3813
Sök

Ta bort tråden tack

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#1
Ta bort tråden tack
Senast redigerat av Snitz (25 december 2010)

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#2
Detta var ca 14.30 idag, kanske bilen går normalt igen imorn bitti?

Med.lem
3 759 Inlägg
21 oktober 2010
#3
Vatten i tändhatt/tändrör spole/spolar.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
21 oktober 2010
#4
Snitz skrev:
Detta var ca 14.30 idag, kanske bilen går normalt igen imorn bitti?

Förmodligen inte, då det inte torkar värst snabbt i en tändhatt.. Under tyck kommer vattnet in, men inte ut..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#5
Ok är det dom som sitter vid tändstiften? jag har tillgång till tryckluft imorn .
Gör tort det och så borde de bli normalt igen menar du?
Jag har en bmw e36, lossa motorkåpan sedan sitter tändspole under precis?

Inget som kan ha gått sönder /kortslutning eller dyl. då?
Senast redigerat av Snitz (21 oktober 2010)

Med.lem
3 759 Inlägg
21 oktober 2010
#6
Snitz skrev:
Ok är det dom som sitter vid tändstiften? jag har tillgång till tryckluft imorn .
Gör tort det och så borde de bli normalt igen menar du?
Jag har en bmw e36, lossa motorkåpan sedan sitter tändspole under precis?

Inget som kan ha gått sönder /kortslutning eller dyl. då?

Vad för motor?

Dom 6 cylindriga har 6 tändspolar och 6 tändrör.. Bort med kåpan, sen är det 2 eller 4 skruvar till varje spole som du måste lossa. Ryck upp och blås ur. Kolla efter olja nere vid tändstiften medans du ändå är igång, byt ventilkåpspakning om du upptäcker olja.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#7
Ta bort tråden tack
Senast redigerat av Snitz (25 december 2010)

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#8
Kanske har aldrig testat de iofs ^^

1 319 Inlägg
21 oktober 2010
#9
blås med tryckluft o spruta in lite 5-56. :=

_----------'

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 oktober 2010
#10
5-56 is da shiiit (Y)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#11
Hoppas bara inget har pajjat!, har inte råd o laga ...

Får skruva och öppna o se imorn, börjar med under motorkåpan, spolarna -tändstiften.. kör tryckluft
Tänkte kolla även kontaktstycken säkringslådan mm. blåsa rent hela motorn till o börja med då

Håller tummarna att de löser sig hmm

1 319 Inlägg
21 oktober 2010
#12
Snitz skrev:
Hoppas bara inget har pajjat!, har inte råd o laga ...

Får skruva och öppna o se imorn, börjar med under motorkåpan, spolarna -tändstiften.. kör tryckluft
Tänkte kolla även kontaktstycken säkringslådan mm. blåsa rent hela motorn till o börja med då

Håller tummarna att de löser sig hmm

nja att något gått sönder känns ju galet tveksamt. däremot blir bilen riktigt jävla mysko med fukt i tändsystemet, gå lös med tryckluft och 5-56 på tveksamma kontakter / tändkablar / spolar etc.

_----------'

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
21 oktober 2010
#13
Ställ en värmefläkt under motorn över natten och prova.

Annars är det förmodligen som nämnts vatten runt tändstiften/tändspolarna. Bara lossa och blåsa rent med tryckluft.


Skulle rekommendera Elektronik-rengöring i stället för 5-56. Leder inte ström och dunstar fort. CRC har denna sprayen i sitt sortiment och säljs nästan överallt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

110 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#14
Tur att man går på fordon personbilsteknik linje, men vill kolla här .. inte alltid de finns tid o hålla på där med sina privata grejer -.-

Men ska ta åt mig de ni säger tack för all info får försöka imorn, bilen står tyvär ute i minusgrader (har ej garage) hoppas att den startar då om inte vattnet har frusit eller dyl. till imorn

2 011 Inlägg
22 oktober 2010
#15
Du bör plocka av alla tändspolarna och blåsa/torka rent.
Inget är antagligen fördärvat, men det vatten som kommit ner i brunnarna har väldigt svårt för att avdunsta eftersom tändspolarnas/tändhattarnas gummi packning är i vägen. För tätt helt enkelt över brunnarna.

Gjorde själv för många år sedan. Efter blåst rent och hon gick som hon skulle igen.

Numera inget direkt vatten över motorn, utan tvättar med medel i en typ fönsterputs flaska och torkar med trasa.
Senast redigerat av Clintan66 (22 oktober 2010)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

110 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
#16
Nu så gott folk har jag skruvat isär motorkåpan,tändspolarna dom var inte de minsta blöta lite fukt endast vad jag såg knappt det men ialf körde tryckluft där och överallt på motorn.. Nu när jag kör så går den som den ska IBLAND men ibland kommer det tillbaka .. men alla cylindrar fungerar som dom ska ialf

Skumt, ja va tror ni bara o vänta o se?

Lixom den går normalt ibland och börjar bli mer återställt nu men fortfarande blev de nån gång att den börja sura ibland

Låter som en traktor eller v8 hållet, o seg på varv/gas men som om de vore glapp sen att de funkar normalt om jag kör en stund eller tvärtom lol

hmm skumt
Senast redigerat av Snitz (22 oktober 2010)

110 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
#17
Låta den stå och kanske de släpps?

dARKiE
5 031 Inlägg
64 Inlägg
22 oktober 2010
#19
Har du kollat i "Groparna" där tändstifften sitter? brukar sammlas vatten där och gnistan slår ut i motorn. Try it smile


110 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
#20
Nya tändstift slutet på Aug 2010 i samband med Service, vore tråkigt ;/

Har kollat dom 2 närmsta "groparna" mot fronten tändstiften sitter, dom var torra blåste tort där ändå
Lärarn (fordonslärare) sa att "ingen ide" o kolla resten om 2 ialf är torra, hade inte all tid
Men tänkte skruva ner o kolla igen imorn o se på alla...

Åter igen min fråga. Folket va tror ni om jag låter den stå o torka om det hjälper?
Senast redigerat av Snitz (22 oktober 2010)


Sök