3641
Sök

Hjälp med DLS delningsfilter

102 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Har ett DLS Ultimate Iridium 6.3i och har lite funderingar kring delningsfilterna.
I filtret för midbasen och diskanten så finns det två jumpers där man koppla in och koppla ur komponenterna för delningen till midbasen.

Så här ser det ut:
http://img39.imageshack.us/img39/4264/imag0227b.th.jpg

I manualen så står det att om komponenterna ska kopplas ur så ska jumpern flyttas ifrån läge ON till OFF.
Men så som det är nu (var när de kom ifrån butiken) så sitter det pins på båda jumprarna.
Hur ska de sitta för att delningen till midbasen ska vara inkopplad? Endast en pin på den övre jumpern eller ska båda sitta kvar?

MVH
Niklas

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 oktober 2010
Såg lite konstigt ut där på etsningen på kortet, gissar att båda byglarna ska vridas ett kvarts varv för att få till det andra tillståndet (om delningen är på nu så blir den isåfall av). Men det är inte säkert det är så heller, bara en ren gissning från min sida.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

102 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Att vrida byglarna ett kvarts varv låter inte så logiskt enligt mig.
Det mest logiska (enligt mig) borde ju vara att man bara hade en bygel som man flyttade emellan den övre och undre jumpern för att koppla in och koppla ur komponenterna.

Finns ju tre jumpers till på filtret där man ställer nivån för diskanten, där finns det en bygel som flyttas emellan tre jumpers beroende på om man vill ha hög, mellan eller låg nivå på diskanten.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 oktober 2010
Ja att bara flytta en bygel mellan två anslutningar är det normala, helt klart (lika som på moderkortet i en dator, eller gamla IDE hårddiskar) men när det nu ser ut så där så tänkte jag att det kanske var annorlunda. Finns det ingen bild i instruktionsboken då?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

102 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Precis så jag tänkte, på moderkort alltså ;D
Manualen lämnar det mesta åt fantasin i mitt tycke.

Här är manualen i alla fall:
http://dls.se/files/185/1/Man_IR_spkrs06_swe.pdf

Du kanske blir klokare än mig utav den.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 oktober 2010
Det som står där stämmer ju inte alls! Kontakta DLS så kan nog dom hjälpa dig, eller så testar du. Kör med byglarna på plats och lyssna, ta sen bort dom och lyssna, borde höras när filtret är aktivt och när det inte är. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

102 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Problem löst!
Snackade med DLS idag och de sa att båda byglar skulle vara på för att komponenterna skulle vara inkopplade och båda av ifall de inte skulle vara det.
Anledningen till att de satt två var tydligen för att minska motståndet.

Sök