3805
Sök

Brukar Elen försvinna på bilen om Bensinpumpen har lagt av?? HJÄLP!!!

21 761 Inlägg
24 oktober 2010
Låna en multimeter eller köp på en mack, finns för någon hundring som funkar bra. Multimeter är alltid bra att ha för enkla mätningar i bilen. smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
Drönirettab skrev:
Låna en multimeter eller köp på en mack, finns för någon hundring som funkar bra. Multimeter är alltid bra att ha för enkla mätningar i bilen. smile

Ja verkligen, den är nästan ett måste i garaget tycker jag!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

69 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Jag är inte så bra på bilar med att mäta tongue

69 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Men i falla batteriet är hellt slut så ska det väll kuna att starta bilen i alla fall med startkablar?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
Adeem skrev:
Jag är inte så bra på bilar med att mäta tongue

Du kanske har nån kompis som kan hjälpa dig eller nån far du kan fråga. Man försöker gå igenom dom enklare felen före man lämnar in bilen.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
Adeem skrev:
Men i falla batteriet är hellt slut så ska det väll kuna att starta bilen i alla fall med startkablar?

Jag vet inte det, kanske startmotorn tar all ström så de andra funktionerna blir utan som typ soppapump.

/Benny

Min youtubekanal!

69 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
I fall startmotorn tar allt ström , är det då startmotorn det är fel på eller fortförande batteriet?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
Adeem skrev:
I fall startmotorn tar allt ström , är det då startmotorn det är fel på eller fortförande batteriet?

Batteriet skulle jag säga för den ström du får via startkablarna kanske inte räcker mer än till startmotorn.

/Benny

Min youtubekanal!

69 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Vågar inte lägga ut pengar på ett nytt batteri, tänk så är det inte fel på det :S

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
Adeem skrev:
Vågar inte lägga ut pengar på ett nytt batteri, tänk så är det inte fel på det :S

Men försök och få hjälp av nån då. Kanske nån kan låna ut ett likadant batteri så du kan prova eller prova med multimetern då.

/Benny

Min youtubekanal!

69 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Aaa det är nog det bästa att låna ett likadant batteri och prova...men kan man inte kolla på bmw batteriet om den är slut genom någon färg som det visar svart grönt eller nått..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
Adeem skrev:
Aaa det är nog det bästa att låna ett likadant batteri och prova...men kan man inte kolla på bmw batteriet om den är slut genom någon färg som det visar svart grönt eller nått..

Fråga inte mig sådana frågor, det är bättre du går ut i garaget eller ut på gatan och tittar på ditt batteri.

/Benny

Min youtubekanal!

21 761 Inlägg
24 oktober 2010
Adeem skrev:
men kan man inte kolla på bmw batteriet om den är slut genom någon färg som det visar svart grönt eller nått..

Om batteriet har ett sånt tittöga så kan du göra det, men man kan dock inte alltid lita på vad det ögat visar. En mätning under belastning är normalt sett det bästa sättet. smile

Iväg nu och köp en multimeter, sedan ställer du in den på tex 20 V likspänning och mäter på batteripolerna när du försöker starta. Enkelt. wink

52 Inlägg
24 oktober 2010
Kolla vattnet i batteriet. Hade samma problem på min att batteriet sprack när de blev kallt så om någon har hällt i vanligt vatten i batteriet så spricker batteriet vid köld. Då e de bara att köpa ett nytt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
S40_POWER skrev:
Kolla vattnet i batteriet. Hade samma problem på min att batteriet sprack när de blev kallt så om någon har hällt i vanligt vatten i batteriet så spricker batteriet vid köld. Då e de bara att köpa ett nytt.

Grabben bor i Landskrona och där har det knappast varit minusgrader än och många batterier går väl inte ens att fylla på vad jag förstått.

/Benny

Min youtubekanal!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 oktober 2010
Efter å ha läst dickusioneni denna tråden har jag bara ett råd till dig

LÄMNA IN BILEN PÅ EN VERKSTAD.

Om du inte har någon kunskap å inga verktyg hur skall det då kunna hjälpa dig å fråga på ett forum

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 oktober 2010
JaggaChafen skrev:
Efter å ha läst dickusioneni denna tråden har jag bara ett råd till dig

LÄMNA IN BILEN PÅ EN VERKSTAD.

Om du inte har någon kunskap å inga verktyg hur skall det då kunna hjälpa dig å fråga på ett forum

På sätt och vis har du rätt. Han kanske har kompisar och släktingar som kan hjälpa till så kan han vara med och lära sig lite.

/Benny

Min youtubekanal!

52 Inlägg
24 oktober 2010
Vettemannen skrev:
S40_POWER skrev:

Grabben bor i Landskrona och där har det knappast varit minusgrader än och många batterier går väl inte ens att fylla på vad jag förstått.

/Benny

De brukar vara att man kan öppna dom om det inte är underhållsfria. Vatten kan gå ur på många olika sätt. Men det var mitt tips i alla fall så han slipper att betala för något sådant enkelt fel.

Forummoderator
18 097 Inlägg
25 oktober 2010
Koppla bort minuspolen på batteriet. Startkablar. Koppla minus från hjälpbil till karossen nånstans. Plus på batteriet. Nu är ditt batteri inte "med i bilden" utan bilen tar strömmen från hjälpbilen. Kvarstår problemet är kanske inte batteriet felkällan. Som folk poängterar: Mer än så kan du nog inte göra med begränsade kunskaper.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

69 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Bilen är inne på en diagnos på en värksta.
Så vi får se vad som är fel på den, bättre att lämna in den när jag inte har så stora kunskaper om bilar.

Sök