Själva vägningen sker på bilprovningen i samband med registreringen. Eller är det din sfro-man som vill ha en vikt även innan? Att du kommer med ett papper med en vikt på säger ju egentligen inte så mkt, det säger ju itne vilken bil som stått på vågen tex
Själva vägningen sker på bilprovningen i samband med registreringen. Eller är det din sfro-man som vill ha en vikt även innan? Att du kommer med ett papper med en vikt på säger ju egentligen inte så mkt, det säger ju itne vilken bil som stått på vågen tex
Det är därför man måste ha ett visst tillstånd från bilprovningen för att få utföra vägningar.
När jag registrerade om en bil till en a-traktor så behövde jag vikten på bilen, då tog jag med bilen till en soptipp och lät de väga den och så gjorde de axeltryck mm. Där får du ju ett intyg på bilen också och vad den väger, ram nummer mm. Det intyget räckte till regbesiktningen, och den soptippen är inte direkt några speciella "Vågmästare"
När jag registrerade om en bil till en a-traktor så behövde jag vikten på bilen, då tog jag med bilen till en soptipp och lät de väga den och så gjorde de axeltryck mm. Där får du ju ett intyg på bilen också och vad den väger, ram nummer mm. Det intyget räckte till regbesiktningen, och den soptippen är inte direkt några speciella "Vågmästare"
Kul att du försöker förlöjliga mig med ditt lilla inlägg. exakt som jag skrev så är det endast vissa vågar som är godkända, SAMT att även den somsköter vågen skall ha utbildning/godkännande för detta.
När jag registrerade om en bil till en a-traktor så behövde jag vikten på bilen, då tog jag med bilen till en soptipp och lät de väga den och så gjorde de axeltryck mm. Där får du ju ett intyg på bilen också och vad den väger, ram nummer mm. Det intyget räckte till regbesiktningen, och den soptippen är inte direkt några speciella "Vågmästare"
Kul att du försöker förlöjliga mig med ditt lilla inlägg. exakt som jag skrev så är det endast vissa vågar som är godkända, SAMT att även den somsköter vågen skall ha utbildning/godkännande för detta.
All info direkt från bilprovningen.
Jaso så det är så pass, då gjorde bilprovningen fel då som godkände bilen med en våg som inte var godkänd av Transportstyrelsen/bilprovningen.
När jag registrerade om en bil till en a-traktor så behövde jag vikten på bilen, då tog jag med bilen till en soptipp och lät de väga den och så gjorde de axeltryck mm. Där får du ju ett intyg på bilen också och vad den väger, ram nummer mm. Det intyget räckte till regbesiktningen, och den soptippen är inte direkt några speciella "Vågmästare"
Kul att du försöker förlöjliga mig med ditt lilla inlägg. exakt som jag skrev så är det endast vissa vågar som är godkända, SAMT att även den somsköter vågen skall ha utbildning/godkännande för detta.
All info direkt från bilprovningen.
Jaso så det är så pass, då gjorde bilprovningen fel då som godkände bilen med en våg som inte var godkänd av Transportstyrelsen/bilprovningen.
kan väl ändå ha en godkänd våg och utbildning/godkännande även om man inte har en egen bilprovning. om dom har/är det är det minst lika bra som bilprovningens.
kan väl ändå ha en godkänd våg och utbildning/godkännande även om man inte har en egen bilprovning. om dom har/är det är det minst lika bra som bilprovningens.
jag tror inte det finns en enda SBP-station som har egen våg, utan de hyr in sig på andra företag