Har problem med min bil hände igår när jag körde så började bilen gå surt och ryckigt. Går på tomgången i några sekunder, sen dör den går inte heller när man kör, utan rycker och, har sig väldigt mkt även när den är varm! istortsett så dör bilen när man kör också.. bilen dör så fort man står still, alla tips är välkomna!
Det jag gjort med bilen!
Chipptrimmat bränsleboxen laddtryck 1.0bar t5ans turbo b230fk motor 940ins spridare
Det jag redan felsökt!
tändningen! sprayat med startgas runt spridare och insug
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
hur ska jag kolla felkoder? kollat allt med tändningen inget fel på de ska byta bensinfiltret imorn köpte de idag.
det sitter en liten svart dosa vid vänster stötdämpare i motorrummet. ta av locket och sätt kabeln i antingen uttag 2 (bränslesystemet) eller uttag 6 (tändsystemet) tryck på knappen och en diod börjar lysa, håll i 1 sek. sen kommer felkoden i form av blinkningar i 3 sekvenser. tex 2-1-4. alltså: 2 blink - paus - 1 blink - paus - 4 blink. ca 3 sek mellan varje blinksekvens. vad koderna betyder kan du googla eller så bara lägger du upp dom här glöm inte tändningen igång!
Okej tack för van vid s70in den var man tvungen o koppla fy fan säger jag bara! Ah då blir de en lekdag i garaget imorn! tack så mkt för hjälpen hör av mig när jag fått kollat in på detta.
Okej tack för van vid s70in den var man tvungen o koppla fy fan säger jag bara! Ah då blir de en lekdag i garaget imorn! tack så mkt för hjälpen hör av mig när jag fått kollat in på detta.
haha ja och har man ingen diagnosutrustning så kostar det runt 500 spänn bara att kolla felkoder lycka till
lh2.4 ersattes av, regina har jag för mig att det heter?
2.4 är det senare tändsystemet med jetronic. tidigare användes motronic. ett enkelt sätt att veta vilket: hallgivare= 2.2 impulsgivare: 2.4
lättast se efter felkodsdosa
Men, jag har fått för mig att det fanns vissa 740 efter -90 som inte hade 2.4?
bara för att man har 2.4 behöver det inte finnas felkodsdosa har sett många utan.
kanske är det gle du pratar om med meksprut. det är ju helt annorlunda där annars finns det ingen 740 88b eller senare som har 2.2 vad jag vet. import isåfall kanske.
regina är förresten ett bränslesystem och dom med det systemet använder diagnosbox
2.4 är det senare tändsystemet med jetronic. tidigare användes motronic. ett enkelt sätt att veta vilket: hallgivare= 2.2 impulsgivare: 2.4
lättast se efter felkodsdosa
Men, jag har fått för mig att det fanns vissa 740 efter -90 som inte hade 2.4?
bara för att man har 2.4 behöver det inte finnas felkodsdosa har sett många utan.
kanske är det gle du pratar om med meksprut. det är ju helt annorlunda där annars finns det ingen 740 88b eller senare som har 2.2 vad jag vet. import isåfall kanske.
regina är förresten ett bränslesystem och dom med det systemet använder diagnosbox
om det inte har funnits felkodsdosa kan det ju knappast vara 2.4? Det är ju det som kännetecknar 2.4, blandannat. Tvekar
Så nu har jag varit ute i garaget felsökte och den sa att det var lambdasonden så bytt den men när jag raderar vill den inte ta bort minnet och de verkar inte ha fixat hela felet bilen har skit bra tomgång nu sven nöjd men när jag gasar kan den strypas och börja dö. några ideer? får hela tiden 212 felkodsignalen allt annat är okej. ny lambda från volvo!