2480
Sök

740 gle hackar fram, varför?!

23 Inlägg
16 oktober 2010
ne hon ska på fest o ja orkar inte med tibrofolk så ja skiter i festen och drar till skövde ist med min diesel

58 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Okejokej smile Då ses vi kanske sen då!

1 380 Inlägg
16 oktober 2010
Turbocarlqvist skrev:
de borde inte va lamdan för cpar den ur så dör hela bilen däremot kan du ta av jorden på batteriet i 1 minut för att nolla alla boxar i bilen ja tror mer på ett bränsleproblem eller tändning. Börja med att kolla gnistan på alla stift,bränslerelä. och tändmodul.

mja den dör inte utan lambda utan den går börbannat tryckigt . och får fel värden så den kan få för mycket bensin men hade det vart det så hade du nog märkt det i plånboken tongue .. men ja börja med att kolla alla stifft  och tändspolen  typ tongue

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
16 oktober 2010
Turbocarlqvist skrev:
de borde inte va lamdan för cpar den ur så dör hela bilen däremot kan du ta av jorden på batteriet i 1 minut för att nolla alla boxar i bilen ja tror mer på ett bränsleproblem eller tändning. Börja med att kolla gnistan på alla stift,bränslerelä. och tändmodul.

Dör och dör vetifan. Bilen går vanligtvis om lambdan är död, men går hejdlöst ryckigt.

Men jag hade iaf kikat lite på hallgivaren. Rätt vanligt bekymmer.

EDIT: Oh snap, joelimmo var lite före där tongue
Senast redigerat av THEBADGUY (16 oktober 2010)

Allt för den där jävla hatten!

1 380 Inlägg
16 oktober 2010
THEBADGUY skrev:
Turbocarlqvist skrev:

Dör och dör vetifan. Bilen går vanligtvis om lambdan är död, men går hejdlöst ryckigt.

Men jag hade iaf kikat lite på hallgivaren. Rätt vanligt bekymmer.

EDIT: Oh snap, joelimmo var lite före där tongue

haha lol jag hann före någon tongue
hallgivaren låter som ett ganska bra alternativ smile

58 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
hallgivaren ? tongue

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
17 oktober 2010
Hannah_ skrev:
hallgivaren ? tongue

Sitter på fördelaren.
EDIT: Ser ut såhär om jag inte minns helt fel...

http://catalog.meca.se/Upload/images_we … 0.6792.jpg
Senast redigerat av THEBADGUY (17 oktober 2010)

Allt för den där jävla hatten!

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
okej.
(kanske låter totalt urblåst nu... ) Men ska de sitta en luftmassmätare på min bil ?
har sportluftfilter, men ingen lmm.
O min tomgång ligger på 1200. Kan de va så att dom tagit bort lmm o höjt tomgången för att den inte ska gå dåligt på tomgången ?  :S

som sagt, kan typ inget om bilar x)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 oktober 2010
Hannah_ skrev:
okej.
(kanske låter totalt urblåst nu... ) Men ska de sitta en luftmassmätare på min bil ?
har sportluftfilter, men ingen lmm.
O min tomgång ligger på 1200. Kan de va så att dom tagit bort lmm o höjt tomgången för att den inte ska gå dåligt på tomgången ?  :S

som sagt, kan typ inget om bilar x)

nopp det ska inte sitter nån luftmassemätare utan det sitter en luftmängdmätare på din

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
aha okej. vart ska den sitta då ? eller äre typ samma som luftmassmätare ? tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 oktober 2010
Hannah_ skrev:
aha okej. vart ska den sitta då ? eller äre typ samma som luftmassmätare ? tongue

nja det är en mekanisk luftmätare. den går inte sönder i första taget.
men den sitter precis under insuget . det går en svart luftbälg mellan den och insuget + att slangarna till spridarna sitter på den

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
Hannah_ skrev:

men den sitter precis under insuget . det går en svart luftbälg mellan den och insuget + att slangarna till spridarna sitter på den

okej.. även om ja har sportluftfilter ? tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 oktober 2010
Hannah_ skrev:
turboforssen skrev:
Hannah_ skrev:

okej.. även om ja har sportluftfilter ? tongue

ja den går inte sönder fast du har sportluft filter . det finns ingen glödtråd som kan gå sönder.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 oktober 2010
du kan ju testa att spruta startgas lite här och var runt insuget för att sen om du har nån läcka nånstans.
om tomgången går upp mer så har du läckan där.
k-jet är känsliga för tjuvluft...

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
du kan ju testa att spruta startgas lite här och var runt insuget för att sen om du har nån läcka nånstans.

okej. de ska ja göra sen då.
k-jet ? x)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 oktober 2010
Hannah_ skrev:
turboforssen skrev:

k-jet ? x)

bränslesystemet heter k-jet ( k- jetronic )

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
Hannah_ skrev:
turboforssen skrev:

k-jet ? x)

bränslesystemet heter k-jet ( k- jetronic )

okejokej

925 Inlägg
18 oktober 2010
Med tanke på att kopplingen "Tokslirar" så blir svänghjulen glödhett som ett skenande kärnkraftverk. Om du kör så kan det mycket väl rycka till lite som känns som en ryckning från motorn. Har du kört mycket så finns det stor risk att den bakre tätningen för vevaxeln har blivit förstörd. Även tätningen till växellådan. Svänghjulet också för den delen. När kopplingen är "Nere" se då till att kolla det samtidigt. Det är ett tråkigt jobb att göra om den börjar läcka olja om några veckor....

Mats

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
mats757 skrev:
Med tanke på att kopplingen "Tokslirar" så blir svänghjulen glödhett som ett skenande kärnkraftverk. Om du kör så kan det mycket väl rycka till lite som känns som en ryckning från motorn. Har du kört mycket så finns det stor risk att den bakre tätningen för vevaxeln har blivit förstörd. Även tätningen till växellådan. Svänghjulet också för den delen. När kopplingen är "Nere" se då till att kolla det samtidigt. Det är ett tråkigt jobb att göra om den börjar läcka olja om några veckor....

Mats

oh fan du yikes Kan de rycka till även om bilen är nystartad o kall då ?

385 Inlägg
18 oktober 2010
Hannah_ skrev:
Ah den gör ju de. tar typ 10 min att komma upp i 80 tongue
hmm okejokej. Får testa byta koppling först då tongue

soppa filter å för pump är så gott som hundra!

börn i varje hörn är fett rätt;)

Sök