Rquired skrev:
Alltid lustigt att se folk uttala sig om saker de inte riktigt är insatta i, man kan alltså inte göra något med en iPhone? Var inte löjlig, genom att skriva så gör man det glasklart för alla som äger eller använt en iPhone att man själv aldrig gjort något mer avancerat på den.
Som sagt, om vi bortser från AppStore´s stora utbud med App´s fria från spyware och andra säkerhetshot (Hint, Android market...) så är iPhone redan original kapabel till mer än en normal använder kan kräva. Jag har som jag skrev ovan testat betydligt mer udda format och funktioner än man egentligen kan kräva av en mobiltelefon.
Vad gör ni egentligen på en liten sketen 3.5" skärm? Photoshop? Finns faktiskt en App till det, programmering, finns som sagt en App till det med. Självklart inga fullversioner, men klarar en Andriodlur det? Till och med flash alla tjatar om finns tillgängligt sedan ett par dagar, även om jag aldrig saknat det.
Men visst, vill man köpa en knepigare OS bara för något dunkelt principskäl om öppna plattformar får man självklart göra så. Sitter ni och skriver ert eget OS i Linux med, för inte kan man gynna kontrollbenägna Microsoft inte? Dom är inte långt efter Apple direkt...
Sedan är iPhone känslig, men går knappast sönder bara för att man tappar den en gång i marken om man inte har fruktansvärd otur. Men är man klumpig bör man kanske köpa en annan telefon, jag har i alla fall klarat mig i flera år utan att tappa eller ha sönder någon av mina lurar.