3906
Sök

BILDER: Hellaflushtråden. För bilar med bra stance och fitment.

1 271 Inlägg
3 december 2010
#81
Asse_ skrev:
Rinnegan skrev:
Orsaken varför detta inte sätter sig så bra i sverige är väl för att våra vägar är ju helt jävla efterblivna. Hur tror ni en hellaflush bil ser ut efter en episk kamp mot sveriges vägar?

Lär ju fan inte gå att köra.


Inte för att dem går att köra ändå. Har själv haft en pickis som givetvis inte var hellaflush, men sjuk camber och helvetes låg, och jäveln gjorde ju en 360 graders sväng när man sniffade på en skalbagge med däcken..
Totalt värdelöst förutom på bana eller i USA.

Det där är en vanlig missuppfattning. Vi i Sverige har nästan bättre väger än de i USA. Speciellt när det kommer till motorvägar. Det går utmärkt att köra lågt. Det gäller bara att planera sin väg och ändra körstilen. smile

så dåliga är inte vägarna som sagt åkte med min gamla 525ix utan fjädrar en hel sommar utan större problem eller ja fart hinder fick man gå ganska snett över.

4 767 Inlägg
3 december 2010
#82
Michkijn skrev:
Attenator skrev:
Michkijn skrev:
För att gå emot strömmen så kan du ju göra det på din C4 tongue

Precis vad jag tänkte, snacka om tufft smile

han vågar säkert inte göra't wink UPP TILL BEVIS NU tongue

Hehe C4 e såld till bilfirma och ska bytas in i nästa vecka så det blir inget med den.. wink

Ska planera lite med Eisenhut i vinter.. cool

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

9 118 Inlägg
3 december 2010
#83
-stoffe- skrev:
Asse_ skrev:
Rinnegan skrev:
Orsaken varför detta inte sätter sig så bra i sverige är väl för att våra vägar är ju helt jävla efterblivna. Hur tror ni en hellaflush bil ser ut efter en episk kamp mot sveriges vägar?

Lär ju fan inte gå att köra.


Inte för att dem går att köra ändå. Har själv haft en pickis som givetvis inte var hellaflush, men sjuk camber och helvetes låg, och jäveln gjorde ju en 360 graders sväng när man sniffade på en skalbagge med däcken..
Totalt värdelöst förutom på bana eller i USA.

Det där är en vanlig missuppfattning. Vi i Sverige har nästan bättre väger än de i USA. Speciellt när det kommer till motorvägar. Det går utmärkt att köra lågt. Det gäller bara att planera sin väg och ändra körstilen. smile

så dåliga är inte vägarna som sagt åkte med min gamla 525ix utan fjädrar en hel sommar utan större problem eller ja fart hinder fick man gå ganska snett över.

Då har ni grabbar inte varit ute och åkt mycket. Visst Europavägar och motortrafikleder är jättefina, men ute på landsbyggden är ju vägarna skit med diverse tjälskott och hål mm. Många vägar som jag åkt på i sommar runt Linköping Motala Mantorp mm är inte tillfixade sen förra vintern.


4 767 Inlägg
3 december 2010
#84
Vägarna i och runt Göteborg är katastrof också.

Jag körde genom hela tyskland från norr till söder ner till österike med skylinen för några år sedan, och jävlar vilka jämna plana fina vägar dom har...

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 163 Inlägg
3 december 2010
#85
Härlig tråd! Var inte så bekant med HF, tyskstuk däremot men skillnaderna syns...

Mer bilder! smile


1 827 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#86
Rinnegan skrev:
Orsaken varför detta inte sätter sig så bra i sverige är väl för att våra vägar är ju helt jävla efterblivna. Hur tror ni en hellaflush bil ser ut efter en episk kamp mot sveriges vägar?

Lär ju fan inte gå att köra.


Inte för att dem går att köra ändå. Har själv haft en pickis som givetvis inte var hellaflush, men sjuk camber och helvetes låg, och jäveln gjorde ju en 360 graders sväng när man sniffade på en skalbagge med däcken..
Totalt värdelöst förutom på bana eller i USA.

1500 mil i sommar och min bil är iaf inte tokhög... Vi har bättre vägar än vi tror, dom flesta länderna har betydligt sämre. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 827 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#87
Erick skrev:
Michkijn skrev:
Attenator skrev:

Precis vad jag tänkte, snacka om tufft smile

han vågar säkert inte göra't wink UPP TILL BEVIS NU tongue

Hehe C4 e såld till bilfirma och ska bytas in i nästa vecka så det blir inget med den.. wink

Ska planera lite med Eisenhut i vinter.. cool

Gott snack, jag gillart... wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

clubjdm.se
462 Inlägg
4 december 2010
#88
matteponken skrev:
Har jag uppfattat det rätt är det egentligen ingen skillnad på Hella Flush och Tyskstuk... (kärt barn har många namn... typ..)

Tyskstuk är det svenska namnet för en tysk bil som är Hellaflush. Men det finns inget svenskt ord för en japansk bil som är det, så vi säger Hellaflush direkt. smile

www.clubjdm.se

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 december 2010
#89
Asse_ skrev:
Det där är en vanlig missuppfattning. Vi i Sverige har nästan bättre väger än de i USA. Speciellt när det kommer till motorvägar. Det går utmärkt att köra lågt. Det gäller bara att planera sin väg och ändra körstilen. smile

Så att jag har avverkat ett antal tusen mil över i staterna betyder att jag har fel när jag säger att de har ofantligt mycket bättre vägar än vad vi har?

