2282
Sök

Poleringsmedel på listerna!

Ritalin Racing
111 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Polerade min bil för ett tag sen, och råkade maskera lite dåligt så råkade köra med maskinen lite på listerna.. Nått bra tips på hur jag får bort skiten eller är det bara slita bort dom och lacka dom? Mvh.

16 Inlägg
15 oktober 2010
prova att kör med en värmepistol på dem, funka skit bra för mig tongue

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 oktober 2010
fönsterputs på en tygtrasa brukar fungera bra
Nästa gång tejpar du listerna

Ritalin Racing
111 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Enock skrev:
prova att kör med en värmepistol på dem, funka skit bra för mig tongue

ah, provade det på min förra bil och det funkade faktiskt, men tänkte eftersom jag kört med polermaskinen på så kanske listerna slipats ?

Dubs skrev:
fönsterputs på en tygtrasa brukar fungera bra
Nästa gång tejpar du listerna

får prova det, tejpade dom denna gången med men körde inte så noggrant så körde över tejpen med roll

smurf
57 Inlägg
17 oktober 2010
finns speciellt polermedel för plastlister, black chrome? rätta mig om jag har fel!

302 Inlägg
23 oktober 2010
Åk till din närmaste bildelsbutik och inhandla "bumper shine" så är problemet löst.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Ritalin Racing
111 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
xciso skrev:
Åk till din närmaste bildelsbutik och inhandla "bumper shine" så är problemet löst.

har kört med turtle ice på listerna, läste någonstans att den ska vara bra och göra dom svarta och fina igen men jag tyckte den var värdelös..

1 045 Inlägg
24 oktober 2010
börja att ta bort polermedler först,
fönsterputs trasa, eller avfettning och spola, finns speciell sprit, och adra medel för detta,

efter det kan du börja fundera på bumpershine m,m och värma listerna,, men se till få bort polerresterna först.

Ritalin Racing
111 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
här ser ni hur det ser ut ..
http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMG_2375.JPG
Senast redigerat av timmyhellberg (24 oktober 2010)

876 Inlägg
26 oktober 2010
testa med ett vanligt suddgummi. Tar lite tid men funkar. om du bara täcker över det med någon smörja från macken som kommer det synas igen när smörjan är borta.
Senast redigerat av lindell90 (26 oktober 2010)

Ritalin Racing
111 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
lindell90 skrev:
testa med ett vanligt suddgummi. Tar lite tid men funkar. om du bara täcker över det med någon smörja från macken som kommer det synas igen när smörjan är borta.

Hm, vad menar du då för smörja?

876 Inlägg
27 oktober 2010
timmyhellberg skrev:
lindell90 skrev:

Hm, vad menar du då för smörja?

turtle bumpershine tillexempel smile Kvittar nästan vad du lägger på för det kommer fram igen om du inte får bort det. Även med Concept Vista på så kom det fram efter ett par månader på min.

Sök