46 på insug kan du gå upp till med orginal säte men då är det precis. på avgas va det 35 mm orginal så du kan nog gå till 36/37/38 någonstans där minns inte riktigt på avgas sidan. att byta ventil säten är lite bökigt men om du lägger toppen i ugnen en 20 min eller nått sånt så kan du knacka ur sätena sen
Okej 46 in och 38 ut får de bli. Men detta kommer lira bra med Volvos trim kam med? Tankar kring VX3.
Fogskumracing skrev:
46 på insug kan du gå upp till med orginal säte men då är det precis. på avgas va det 35 mm orginal så du kan nog gå till 36/37/38 någonstans där minns inte riktigt på avgas sidan. att byta ventil säten är lite bökigt men om du lägger toppen i ugnen en 20 min eller nått sånt så kan du knacka ur sätena sen
46 på insug kan du gå upp till med orginal säte men då är det precis. på avgas va det 35 mm orginal så du kan nog gå till 36/37/38 någonstans där minns inte riktigt på avgas sidan. att byta ventil säten är lite bökigt men om du lägger toppen i ugnen en 20 min eller nått sånt så kan du knacka ur sätena sen
Okej men vad för slags ung ? Funkar kanske lika bra med den i köket? haha Men skall inte de nya sätena vara ned kylda innan de läggs i? har för mig att någon skrivit de.
Vx3 är inte någon bra kamaxel alls egentligen till en turbo, a-kamen är faktiskt lite bättre. Men Vx3 är ju bättre än t-kam och m-kam.
Beror ju sedan på resten av din setup, Vx3 funkar bäst om du tänker köra rätt stor turbo med större avgashus!
Ja de är detta som är tanken. Visserligen har jag denna 531 topp komplett med A-Kam men tyckte inte alls att de var något sjysst drag i bilen.. Dock var toppen helt original då.. Toppen kommer från en B23ET
Då spelar det inte så stor roll vilken kam du hade valt, turbon som begränsar vad den pallar leverera på högre varv! Stor skillnad från t.ex. td04-13c till en 16T som jag har.
Beror ju på effektmål, men alla Gt40/45 brukar vara skitstora och inget för en rödblock!
Okej okej... effektmålet är inte så skyhigh... vill komma till ca 350hk, men vad de kommer ge på hjulen är en annan femma. Men till dessa 350 bör väl en 16T/19T funkar bättre då?
Ja de är efter man fått ur de gamla sätena.. Är lite onödigt att lägga in toppen i ugnen och sen ta ur sätena. Ämnet expanderar.. alltså sätet och toppen..
Fogskumracing skrev:
ja det duger med ugnen i köket och lägg nya sätena i frysen
jag skulle ha värmt toppen i ugnen så att allt blir varmt för då är ju sätena mjuka och då kan dom gå och fila ur lite försiktigt på ett ställe och sen ev kunna peta ur den hel
Okej men problemet är att de mjuknar inte tillräckligt på 250grader.. plus att de sväller med toppen..
Fogskumracing skrev:
jag skulle ha värmt toppen i ugnen så att allt blir varmt för då är ju sätena mjuka och då kan dom gå och fila ur lite försiktigt på ett ställe och sen ev kunna peta ur den hel
Okej okej... effektmålet är inte så skyhigh... vill komma till ca 350hk, men vad de kommer ge på hjulen är en annan femma. Men till dessa 350 bör väl en 16T/19T funkar bättre då?
En 19T med 7ans vinklade avgashus funkar bevisligen till den effekten, men då bör du köra eftermarknadsprut och grejor för att få det optimalt, kul karaktär men blir fort överhettad!
KKK K24 eller en liten variant av T04E eller så kan vara mer rätt för dig.
Okej okej... effektmålet är inte så skyhigh... vill komma till ca 350hk, men vad de kommer ge på hjulen är en annan femma. Men till dessa 350 bör väl en 16T/19T funkar bättre då?
En 19T med 7ans vinklade avgashus funkar bevisligen till den effekten, men då bör du köra eftermarknadsprut och grejor för att få det optimalt, kul karaktär men blir fort överhettad!
KKK K24 eller en liten variant av T04E eller så kan vara mer rätt för dig.
ah okej, men då behöver man inte fundera så mycket mer på vad för snurra man ska kolla på. hade inte tänkt att byta sprut m.m riktigt än
Kör du med ett 19T med 7ans hus på ett fint optimerat lh 2.4 med rätt grejor runt om kring o givet en större intercooler så kommer du nog upp över 300hk i alla fall.
Men det kräver som sagt lite mer pyssel med grejorna runt omkring..