Minium skrev:
Detta har du skrivit om din bil V70R:en:
*Uppfräst vevhusventilitation
*Borrat och chimsat block
*Venolia kolvar
*spm stakar
*Nya "lätta" Veven från en v70 -03a,
*850 enkelmassesvänghjul som är omstiftat till 707 tryckplattan
och balanserat
*850R Lamell
*M56H växellåda från 850 -95
*Ombyggt till utanpåliggande kopplingscylinder
*Quife ATB diffspärr
*Garret T04e luftdel 58mm inducer, steg4 turbin, TTR-preppat, 360 skruvat lager
*HKS-kopia 40mm wastegate, portad
*Friskluftrör del byggd av TurboCenter med 84mm LMM med nät framför och efter, byggt i ALU
*GLT kammar
*S60R grenrör
*Alla lager o pumpar o packningar nytt
*Mirafrästa ventiler
*Portad topp (av Lasse bandit)
*Platina tändstift
*Siemens 630cc deka spridare
*Portat insug
*850GLT gasspjäll
*ITG-luftfilter med fullradietratt, avskärmning och luftkanaler till
*Övre tryckrör, typ "gamla dragningen", byggt i aluminium
*60 mm modellanpassad aluminium intercooler
*3,5" Downpipe i rostfritt
*3" JT avgasystem med Twinpipe
*3" Racekat
*Alu dumpventil, återcirkulerande, 35mm, justerbar öppning
*Walbro 255 Bränslepump
*8mm stålomspunna bränsleslangar med an6 kopplingar
*850 Fuelrail med btr
*mattsvarta tryckrör och dump
*Samco svarta siliconslangar
*Castrol Edge Sport 10W-60 olja
*Ställbart laddtryck kör på 2,1 Bar nu
*Turbocenter mappning
Om du har såpass kontroll på ett motorbygge som detta varför rekomenderar du en annan person att trimma sin motor på ett sätt där man inte har någon kontroll alls på vad som sker?
Har rasat 2 motorer själv på grund av montering av T-kors så jag har ju lärt mig min läxa men du har tydligen byggt massa 500 hk motorer utan att rasa en enda så.... Grattis till dig du är född vinnare.
/M