3497
Sök

Bästa vinterbilen?!

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#41
kasnke ska ha en LGF skylt med ? ;P

Eat sleep JDM

2 266 Inlägg
19 oktober 2010
#42
Koibito skrev:
jag hade gärna kört med subban men riskerar inte de big_smile 740 duger under vinter, en annan sak som är bra med dom är ju att det blir varmt som fan i dom när man eldar big_smile slipper frysa om tårna.. Hade en helt org 740 förra vintern som man kunde få ganska bra kas med men den var ej kapad eller agadiffad kanske skulle göra de ;D så blir man riktigt Bonde big_smile

jag har en subaru legacy turbo den driver mer bak än fram så den beter sig mer som en bakhjulsdriven då imprezorna är 50/50 på blir lite äckligare att sladda då

japp kapad och svetsad 740 så har du en otrolig kontroll vart och hur långt ner i diket baken ska åka
flytta plogvallar och annat roligt efter vägarna även om de går att åka brett med enhjulsdriven också
Senast redigerat av PMPerformance (19 oktober 2010)

svetsdiff !!!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 oktober 2010
#43
SIERRA MED DOHC! Varvar och härjar gärna och drar mycket mindre sås än 740 och annat skit, har åkt sierra dohc 2 vintrar, och 740 en vinter, och länge leve sierra fyfan! smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

plattsättare!
804 Inlägg
19 oktober 2010
#44
jag själv har haft 3st 740is och jag tycker då allt att bmw:n är grymt mycket roligare att köra med på vintern än en 740!

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#45
Får se vad som händer, kommer kanske en söndag då man har lite och göra.. på min subba kan jag ju ställa mellan 30/70 och 50/50 men det känns ganska onödigt att köra med en bil man är rädd om, bättre med en 740..

Eat sleep JDM

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#46
Verkar som att sierran har ett bra rykte big_smile

Eat sleep JDM

2 266 Inlägg
19 oktober 2010
#47
Koibito skrev:
Verkar som att sierran har ett bra rykte big_smile

om du hittar en dohc med frisk topp wink

svetsdiff !!!

1 772 Inlägg
19 oktober 2010
#48
Klart bästa
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/833503_adgjs5.jpg

Sprider mera glädje än jultomten
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/849055_cvih2x.jpg
Senast redigerat av NordstromJ (19 oktober 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 oktober 2010
#49
En Saab två taktare!
Vem skulle INTE vela ha det!? big_smile
Absolut ingen bil att lita på men fan vad kul att fara runt i en ilsken moppe på vintern! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 Inlägg
20 oktober 2010
#50
Twoforty eller 142:a är helt klart solklara pansarvagnar som går att sladda med! big_smile
Hade ruskigt kul med min 240 när den levde.
Går nåt sönder så är det bara att springa in på ICA.

191 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#51
klockrena bilder big_smile ja 240 är ganska roliga hade en 88a för två år sen men den vara lite för mjuk i fjädringen big_smile

Eat sleep JDM

593 Inlägg
20 oktober 2010
#52
En 740gl typ -88/-89/-90 med slungdiff eller svetsdiff. Helt klart riktigt roligt och driftsäkert, sen gör ju inte en vx3 kam, 531 topp och extraktorrör saken sämre =p

mvh

27 Inlägg
20 oktober 2010
#53
Jag hade en 745 förra vintern och lekte med, den var fan odödlig smile
Enda nackdelen med den var att jag låg på 3l/milen när jag körde på sjön-.-

Tänkte höra hur passa mycket en dohc motor håller för ? (Alltså om de är tåliga eller inte )
Någon som har plågat en sån riktigt hårt ? smile


593 Inlägg
21 oktober 2010
#54
Falcken skrev:
Jag hade en 745 förra vintern och lekte med, den var fan odödlig smile
Enda nackdelen med den var att jag låg på 3l/milen när jag körde på sjön-.-

Tänkte höra hur passa mycket en dohc motor håller för ? (Alltså om de är tåliga eller inte )
Någon som har plågat en sån riktigt hårt ? smile

Jag skulle nog rekommendera köra vanlig 8v motor (istället bonntrimma lite), jag och mina poalre har riktigt dåliga erfarenhter av just 16v dohc motorerna. De strular, knackar, kamremmar och oljepumpsbultar går av och de blir ras osv. nej fy säger ja. Sen finns de säkert dom som upplevt motsatsen med dessa, men ja är iallafall skeptisk till att plåga skiten ur en sån på vintern

mvh

593 Inlägg
21 oktober 2010
#55
Arenwik skrev:
Koibito skrev:
Bakhjulsdrift är ju ett måste på vintern, allt blir mkt roligare!
Det spelar ju ingen roll om man har 100 hk eller om man har 200 hk för det släpper vilket som..
Men vilket köp är bäst?!

