom tills limmet försvinner som håller kardborreplattan. Och det blir aldrig något skit kvar i dom heller.
Har gjort så så länge jag jobbat med rekond (5år). Och det har funkat alldeles utmärkt.

113 Inlägg
8 november 2010
jag hade problem med att lösa vaxet(3m) med endast vatten, så jag använde mig av lite diskmedel! funkade utmärkt, har dock inte testat rondellerna efter detta!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
8 november 2010
PoulZen skrev:
Tvättmaskin och inget sköljmedel. Då håller dom tills limmet försvinner som håller kardborreplattan. Och det blir aldrig något skit kvar i dom heller.
Har gjort så så länge jag jobbat med rekond (5år). Och det har funkat alldeles utmärkt.

+1 på den.
Ibland slänger jag även på lite avfettning innan som lite extra rengöring.

111 Inlägg
28 november 2010
brukar endera lägga dem i tvättmaskinen eller skölja upp dom med tvättmaskinspulver och hett vatten

Sök