2502
Sök

740 gle hackar fram, varför?!

58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
#41
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:
Ah den gör ju de. tar typ 10 min att komma upp i 80 tongue
hmm okejokej. Får testa byta koppling först då tongue

soppa filter å för pump är så gott som hundra!

tror du de är trasigt? tongue


58 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
#42
joelimmo skrev:
Turbocarlqvist skrev:
de borde inte va lamdan för cpar den ur så dör hela bilen däremot kan du ta av jorden på batteriet i 1 minut för att nolla alla boxar i bilen ja tror mer på ett bränsleproblem eller tändning. Börja med att kolla gnistan på alla stift,bränslerelä. och tändmodul.

mja den dör inte utan lambda utan den går börbannat tryckigt . och får fel värden så den kan få för mycket bensin men hade det vart det så hade du nog märkt det i plånboken tongue .. men ja börja med att kolla alla stifft  och tändspolen  typ tongue

Har inte haft bilen mer än ett par dagar, har börjat märka av att den kanske dricker lite mkt x) kommer 5 mil på 8l.. det är väl lite väl mkt för o vara en sugare ?


925 Inlägg
18 oktober 2010
#43
Hannah_ skrev:
joelimmo skrev:
Turbocarlqvist skrev:
de borde inte va lamdan för cpar den ur så dör hela bilen däremot kan du ta av jorden på batteriet i 1 minut för att nolla alla boxar i bilen ja tror mer på ett bränsleproblem eller tändning. Börja med att kolla gnistan på alla stift,bränslerelä. och tändmodul.

mja den dör inte utan lambda utan den går börbannat tryckigt . och får fel värden så den kan få för mycket bensin men hade det vart det så hade du nog märkt det i plånboken tongue .. men ja börja med att kolla alla stifft  och tändspolen  typ tongue

Har inte haft bilen mer än ett par dagar, har börjat märka av att den kanske dricker lite mkt x) kommer 5 mil på 8l.. det är väl lite väl mkt för o vara en sugare ?

Troligtvis är det något bränsle eller tändfel.
MEN... slirande koppling är också en felkälla till hög bränsleförbrukning.

Mats

58 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#44
mats757 skrev:
Hannah_ skrev:
joelimmo skrev:

mja den dör inte utan lambda utan den går börbannat tryckigt . och får fel värden så den kan få för mycket bensin men hade det vart det så hade du nog märkt det i plånboken tongue .. men ja börja med att kolla alla stifft  och tändspolen  typ tongue

Har inte haft bilen mer än ett par dagar, har börjat märka av att den kanske dricker lite mkt x) kommer 5 mil på 8l.. det är väl lite väl mkt för o vara en sugare ?

Troligtvis är det något bränsle eller tändfel.
MEN... slirande koppling är också en felkälla till hög bränsleförbrukning.

Mats

Ah de klart, det dricker nog en del.
Vi kom på att det är nog bränslepumpen, ska byta den o filtren så får vi se. för det lät väldigt konstigt o troligtvis är de bränslepumpen.


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
19 oktober 2010
#45
Turbocarlqvist skrev:
byte av lameller tar väll mellan 2-3 timmar kanske de e ju endel jobb med de. för att de ska gå lättast så får man ta bort vxl spaken de går nog fortast sen kardan och sen lossa lådan

har du bytat koppling utan att lossa växelspaken? är du stålmannen?


402 Inlägg
19 oktober 2010
#46
mk2_power skrev:
Turbocarlqvist skrev:
byte av lameller tar väll mellan 2-3 timmar kanske de e ju endel jobb med de. för att de ska gå lättast så får man ta bort vxl spaken de går nog fortast sen kardan och sen lossa lådan

har du bytat koppling utan att lossa växelspaken? är du stålmannen?

Det är inga problem! smile

385 Inlägg
19 oktober 2010
#47
Hannah_ skrev:
joelimmo skrev:
Turbocarlqvist skrev:
de borde inte va lamdan för cpar den ur så dör hela bilen däremot kan du ta av jorden på batteriet i 1 minut för att nolla alla boxar i bilen ja tror mer på ett bränsleproblem eller tändning. Börja med att kolla gnistan på alla stift,bränslerelä. och tändmodul.

mja den dör inte utan lambda utan den går börbannat tryckigt . och får fel värden så den kan få för mycket bensin men hade det vart det så hade du nog märkt det i plånboken tongue .. men ja börja med att kolla alla stifft  och tändspolen  typ tongue

Har inte haft bilen mer än ett par dagar, har börjat märka av att den kanske dricker lite mkt x) kommer 5 mil på 8l.. det är väl lite väl mkt för o vara en sugare ?

utvisar ännu mer att det skulle vara pump och filter! byt först bara filter och se fall den går bättre? tjuter det under bilen under halv tank och kan den gå orent när du startar ibland?  tex som den går på tre burkar... min bil som har trasig förpump och kasst filter dör på samma ställe varje dag till jobbet så stannar jag bara och låter den vila några sek så pumpen får pumpa fram sen går den jätte bra igen!

