Har nu beställt ic, lite flänsar och annat skoj från kl-racing. Så kommer nog nån gång nästa vecka Har även fått reda på att jag borde ha mitt grenrör om ca 2 veckor. Så det blir nog bra när det kommer.
Annars har man fixat lite rost i motorutrymmet och snyggat till lite där, så nu skäms man inte om man öppnar huven. Även fått kapa lite för att få plats med ic och tryckrör. Men det är sånt man får räkna med
Ja Måste ha ngt att bygga på medans man väntar på grenröret
Hmm, ja det blir nog runt 0,9-1 bar kanske. Vet inte riktigt faktiskt. Men först ska aggregatet köras in på typ 0,5 i ladd. Effektmålet är 400hk. Det är det som är det intressant egentligen
Ja Måste ha ngt att bygga på medans man väntar på grenröret
Hmm, ja det blir nog runt 0,9-1 bar kanske. Vet inte riktigt faktiskt. Men först ska aggregatet köras in på typ 0,5 i ladd. Effektmålet är 400hk. Det är det som är det intressant egentligen
Köras in på 0.5.. haha du tror det.. de gör man en repa.. sedan är man uppe och maxar
Bjuder på lite bilder på hur det blev med nylackade fjäderbenstorn. De gamla var alldeles gula, var ngt medel som hade torkat in i lacken. Blev av med lite rost samtidigt. Men nu är det fräscht och fint igen!
Nylackat och fint
Provmonterat fjäderbensstaget
En till
Nu väntar man på ic och lite annat ska komma. Turbogrenröret kommer troligen nån gång näst nästa vecka. Så bra att ha något att pilla med under tiden.
Hade velat ha större ic, men får inte plats om man nu inte vill kapa sönder fronten.
De andra prylarna är gummikuddar till ic´n, mätarhållare(ska byggas om), oljeflänsar till turbon och en lambdamutter. Nu får det nog fasen bli garaget en sväng
Jaha, då har det hänt lite till. Fick dit ic´n i veckan och har även byggt ytyckrör mellan ic och insug. Så det tar sig sakta men säkert. Lite jobb kvar på tryckröret dock, sen blir det lack på det.
Ic´n monterad
Ic´n monterad
Dumpen, satte dit en snabbkoppling istället för en slanganslutning. Mycket smidigare