2662
Sök

Hjälp angående stereo frågor

1 302 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har råkat förlägga mina gafflar som är till för att dra ur min stereo från sin plats.
Nu undrar jag om någon vet hur man ska få loss stereon ifrån sin plats.

Anledningen att jag vill få loss min stereo är att det är något fel på någon kabel antagligen då hela systemet glappar så har jag fått för mig att strömkabeln till stereon är glappkontakt.

Jag är ytterst tacksam för alla svar jag kan få smile

1 302 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Ingen som har idéer hur jag ska få loss stereon?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 november 2010
Om det är 4st runda hål så kan du trycka in vanliga 3" spik. Eller så åker du till Biltema och köper dig ett par krokar art. nr: 31546.
Senast redigerat av ChriZtoffer (1 november 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 302 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Det är dessväre inga hål utan den platta varianten med platta verktyg man sticker in på sidorna av steron.hmm

...!!!???
257 Inlägg
1 november 2010
Exakt samma sak hände mig, helt plötsligt en dag var de spårlöst försvunna. Förstår inte hur de kunnit försvinna heller, så har faktiskt funderat på att ta hjälp av något sorts medium för att få reda på vart de tog vägen. Har inte orkat utföra detta än dock...

Men i alla fall, jag löste mitt problem genom att använda en fällkniv och först sticka in denna på ena sidan. När denna sida var någorlunda lös drog jag ut den endast en aning, och gav mig sedan på motstående sida. Satte in fällkniven även här, och drog ut aning.

När detta var gjort var det sedan bara att ta tag i fronten lite försiktigt, och dra ut hela enheten. Blir lite (eller rätt mycket) bökigare än att använda originalverktygen, men det fungerade i alla fall.

Lycka till!

Sök