börn i varje hörn är fett rätt;)

58 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#48
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:
joelimmo skrev:

mja den dör inte utan lambda utan den går börbannat tryckigt . och får fel värden så den kan få för mycket bensin men hade det vart det så hade du nog märkt det i plånboken tongue .. men ja börja med att kolla alla stifft  och tändspolen  typ tongue

Har inte haft bilen mer än ett par dagar, har börjat märka av att den kanske dricker lite mkt x) kommer 5 mil på 8l.. det är väl lite väl mkt för o vara en sugare ?

utvisar ännu mer att det skulle vara pump och filter! byt först bara filter och se fall den går bättre? tjuter det under bilen under halv tank och kan den gå orent när du startar ibland?  tex som den går på tre burkar... min bil som har trasig förpump och kasst filter dör på samma ställe varje dag till jobbet så stannar jag bara och låter den vila några sek så pumpen får pumpa fram sen går den jätte bra igen!

Har inte haft så mkt soppa i den än, då jag inte vet om den kommer leva x) Men pumpen låter konstigt, morrar typ. eller tjuter.. Svårstartad är den om den stått stilla för länge. Och när man startar den när den vart svårstartad, så går den orent, en liten stund. sen bra igen. (tändstiften?? )
Jag tror också på pumpen, ska byta den o se.


385 Inlägg
20 oktober 2010
#49
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:

Har inte haft bilen mer än ett par dagar, har börjat märka av att den kanske dricker lite mkt x) kommer 5 mil på 8l.. det är väl lite väl mkt för o vara en sugare ?

utvisar ännu mer att det skulle vara pump och filter! byt först bara filter och se fall den går bättre? tjuter det under bilen under halv tank och kan den gå orent när du startar ibland?  tex som den går på tre burkar... min bil som har trasig förpump och kasst filter dör på samma ställe varje dag till jobbet så stannar jag bara och låter den vila några sek så pumpen får pumpa fram sen går den jätte bra igen!

Har inte haft så mkt soppa i den än, då jag inte vet om den kommer leva x) Men pumpen låter konstigt, morrar typ. eller tjuter.. Svårstartad är den om den stått stilla för länge. Och när man startar den när den vart svårstartad, så går den orent, en liten stund. sen bra igen. (tändstiften?? )
Jag tror också på pumpen, ska byta den o se.

haha nu är jag 100 procent säker:) inte tändstiften de inte! har EXAKT samma med min bil och har ändå nya stift och allt sånt:P du får säga hur det gick när du bytt pumpen! mvh

börn i varje hörn är fett rätt;)

58 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#50
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:

utvisar ännu mer att det skulle vara pump och filter! byt först bara filter och se fall den går bättre? tjuter det under bilen under halv tank och kan den gå orent när du startar ibland?  tex som den går på tre burkar... min bil som har trasig förpump och kasst filter dör på samma ställe varje dag till jobbet så stannar jag bara och låter den vila några sek så pumpen får pumpa fram sen går den jätte bra igen!

Har inte haft så mkt soppa i den än, då jag inte vet om den kommer leva x) Men pumpen låter konstigt, morrar typ. eller tjuter.. Svårstartad är den om den stått stilla för länge. Och när man startar den när den vart svårstartad, så går den orent, en liten stund. sen bra igen. (tändstiften?? )
Jag tror också på pumpen, ska byta den o se.

haha nu är jag 100 procent säker:) inte tändstiften de inte! har EXAKT samma med min bil och har ändå nya stift och allt sånt:P du får säga hur det gick när du bytt pumpen! mvh

haha okej. ja jag får väl se till att den blir bytt då tongue


385 Inlägg
20 oktober 2010
#51
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:

Har inte haft så mkt soppa i den än, då jag inte vet om den kommer leva x) Men pumpen låter konstigt, morrar typ. eller tjuter.. Svårstartad är den om den stått stilla för länge. Och när man startar den när den vart svårstartad, så går den orent, en liten stund. sen bra igen. (tändstiften?? )
Jag tror också på pumpen, ska byta den o se.

haha nu är jag 100 procent säker:) inte tändstiften de inte! har EXAKT samma med min bil och har ändå nya stift och allt sånt:P du får säga hur det gick när du bytt pumpen! mvh

haha okej. ja jag får väl se till att den blir bytt då tongue

absolut och fixa kopplingen med sen har du nog en kanon bil;)

börn i varje hörn är fett rätt;)

58 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
#52
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:

haha nu är jag 100 procent säker:) inte tändstiften de inte! har EXAKT samma med min bil och har ändå nya stift och allt sånt:P du får säga hur det gick när du bytt pumpen! mvh

haha okej. ja jag får väl se till att den blir bytt då tongue

absolut och fixa kopplingen med sen har du nog en kanon bil;)

Har bytt koppling, pumpen, rotor o fördelarlock och tändkablar.. Går ryckigt som fan o är svårstartad ändå x) skitbil! :p