1.VOLVO 740/940

Mängder med reservdelar överallt, lätta att skruva med, dricker som svin, fula som fan!

2. BMW 3-serien

Gott om reservdelar, svårare att skruva med, dricker mindre, hyfsad design!

3. FORD Sierra

Gott om reservdelar, dricker mindre, fula som fan!

BMW 7 serie! cool      Stor vid ev. krock, blir snabbt varm både in och ute. Automat

mm, för automat är säkert jättekul på vintern, INTE. Men annars bra förslag smile

mvh

27 Inlägg
21 oktober 2010
#56
epapower skrev:
Falcken skrev:
Jag hade en 745 förra vintern och lekte med, den var fan odödlig smile
Enda nackdelen med den var att jag låg på 3l/milen när jag körde på sjön-.-

Tänkte höra hur passa mycket en dohc motor håller för ? (Alltså om de är tåliga eller inte )
Någon som har plågat en sån riktigt hårt ? smile

Jag skulle nog rekommendera köra vanlig 8v motor (istället bonntrimma lite), jag och mina poalre har riktigt dåliga erfarenhter av just 16v dohc motorerna. De strular, knackar, kamremmar och oljepumpsbultar går av och de blir ras osv. nej fy säger ja. Sen finns de säkert dom som upplevt motsatsen med dessa, men ja är iallafall skeptisk till att plåga skiten ur en sån på vintern

mvh

Ok, tack för svar smile
Det var vad jag misstänkte, har hört att de inte är så tåliga om man gillar att varva. tongue
Hur är de annars om mna jämnför med 740, stabila när man sladdar eller´?


Darth Vader
1 644 Inlägg
21 oktober 2010
#57
epapower skrev:
Arenwik skrev:
Koibito skrev:
Bakhjulsdrift är ju ett måste på vintern, allt blir mkt roligare!
Det spelar ju ingen roll om man har 100 hk eller om man har 200 hk för det släpper vilket som..
Men vilket köp är bäst?!

1.VOLVO 740/940

Mängder med reservdelar överallt, lätta att skruva med, dricker som svin, fula som fan!

2. BMW 3-serien

Gott om reservdelar, svårare att skruva med, dricker mindre, hyfsad design!

3. FORD Sierra

Gott om reservdelar, dricker mindre, fula som fan!

BMW 7 serie! cool      Stor vid ev. krock, blir snabbt varm både in och ute. Automat

mm, för automat är säkert jättekul på vintern, INTE. Men annars bra förslag smile

mvh

Var ute med min 750 vintertid en gång när den skulle flyttas till ett annat garage. Det var underhållande, och samtidigt helt fruktansvärt tongue. Baken åkte lite vart den själv ville tongue

Braaaaap?

588 Inlägg
21 oktober 2010
#58
fyrhjulsdrift, gärna audi big_smile förbannat kul ända tills man kör åt skogen


445 Inlägg
21 oktober 2010
#59
Hade en 945 kapad 2 varv i vintras! och jävlar va brett det gick:) tyckte inte att de gick allt för dyrt dock, beror väl helt på vilka växlar man ligger på (håller mig själv till de högre) finns fan inte mycket som är roligare att åka brett på stora 90 vägarna med fräsch nysnö, fast helst då bara jag och plogbilen är ute. Men i år blir det en volvo 740 Gle istället har haft en Gle tidigare och vi hade fan så kul tillsammans:) Dessutom så känns de som att det blir lättare och hålla mera kontrollerade ställ med en sédan:) Men det är mitt tycke:)


97 Inlägg
21 oktober 2010
#60
Har inget att tillägga angående 740 vs Sierra, men...Automat går att sladda med om man inte har chans att köra manuellt. Körde själv brett med min gamla mercedes 560 förra vintern utan problem och den hade då inte manuell växelåda.


Sök