Jag får fel meddelandet PARK ASSIST FALIUR när jag lägger i backen på min saab 95 kombi 06a. Dvs parkeringshjälpen fungerar ej längre. Hur ska jag åtgärda detta? Har provat att stänga av o sätta på parkeringshjälpen men det fungerar inte!
Dom fungerar väl via parkerings sensorer i stötfångarna så testa tvätta bilen
Mvh Tommy
Hade inte satt ett fel då, dom hade bara tutat konstant, som om man var nära ett objekt. Här är det nog så att nån av sensorerna är sönder.
Nej det har du rätt i. Kom bara att tänka på polarens beemer med parkeringssensorer. Direkt det var skitigt eller snö så tjöt det å hade sig, gick inte att stänga av heller, usch. Till slut blev man ju van vid det å sket i det.
Mvh Tommy
Hade inte satt ett fel då, dom hade bara tutat konstant, som om man var nära ett objekt. Här är det nog så att nån av sensorerna är sönder.
Nej det har du rätt i. Kom bara att tänka på polarens beemer med parkeringssensorer. Direkt det var skitigt eller snö så tjöt det å hade sig, gick inte att stänga av heller, usch. Till slut blev man ju van vid det å sket i det.
Mvh Tommy
Samma som folk som monterar fasta dragkrokar på bilar med backsensorer, dom ångrar sig djupt efteråt...
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Mvh Tommy
Samma som folk som monterar fasta dragkrokar på bilar med backsensorer, dom ångrar sig djupt efteråt...
Jag har dragkrok och baksensorer bak, fungerar perfekt, lika så grannen, fungerar där med, Så varför skulle man ånga sig??
Mvh Tommy
Eller inte, för när det är förmycket skit så larmar iaf 9-5:ans backsensorer, ingen aning om hur de märker att det är skit eller att det är en vägg som står väldigt väldigt när, men larmar gör den iaf, på min gamla 9-5 så fungerade de väldigt sällan på vintern när man inte orkar tvätta, men på sommaren när man har puts så fungerar de utmärkt.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.