385 Inlägg
1 november 2010
#53
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:

haha okej. ja jag får väl se till att den blir bytt då tongue

absolut och fixa kopplingen med sen har du nog en kanon bil;)

Har bytt koppling, pumpen, rotor o fördelarlock och tändkablar.. Går ryckigt som fan o är svårstartad ändå x) skitbil! :p

prova med en annan tändspole bara låna av någon och prova skadar ju inte! smile

börn i varje hörn är fett rätt;)

58 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
#54
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:

absolut och fixa kopplingen med sen har du nog en kanon bil;)

Har bytt koppling, pumpen, rotor o fördelarlock och tändkablar.. Går ryckigt som fan o är svårstartad ändå x) skitbil! :p

prova med en annan tändspole bara låna av någon och prova skadar ju inte! smile

Kan den gå ryckigt pga den med ? eller är det bara att den är svårstartad då ? tongue


Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
1 november 2010
#55
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:
Hannah_ skrev:

Har bytt koppling, pumpen, rotor o fördelarlock och tändkablar.. Går ryckigt som fan o är svårstartad ändå x) skitbil! :p

prova med en annan tändspole bara låna av någon och prova skadar ju inte! smile

Kan den gå ryckigt pga den med ? eller är det bara att den är svårstartad då ? tongue

Ryckig gång kan de bli med dålig spole. Om tändspolen blir för varm så levererar den inte tillräckligt med ström till fördelaren, vilket leder till dålig gnista på tändstiften.

Mvh Thomas

385 Inlägg
1 november 2010
#56
MCMLXXXII skrev:
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:

prova med en annan tändspole bara låna av någon och prova skadar ju inte! smile

Kan den gå ryckigt pga den med ? eller är det bara att den är svårstartad då ? tongue

Ryckig gång kan de bli med dålig spole. Om tändspolen blir för varm så levererar den inte tillräckligt med ström till fördelaren, vilket leder till dålig gnista på tändstiften.

precis=) har du inte ryckt ut lamdasond kontakterna så prova och se fall bilen går bättre med dom ur dragna sen luftmassemätarn samma sak se om det blir någon skillnad fall du rycker kontaken... har du även öppet filter är det troligt att lmm krånglar? kan även va så att bara luftfiltret inte sitter åt rikgit? ^^ kolla upp dom sakerna och återkom skadar ju inte och är ju lätt kollat... smile

börn i varje hörn är fett rätt;)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
1 november 2010
#57
Men k-jet har väl ändå ingen lambda?

Jag tror det är någon av pumparna.

Tjejen har en 87 med f-motorn och den rycker som fan vid gaspådrag. Kollade lite igår och det är förpumpen i tanken som är skrot. Den under morrar/skriker lite men ser nästan ny ut så den kan ju suga luft då den kanske inte suger så bra.

Så kolla båda pumparna

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

385 Inlägg
1 november 2010
#58
Boostrider skrev:
Men k-jet har väl ändå ingen lambda?

Jag tror det är någon av pumparna.

Tjejen har en 87 med f-motorn och den rycker som fan vid gaspådrag. Kollade lite igår och det är förpumpen i tanken som är skrot. Den under morrar/skriker lite men ser nästan ny ut så den kan ju suga luft då den kanske inte suger så bra.

Så kolla båda pumparna

vart inget fel på pumparna hon har bytt den i tanken! vet inte fall hon bytt filter men det är la mest troligt att hon gjorde samtidigt?! smile

börn i varje hörn är fett rätt;)

58 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
#59
VolvoCarlzzon skrev:
Boostrider skrev:
Men k-jet har väl ändå ingen lambda?

Jag tror det är någon av pumparna.

Tjejen har en 87 med f-motorn och den rycker som fan vid gaspådrag. Kollade lite igår och det är förpumpen i tanken som är skrot. Den under morrar/skriker lite men ser nästan ny ut så den kan ju suga luft då den kanske inte suger så bra.

Så kolla båda pumparna

vart inget fel på pumparna hon har bytt den i tanken! vet inte fall hon bytt filter men det är la mest troligt att hon gjorde samtidigt?! smile

Det är ingen lambda eller luftmassmätare på e-motorn tydligen tongue Och inte någon pump i tanken heller.. (?)
Jag bytte bara pumpen igår, för ja glömde fixa filter x)


58 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
#60
MCMLXXXII skrev:
Hannah_ skrev:
VolvoCarlzzon skrev:

prova med en annan tändspole bara låna av någon och prova skadar ju inte! smile

Kan den gå ryckigt pga den med ? eller är det bara att den är svårstartad då ? tongue

Ryckig gång kan de bli med dålig spole. Om tändspolen blir för varm så levererar den inte tillräckligt med ström till fördelaren, vilket leder till dålig gnista på tändstiften.

Men om den går ryckigt när den är kall då ? eller blir spolen varm med en gång ? tongue



Sök