Jaha, okej då, det hade jag ingen aning om. Gratulerar till ditt skinande intellekt.

Eisenhut skrev:
1500 mil i sommar och min bil är iaf inte tokhög... Vi har bättre vägar än vi tror, dom flesta länderna har betydligt sämre.

Det beror ju helt på vars du kör, allting norr om Linköping är på gränsfall att man behöver njurbälte för att åka med lågprofils-däck.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

jorgen72
4 december 2010
#90
Rinnegan skrev:
Asse_ skrev:
Det där är en vanlig missuppfattning. Vi i Sverige har nästan bättre väger än de i USA. Speciellt när det kommer till motorvägar. Det går utmärkt att köra lågt. Det gäller bara att planera sin väg och ändra körstilen. smile

Så att jag har avverkat ett antal tusen mil över i staterna betyder att jag har fel när jag säger att de har ofantligt mycket bättre vägar än vad vi har?

Jaha, okej då, det hade jag ingen aning om. Gratulerar till ditt skinande intellekt.

Eisenhut skrev:
1500 mil i sommar och min bil är iaf inte tokhög... Vi har bättre vägar än vi tror, dom flesta länderna har betydligt sämre.

Det beror ju helt på vars du kör, allting norr om Linköping är på gränsfall att man behöver njurbälte för att åka med lågprofils-däck.

att sverige har bland dom bästa vägarna har jag inte märkt o jag kör många mil både med lastbil o privat också

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 december 2010
#92
jorgen72 skrev:
att sverige har bland dom bästa vägarna har jag inte märkt o jag kör många mil både med lastbil o privat också

Samma här. Vi har långt ifrån de bästa, i bästa fall norröver så är det bara med ren tur att man hittar en väg som inte har blivit våldtagen av tjälen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Tvivlare
2 266 Inlägg
4 december 2010
#93
FLindgren skrev:
snygga bilder, speciellt dom på sidan 5........

lol

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

247 Inlägg
4 december 2010
#94
Det handlar om bilder på Hellaflush. inte om vem som har bäst vägar. starta en annan tråd då. Trött på att det blir så här i varje j**la tråd här på garaget

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 december 2010
#95
J0ck3e skrev:
Det handlar om bilder på Hellaflush. inte om vem som har bäst vägar. starta en annan tråd då. Trött på att det blir så här i varje j**la tråd här på garaget

Ja det är ju sant. Det ska absolut inte finnas någon diskussion på ett forum.


Seriöst, tagga ner lite. Det är ontopic eftersom diskussionen handlar om varför hellaflush inte är så etablerat här i kalla norden. Om du inte orkar läsa några få rader, kolla bara på de fina bilderna istället, eller hitta en annan tråd.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

90 Inlägg
4 december 2010
#96
http://farm6.static.flickr.com/5242/5213654100_46235649b1_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5048/5213657268_6f08005200_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5127/5213082729_13eb1aaaaf_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5047/5207662127_8d1578aea0_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5284/5208259420_e4e88a4303_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5202/5208258898_7fed0b395e_o.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4129/5164332096_4dced467f7_b.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4067/5164332652_478aacae6c_b.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4125/5163724797_f0113c0c0c_b.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1332/5099677904_e3fb6f48d1_b.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1246/5099677650_60d2b4a152_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5042/5230396435_91c706677e_o.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5168/5230396389_e1eb1462a5_o.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/1122/p14837997.jpg

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2010/12/41.jpg

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2010/12/2d18rw7.jpg

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2010/11/evokedphotography3.bmp

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2010/11/3daily.jpg

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2010/11/5059033573_6852c2c9cf_b.jpg

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 december 2010
#97
Supran och de båda subborna var ju riktigt snygga faktiskt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 december 2010
#98
Riktigt fina bilar! Men en fundering, hur hård fjädring måste man ha för att kunna köra med däcken så nära skärmkanten? Känns som att minsta lilla fjädringsväg kommer slita sönder skärmkant och däck


OEM <3
6 957 Inlägg
5 december 2010
#99
Asse_ skrev:
matteponken skrev:
Har jag uppfattat det rätt är det egentligen ingen skillnad på Hella Flush och Tyskstuk... (kärt barn har många namn... typ..)

Tyskstuk är det svenska namnet för en tysk bil som är Hellaflush. Men det finns inget svenskt ord för en japansk bil som är det, så vi säger Hellaflush direkt. smile

Tyskstuk är det svenska namnet påp en tysk bil som är hellaflush? va? yikes
Finns ju fler bilar dom är flush förutom japanska, fatlace har ju filmat flertalet Audi´s, VW´s.

Älskar stuket på dessa bilar, min Golf ska få sig en släng av detta, inte Hellaflush, men kanske Flush, eller
så slammar jag den bara big_smile

OEM <3

314 Inlägg
5 december 2010
#100
_DamnIt skrev:
Riktigt fina bilar! Men en fundering, hur hård fjädring måste man ha för att kunna köra med däcken så nära skärmkanten? Känns som att minsta lilla fjädringsväg kommer slita sönder skärmkant och däck

Du behöver inte ha spec hård fjädring även om det är bäst så.

Har du en bra inställd stance så går hjulet in innanför skärmkanten när vägen är ojämn även om den är precis utanför när det är plant tack vare cambervinkeln på hjulen smile



Sök