3422
Sök

Mer sportit ljud ist för dööön....

12 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
TJa, jag har en 740, med B230f, 2,5" från katten och en simons dämpare och sen en japs i slutet, det dönar så innihelvete och inte riktigt de ljudet jag vill ha, utan jag vill ha mer sportigare ljud, funderar på att köpa noozedämpare men ge gärna lite råd.

Tvivlare
2 266 Inlägg
19 oktober 2010
här har du recept...

http://bengansracing.se/bilder/motorgalleri/10/DSC01232.JPG

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

12 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Ja de är ju de rätta:P men de kostar därefter mä wink

Tvivlare
2 266 Inlägg
19 oktober 2010
yep. men de går nog inte att få fram på nåt annat vis.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

12 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Klart de sa gå på nått vis tongue skiljer ju mycker från ljuddämpare till ljuddämpare. Mer sportigt ljud när en gasar på tongue

mästarenen o_O
92 Inlägg
19 oktober 2010
Bort med japsen

12 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Prövat de och då låter de som om ja kommer i en bonna traktor (vilket det är tongue )

vill ha ljuddämpare med snygga utblås eller ljuddämpare med ändrör.
Senast redigerat av sjohem (19 oktober 2010)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
19 oktober 2010
sjohem skrev:
Klart de sa gå på nått vis tongue skiljer ju mycker från ljuddämpare till ljuddämpare. Mer sportigt ljud när en gasar på tongue

"Cigarrdämpare" från typ Simons ger ett rivigt ljud. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

oo=00=oo
374 Inlägg
19 oktober 2010
Jag har två utav biltemas smalaste runda långa dämpare på min 518i. 2" grovlek på rören.
Jag har ett riktigt vasst ljud när motorn varvar lite. I övrigt är motorn orginal.

Freude am fahren!

12 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
OKej, tack för tipset, men jag vet att bmw har/haft alltid ett specielt ljud på sina motorer.
Men får se hur de blir och se va folk skriver

767 Inlägg
19 oktober 2010
Byt ut japsen mot en till riktig simons dämpare.

667 Inlägg
19 oktober 2010
hade en dämpare från stylingbutiken.se 3tum in 5 tum ut köpt på stylingbutiken 995kr låter gött och ser för jävla grymt ut. men ljudet du vill bli av med blir nog svårt på en sån motor men får du fram hur man får sportigare sound så vill jag gärna veta mer big_smile denna tråd kommer följas big_smile

12 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Haha tackar ! Jo, jag har simons japs Sprint 63 XL, det ser snyggt ut (tycker jag) men det döönar ju för mycket, fan en vill ju kunna åka i bilen utan att man ska bli döv, samma när man har mer folk i bilen då döner de ännu mer (men det är ju för att motorn får ju jobba mer och man hör ju "varvtalen mer")  big_smile

Sök