När du lyft i/ur den där motorn 5 gånger till så är det inga problem sedan.. tar bara ett par timmar (ifrån komplett bil altså)
Okej :p jag hoppas att jag inte ska ha ur den igen.. fast man vet ju aldrig :p kanske får för mig ngt roligt till hösten... Men de e ju med det som med allt annat... Övning ger färdighet verkar som om du har gjort det ett antal gånger? :p
När du lyft i/ur den där motorn 5 gånger till så är det inga problem sedan.. tar bara ett par timmar (ifrån komplett bil altså)
Okej :p jag hoppas att jag inte ska ha ur den igen.. fast man vet ju aldrig :p kanske får för mig ngt roligt till hösten... Men de e ju med det som med allt annat... Övning ger färdighet verkar som om du har gjort det ett antal gånger? :p
Ska räkna ut det.
Edit:
E36 Ur montering 6gånger i montering 4
e30 1 urmontering
Ett tipps till imonteringen är att skaffa en "motorkrok" på biltema för 229kr eller vad den kostade. Underlättar grymt. (andvänt de sista 2 gångerna)
Jaha p.g.a dataförlusten så får jag lägga upp inlägget igen då
Demonterat oljepumpen.
Oljepump o skvalpskyddet borta...
Fixade ett oljebad o stoppade ner lite prylar i.
6ans kolv ur, den var ju inte allt för vacker
Alla kolvarna urplockade...
Cylindrarna var ju i okej skick iaf... Dock har fommen som har haft isär motorn klantat sig lite när han honade cylindrarna och inte använt rätt grejer, vrf blev jag förvånad egentligen??!!...
vad menar du med att han har klantat sig med heningen? Skulle va intressant att få veta mer mvh
Tack Calle Han har inte gjort det med rätt verktyg, vi tror att han har använt sandpapper eller en sån där stålborste på borrmaskin... Men som tur e e de ju inte så illa att den e helt förstörd.
Idag har jag inte ngt bilmaterial att komma med, men tänkte skriva några rader iaf...
Natten till igår när jag skulle förevisa arbetet för brorsan o en polare så visar det sig att det var en mindre översvämning i ladan hela golvet var täckt med vatten, FY F*N! var ju inte så pepp kan jag meddela.
Så idag fick det bli till att gå med spett och spade och hacka upp ett dike runt ladan, samt försöka få ut vattnet som har runnit in, riktigt bra träningspass vill jag lova...
Sen köpte jag ju även en ventilbåge på jobbet igår, dock gick den inte tillräckligt djupt, så det fick bli en tur till Swedol idag och köpa en ny där, passade även på att köpa lite glas till blästern samt hämta ut mina packningar på jobbet...
Och med den nya ventilbågen gick det som en dans att plocka ur ventilerna Nu ska det bara ringas runt o kolla lite priser på planslipning så nu är det ytterligare ett steg i rätt riktning
Hej igen Nu var det ett tag sedan sist uppdatering men har hänt lite iaf :p
Har vart o köpt ett nytt block...
fick även med kammar, bara att säga till vid intresse icke vanos...
lite boxar o krafs som oxå följde med...
elhärvan, insug o sprutet bortplockat...
lyfta motorn o sätta den i stativet då
bara att börja strippa den :p
plocka loss e34 tråget...
bort med e34 pumpens filter/uppsugningstratt...
E36ans filter och tråg på plats
Dax för rengöring :p
LITE skillnad där
dock tog thinnern slut så får farta iväg å inhandla lite mer imorgon sen e det bara blästring o lack som återstår innan montering
de gamla blocket får ligga å skämmas...
Lite kringutrustning som oxå ska få smaka på dem starka grejerna :p så fort jag skaffat mer vill säga :p
Robin o Frej kom upp så satte robin i sysselsättning med att hyvla ner plastkåpan så att den blev jämn o fin, så nu är det i stortsett bara att invänta kolfiberdrapering...
...
Har även hunnit med att fixa utsuget med tillhörande regnskydd till lackboxen fläkten hamna lite på sned men vafan :p
Thats it for today Imorgon: skaffa mer thinner å tvätta lite till sen blästra å tvätta av igen osså blir det till att börja lacka fullspäckad dag :p
Go kväll Hunnit med allt jag plannerade för dagen Blev till att åka iväg i morse och inhandla mera thinner, passade även på att köpa mer blästersand o arbetsbelysning för att få lite med ljus inför lackeringen...
Sen var det bara hem och börja tvätta igen. Färdig tvättad, nu dax för blästring...
Fick sig oxå en snabbdusch...
Fan va jag gillar blästern, tar ju tid att få rent ändå men..
Sen var det bara till att tvätta av allt med thinner igen, städa ur varmdelen för blästersand o damm och rulla in motorn för lack...
första omgången lack lagd, imorgon blir det en omgång till och även ta lite av de andra småplocket
Hej. Idag blev det till att slipa ner ventilkåpan då resultatet blev rent ut sagt förjäkligt, sen var det bara att tvätta o rengöra för lack igen.
Så la andra omgången med vitt idag. Hann dock inte ta så många bilder då batterit tog slut i kameran så ni får hålla tillgodo med dessa bilder
Såja, nu återstår bara lite finlir med penseln så blir det kanon :p dock blev det jäkligt kallt nu fram på kvällskvisten så får vänta med det och sista omgången svart på smågrejerna tills imorgon istället
Nu blir det till att ta fredagskväll Ha en bra kväll allihopa