Riktigt fina bilar! Men en fundering, hur hård fjädring måste man ha för att kunna köra med däcken så nära skärmkanten? Känns som att minsta lilla fjädringsväg kommer slita sönder skärmkant och däck
Du behöver inte ha spec hård fjädring även om det är bäst så.
Har du en bra inställd stance så går hjulet in innanför skärmkanten när vägen är ojämn även om den är precis utanför när det är plant tack vare cambervinkeln på hjulen
Aah, det är bra! För jag blev själv lite sugen på Civic med skön camber nu ju! (Farlig tråd att titta i!)
Det handlar om bilder på Hellaflush. inte om vem som har bäst vägar. starta en annan tråd då. Trött på att det blir så här i varje j**la tråd här på garaget
Ja det är ju sant. Det ska absolut inte finnas någon diskussion på ett forum.
Seriöst, tagga ner lite. Det är ontopic eftersom diskussionen handlar om varför hellaflush inte är så etablerat här i kalla norden. Om du inte orkar läsa några få rader, kolla bara på de fina bilderna istället, eller hitta en annan tråd.
Ja men där är ju flera stycken som kör väldigt låga bilar som sagt att det inte är något problem är det lönt att fortsätta diskutera då när de vet av egen erfarenhet..
Det där är en vanlig missuppfattning. Vi i Sverige har nästan bättre väger än de i USA. Speciellt när det kommer till motorvägar. Det går utmärkt att köra lågt. Det gäller bara att planera sin väg och ändra körstilen.
Så att jag har avverkat ett antal tusen mil över i staterna betyder att jag har fel när jag säger att de har ofantligt mycket bättre vägar än vad vi har?
Jaha, okej då, det hade jag ingen aning om. Gratulerar till ditt skinande intellekt.
Men förlåt, du verkar veta allt så då är det väll så. Jag har bara varit i USA själv och på många andra vägar i Europa fast nee, jag är bara dum i huvudet.
Bjork skrev:
Asse_ skrev:
matteponken skrev:
Har jag uppfattat det rätt är det egentligen ingen skillnad på Hella Flush och Tyskstuk... (kärt barn har många namn... typ..)
Tyskstuk är det svenska namnet för en tysk bil som är Hellaflush. Men det finns inget svenskt ord för en japansk bil som är det, så vi säger Hellaflush direkt.
Tyskstuk är det svenska namnet påp en tysk bil som är hellaflush? va? Finns ju fler bilar dom är flush förutom japanska, fatlace har ju filmat flertalet Audi´s, VW´s.
Tyskstuk är det svenska namnet för en tysk bil som är Hellaflush. Men det finns inget svenskt ord för en japansk bil som är det, så vi säger Hellaflush direkt.
Tyskstuk är det svenska namnet påp en tysk bil som är hellaflush? va? Finns ju fler bilar dom är flush förutom japanska, fatlace har ju filmat flertalet Audi´s, VW´s.
Va?
Orkar inte ens diskutera, så vi skiter i det å njuter av bilder istället
Ja men där är ju flera stycken som kör väldigt låga bilar som sagt att det inte är något problem är det lönt att fortsätta diskutera då när de vet av egen erfarenhet..
Och nästan alla bor söderöver.
Har du försökt köra med en bil som är bara lite högre än originalhöjd uppe i norr? Det finns inte en möjlighet till detta, överhuvudtaget. Som jag sa, allting norr om Linköping är på gränsfall njurbälts-område.
Asse_ skrev:
Men förlåt, du verkar veta allt så då är det väll så. Jag har bara varit i USA själv och på många andra vägar i Europa fast nee, jag är bara dum i huvudet.
Om du nu har varit det så kan du ju omöjligt säga att sverige har bra vägar.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.