2585
Sök

"Park Assist Faliur" Vad göra?

1 866 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Jag får fel meddelandet PARK ASSIST FALIUR när jag lägger i backen på min saab 95 kombi 06a.
Dvs parkeringshjälpen fungerar ej längre.
Hur ska jag åtgärda detta?
Har provat att stänga av o sätta på parkeringshjälpen men det fungerar inte!
Senast redigerat av RichiB (21 oktober 2010)

Tvivlare
2 266 Inlägg
21 oktober 2010
hmm, låter skumt.... kolla felkoder kanske? lol

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2010
Dom fungerar väl via parkerings sensorer i stötfångarna så testa tvätta bilen wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Tvivlare
2 266 Inlägg
21 oktober 2010
te_wik skrev:
Dom fungerar väl via parkerings sensorer i stötfångarna så testa tvätta bilen wink

Mvh Tommy

Hade inte satt ett fel då, dom hade bara tutat konstant, som om man var nära ett objekt. Här är det nog så att nån av sensorerna är sönder.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2010
MantaRobin skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hade inte satt ett fel då, dom hade bara tutat konstant, som om man var nära ett objekt. Här är det nog så att nån av sensorerna är sönder.

Nej det har du rätt i. Kom bara att tänka på polarens beemer med parkeringssensorer. Direkt det var skitigt eller snö så tjöt det å hade sig, gick inte att stänga av heller, usch. Till slut blev man ju van vid det å sket i det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Tvivlare
2 266 Inlägg
21 oktober 2010
te_wik skrev:
MantaRobin skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Nej det har du rätt i. Kom bara att tänka på polarens beemer med parkeringssensorer. Direkt det var skitigt eller snö så tjöt det å hade sig, gick inte att stänga av heller, usch. Till slut blev man ju van vid det å sket i det.

Mvh Tommy

Samma som folk som monterar fasta dragkrokar på bilar med backsensorer, dom ångrar sig djupt efteråt... lol

845 Inlägg
21 oktober 2010
MantaRobin skrev:
te_wik skrev:
MantaRobin skrev:

Mvh Tommy

Samma som folk som monterar fasta dragkrokar på bilar med backsensorer, dom ångrar sig djupt efteråt... lol

Jag har dragkrok och baksensorer bak, fungerar perfekt, lika så grannen, fungerar där med, Så varför skulle man ånga sig??

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 oktober 2010
MantaRobin skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Eller inte, för när det är förmycket skit så larmar iaf 9-5:ans backsensorer, ingen aning om hur de märker att det är skit eller att det är en vägg som står väldigt väldigt när, men larmar gör den iaf, på min gamla 9-5 så fungerade de väldigt sällan på vintern när man inte orkar tvätta, men på sommaren när man har puts så fungerar de utmärkt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
21 oktober 2010
Det är en backsensor som har sagt upp sig. Byte på en 9-5;a som hade detta meddelande. Så läs av felkoderna, och byt den som är trasig.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 866 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
var ute o provade precis o nu fungerar den helt plötsligt....
skumt...

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
22 oktober 2010
Min var likadan häromdagen då det var frost ute och då bland annat på sensorerna , sen när det smällt bort funkade det igen.

/Stefan

1 866 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
hmmm känsliga saker hehe

1 866 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
nu e den kass igen! o inga minus grader....

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
22 oktober 2010
RichiB skrev:

Är den skitig? Hjälper det att gnugga av sensorerna med en trasa?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Forummoderator
18 178 Inlägg
23 oktober 2010
discokapten skrev:
RichiB skrev:

Är den skitig? Hjälper det att gnugga av sensorerna med en trasa?

Min Chrysler är oxå känslig för smuts/frost. Inikerar fel och tutar vilt i 2 sek innan de lägger av. Som flera sagt. Tvätta först!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 866 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
tvättningen kan inte vara problemet eftersom den är ren hehe... det var det första jag provade.

Sök