9Femma skrev:
Vad sägs om att göra precis det TS redan har gjort?
Hålla en fast dialog med Transportstyrelsen och i nästa skede polisen och säga precis som det är, istället för att hitta på felaktiga ägarbyten och stöldanmälningar hit och dit?
För även om stöldanmälan i sig inte är aktuell så är det ändå ett polisärende, då det inledningsvis rör sig om urkundsförfalskning, vilket är ett rätt allvarligt brott.
Min poäng är att detta vid det här laget redan finns loggat hos Transportstyrelsen.
De har kontakt med båda parter och om ingen anmälan om urkundsförfalskning i ärendet har inkommit till polisen så skulle jag ta det som ett tecken på att bedragaren på plats och den felaktigt utpekade juridiske nya ägaren är i samspel med varandra.
Jag menar - skulle du inte anmäla till polisen om du fick kännedom om att någon annan utger sig för att vara dig och gör affärer i ditt namn?
Varför skulle man inte göra en sådan anmälan, förutsatt att du har rent mjöl i påsen?
I ett sådant läge är det helt enkelt förbaskat onödigt att börja gröta i det med någon tveksam egen lösning.
När saker faktiskt finns loggat hos myndigheter är risken att du bara gräver en totalt onödig grop åt dig själv genom tveksamma handlingar, med risk att bli föremål för utredning själv.
Nej, för dialog med myndigheterna och se till att samtalen på ett eller annat vis blir loggade, så att datum för bestridande tydligt framgår.
Då kan man slippa mycket skit som bilens olovliga brukare kan ställa till med under tiden.
Personligen, högst personligen, tycker jag det har mer med självbevarelsedrift att göra än paragafryttare.
Men det är jag det.