Tjena! Nu är de så att jag införskaffat mig en 744 GLE med USA-front. Men fronten innehåller dem kromade lyktsargerna. Anses man som klåpare om man skulle slipe ner och lacka dem svarta som på blackline? Tycker det ser grymt mkt bättre ut då. Och om det är värt att lacka vill jag veta hur jag ska få det seriöst. Vill inte ses som fuskare/klåpare. Bild på sargen.
Om du ska lacka på kromet så får du matta ner det riktigt ordentligt me sandpapper på med en grundfärg (helst etsgrund)och sen lackar du det svart.
Om du ska vara ännu mer seriösare så kan du lämna in kromsargarna till en krom firma så tar dom bort kromet åt dig, så det blir ordentligt gjort.. såvida du inte har sånt bad själv o grejjer.. vad det nu är dom använder
alla är chrome orginal .. jag mattade ner min så mycket det gick . sen tog jag 1200 våtslip och körde ett tag för att slipa så mycket repor som möjligt sen grundade jag och lackade det med en halvmatt plastfärg
Tjena! Nu är de så att jag införskaffat mig en 744 GLE med USA-front. Men fronten innehåller dem kromade lyktsargerna. Anses man som klåpare om man skulle slipe ner och lacka dem svarta som på blackline? Tycker det ser grymt mkt bättre ut då. Och om det är värt att lacka vill jag veta hur jag ska få det seriöst. Vill inte ses som fuskare/klåpare. Bild på sargen. http://forumbilder.se/images/841720101239303bda.jpg
Jag skulle absolut ha kromet kvar ihop med de dubbla lysena. Tycker det ser tuffare ut!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Tjena! Nu är de så att jag införskaffat mig en 744 GLE med USA-front. Men fronten innehåller dem kromade lyktsargerna. Anses man som klåpare om man skulle slipe ner och lacka dem svarta som på blackline? Tycker det ser grymt mkt bättre ut då. Och om det är värt att lacka vill jag veta hur jag ska få det seriöst. Vill inte ses som fuskare/klåpare. Bild på sargen. http://forumbilder.se/images/841720101239303bda.jpg
Jag skulle absolut ha kromet kvar ihop med de dubbla lysena. Tycker det ser tuffare ut!
/Benny
mja det beror lite på om det är en blackline eller om den har alla lister i chrome .
är alla andra lister chrome så ska du behålla den som den är
Synd att jag inte har nåt krom nu på bilen för det är skitkul att putsa krom så det blänker så man nästan blir blind. På Vanen putsade jag ofta för det blir så fint!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag skulle gärna se hela bilen för att veta om det passar in eller inte..
Det ärt svårt att få bilder på hela bilen då den står i ett trångt garage som porten är igenspikad på. Jag har inte hämtat bilen än. Står hos min flickväns släkting i värmland..
Men iaf så är det en importerad bil så vitt jag vet från californien. Sitter speglar från USA på den med. Alla lister är kromade men jag vill få allt de svart för att få blacklineutseendet. Har alltid tyckt de ser mer cleant ut med svart.
Nej jag har inte provat själv men det verkar ju finnas andra
Okej Kanske ska prova att införskaffa mig en burk sen. Vill se bilen i helhet först. HAr bara sett en sida i taget pga det trånga garaget Men tack för alla svar Fick veta precis det jag ville
Utrustningspaket till 740 GL 88, mycket likt GL/T paketet som fanns 89-91.
No shit sherlock
Kan då aldrig tänka mig att någon 740 ens har en svart list under strålkastarna från början, särskilt inte USA-fronten.
Nej precis, alla Amerikanska 740 strålkastare har kromade ramar
Något annat vore väl för "tufft" för Volvo.
**
Trådskaparen kanske ska fundera lite om det går att få tag på svart plastfilm/stenskottsskydd att montera över listerna. Bara att ta bort i framtiden om bilen ska säljas till nitiga entusiaster eller liknande. Tror jag kan vara en "hit"