3648
Sök

Volvo 740 - 88 "Hoppar fram"

467 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Tjena har problem med min 740.

Jag körde vanlig och sen ett två tre börja den hoppa fram och ha sig..

när jag kör på tumgången så hostar den / hoppar inte men om jag trycker lite så hostar den och hoppar fram liksom, så mycket så man flyger fram och tillbaka i sätet, skämt å sido men den liksom vill dö när man trycker på pedalen.  Går riktigt riktigt dåligt.

Det är precis som någon har satt en varvstopp liksom.

Vad kan det vara?

667 Inlägg
30 oktober 2010
Har du kollat under huven min blev också så, men då var det bara en tändkabel som hoppat lös  big_smile

467 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Ah ja jag har faktiskt gjort det, kan det vara lmm eller bränslereläet?

btw: Var sitter alla tändkablar så  kan jag kolla en extra gång?
Senast redigerat av marcussomfan (30 oktober 2010)

467 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Ingen som har någon idé ?

1 738 Inlägg
30 oktober 2010
Ge bilen lite " host medicin " så garanterar jag att den slutar! Finns på apoteket wink

MVH

Avstängd
285 Inlägg
30 oktober 2010
940RDALLE skrev:
Ge bilen lite " host medicin " så garanterar jag att den slutar! Finns på apoteket wink

MVH

haha!!

667 Inlägg
30 oktober 2010
Det går ju att försöka vara lite seriös när det kommer till forumet! folk skriver här för att få hjälp inte höra på en massa folk som försöker skoja till det!

Avstängd
285 Inlägg
30 oktober 2010
Men va vresig du va då, tål lite skämt. Han får ju hjälp oxå! tongue

467 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Ah det är lugnt killar men ja , jag hade blivit gladare om där hade varit svar på min fråga

Forummoderator
18 043 Inlägg
30 oktober 2010
marcussomfan skrev:

Du skojar va? Du pratar om LMM eller bränsletrelä? inga dåliga gissningar! Men du vet inte om tändkablar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

467 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Tack för den härliga responsen garaget.

& Nej jag skojar ej.

Forummoderator
18 043 Inlägg
30 oktober 2010
marcussomfan skrev:
Tack för den härliga responsen garaget.

& Nej jag skojar ej.

Okej. Bara kollar. Inga problem.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

679 Inlägg
30 oktober 2010
hade samma problem på en golf 2 , felet var att tändhatten låg och glappade , så kolla dina tändhattar så är nog problemet löst

629 Inlägg
30 oktober 2010
marcussomfan skrev:

http://img.skruvat.com/img/28436696/28436696_large_0.jpg
Så ser dom ungefär ut, 4stycken som sitter på motorn , sitter även en från tändspolen till fördelaren.
Bara att kontrollera hur dom ser ut , känns dom gamla torra och allmänt dretiga (ärgade invändigt osv) testa att byta ut dem, kostar inte många hunndringar på biltema.

Kontrollera även så dom inte glappar nånstans utan sitter ordentligt.
Senast redigerat av Dagge88 (30 oktober 2010)

Mröh

467 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen grabbar, återkommer !

467 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Tjena igen !

Alla tändkablar satt på plats, och det är liksom på ca 1000 rpm som det händer.
precis som den vill dö sen får den bensin sen vill den dö. Svårt att förklara.

181 Inlägg
31 oktober 2010
det låter nästan som problemet jag hade på min 940 förra vintern, jag böt tändkablar, tändstift, btr, fördelare, vevaxellägesgivare, lambdasond, katalysator, tändspole, lmm, röret från insuget till luftfiltret, sen ville den ändå inte så då skrotade jag den, men bilen jag har nu hade samma problem förut å då byttes insprutsrelät eller vad det nu sitter som sitter under insuget om du har en F-motor. sen startade den.. men köp INGET på Biltema som har med tänddelar att göra, köp på volvo, volvo har 8% rabatt (om man har volvo kort, bara skaffa om du inte har de) och man får riktiga orginalgrejer som är exakt avsedda för din bil..  jag rekomenderar volvo om du ska köpa tänddelar å dyligt. kostar några kronor extra kanske men det är värt det, för dom grejerna håller för väder och vind,

dARKiE
5 031 Inlägg
31 oktober 2010
Hade samma prob med min vinterbil det var kamremmen som hoppat 2 kuggar. Kolla det först.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

181 Inlägg
31 oktober 2010
a det skulle det oxå kunna vara, bara skruva bort oljepåfyllningslocket å ställa upp 1:an å kolla om den har hoppat eller inte smile

7 100 Inlägg
31 oktober 2010
testa och byt bränslefilter.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök