1938
Sök

Olds 350 med avgasrening? Hur ska jag göra för att pigga upp motorn lite?

11 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hej alla glada!
Jag undrar lite över avgasrening o sånt... Har en olds -75, med 350 motor som tydligen har en typ av avgasrening?  Skall det inte vara utan avgasrening på den årsmodellen?
Hur skall jag göra för att pigga upp motorn lite ?
Tar tacksamt emot tips!
MVH Stefan
Senast redigerat av chrizz (18 oktober 2010)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 oktober 2010
kanske försöka hitta dig ett par headers o börja med ?
större förgasare?? ( om du nu har förgasar motor  vilket jag antar )
Porta topparna, fixa till tändningen, högkompskolvar,
Ang avgas rening så om jag inte missfinner mig så måste den absolut inte funka på en såpas gammal bil. bara ta bort det. men kanske ska vänta o se vad andra skriver här ang det.

Btw har du big eller small block ?

C H E V R O L E T <3

11 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Det e en 350, jag antar det e en sb. Den har bara gått knappt 11000 mil så den e ju frisk i grunden men lite slö tycker jag. Det e ju en förgasare på den, vet inte om de fanns med insprut? Kanske en annan förgasare o ett insug från en äldre motor? Utan alla dessa vacuum uttag. Tack för svaret iallafall!
MVH Stefan

529 Inlägg
18 oktober 2010
Det första jag tycker du ska göra är att byta toppar sen står insug och förgasare på listan efter det en annan kamaxel, headers och avgassystem.
Kolla på www.summitracing.com där finns allt du behöver för att få lite liv i motorn.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

926 Inlägg
18 oktober 2010
JimpeBoy skrev:
Det första jag tycker du ska göra är att byta toppar sen står insug och förgasare på listan efter det en annan kamaxel, headers och avgassystem.
Kolla på www.summitracing.com där finns allt du behöver för att få lite liv i motorn.

Det låter vettigt. Topparna är absolut flaskhalsen på dom motorerna.

Mats

11 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Vad ska jag skaffa för grejor o var finns det att få fatt på?
MVH Stefan

Sök