2564
Sök

Hjälp med slipning/omlackering plåt.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan.
jag har köpt mig en Golf MK1 77a nyligen som jag hade tänkt att göra iordning till sommaren. karossmässigt så är det i huv, skärmar och dörrar som behöver bytas.
Det jag behöver hjälp med och är helt ny inom är just det hur går man tillväga när man har köpt en huv med en annan färg, dvs hur börjar jag med slipning?, spackling, grundning?
om nån har nån länk till en guide eller kan dra en bra förklaring hur man får en huv i fel färg till klar för lackering.

Tackar på förhand// Daniel

Bilplåtslagare
86 Inlägg
22 oktober 2010
är de nå nå bulor måste du ju slipa upp där skadan är å ev rikta beror ju på hur stor omfattning de är å sedan spackla men är de inge sånt så är de bara att slipa av med 320is papper å är de nå sten skott å dyligt slipar du så du får ut dom sen när hela huven är avslipad är de bara att grunda sen slipar du grunden med 500 papper de slipar du bara av för hand å undvik att slipa genom grundfärgen annars kan de synas när man ska lacka men beror ju lite på vad man har för färg oxå.
mm.

wink

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
volvo_colllin skrev:
är de nå nå bulor måste du ju slipa upp där skadan är å ev rikta beror ju på hur stor omfattning de är å sedan spackla men är de inge sånt så är de bara att slipa av med 320is papper å är de nå sten skott å dyligt slipar du så du får ut dom sen när hela huven är avslipad är de bara att grunda sen slipar du grunden med 500 papper de slipar du bara av för hand å undvik att slipa genom grundfärgen annars kan de synas när man ska lacka men beror ju lite på vad man har för färg oxå.
mm.

wink

tack för snabbt svar collin.. om inte annat får du komma och kika om det är godkännt innan det lackas big_smiletongue

Bilplåtslagare
86 Inlägg
23 oktober 2010
tal0n skrev:
volvo_colllin skrev:
mm.

wink

tack för snabbt svar collin.. om inte annat får du komma och kika om det är godkännt innan det lackas big_smiletongue

de kan ja vell göra wink

Sök