Hejsan gott folk har världens bekymmer som vilar tungt över mina axlar efter en lång och tråkig sommar...
Köpte min Bil i Örebro av en privat person gick klockrent hela vägen hem 55mils resa, bekymmert uppstod dagen efter 3.5mils körning hör jag ett ljud efter kopplingen ett metall ljud precis som någonting tar emot vid kopplingarna. kör hem och ställer bilen inväntar fassan och får svaret ja det är säkert kopplingen...
Bilen är en Bmw E34 525 Konverterad med alla m5 Delar rubbet !
Glad som man är river kopplingen konstaterar jaha hur fan kan blecken imellan nitarna på en tryckplatta gå av? ? ? ? Åker till Bmw och hör med dem och de har aldrig sett något liknande nähä tänker jag och funderar några dagar sen tänker jag fan jag beställer en Luuk (stavning) Koppling det är ju samma som sacs med art nummer m.m,
Nu kommer vi till det mystiska . Jag bytar kopplingen funkar prima efter 6timmar meckning under bilen
Kör ut och prövar den klockan 1 på natten ivrig som man e för man e ju som kär på nytt när man kör bmw:)
Dagen efter kör jag har hunnit köra knappt 10mil med den , tänkte skall köra hemåt nu då börjar det bli kvällsmat, då kommer där ett ljud (liknande ventil tick) Jag stannar lyssnar tänker det kan fan inte vara oljepumpen IGEN? Hade problem med det innan med...
Ljudet försvinner jag kör lugnt därifrån inga bekymmer tar det försiktigt , halv mil hemifrån ljuder världens dåån under bilen och kopplingen ramlar ner ?
Lyckas köra hem i 3:ans växel och väl hemma vad ser vi då? Hela växellådan är AV????
Monterar av allting dagen efter för förbannad som man är skiter man i det och det är samma fel IGEN ?
Har skickat upp kopplingen på Luuk som säger att FELET ÄR:
Vibrationer ifrån bakvagnen
Sliten Hardyskiva
Fel urtrampningslager
Alternativen är skrattretande ??
Min fråga är : Vad kan felet vara jag skiter tyvärr inte pengar är väldigt tacksam för hjälp då jag har slut på teorier om hur en koppling kan haverera på detta sätt!...
Tacksam för svar utav alla !
Länkar lite bilder här på kopplingen och lådan.... Detta är första (org) som satt i den andra ser likadan ut.
Bilder finns på mitt projekt med på min sida !