Det finns ingen särskild guide på hur du ska göra. Alla har sina egna metoder. Du kommer helt enkelt få pröva dig fram tills du slutligen märker att det lirar och du känner dig nöjd.
Kan även säga att något som jag fått lära mig den sura vägen genom motorras på mopeder,gocartar,crossar,bilar osv är att du INTE bör skruva och busa med det som du har tänkt åka med vardagligen. Det leder till att du stressar upp dig själv och väljer enklaste snabbaste lösningar som oftast leder till att skiten rasar.
Tänk även på att när du bygger en motor startar du en ENORM dominoeffekt. Det ena kräver det andra som kräver det tredje vilket fungerar bäst med det fjärde. Förstår du?
Alltså om du köper turbo, behöver du ic, och då behöver du ic-rör och slilikonskarvar och eventuellt spjällhus, dumpventil, slangar till turbo ja du hajar. Mitt råd är att skriv ner ALLT du kan tänkas behöva på ett papper. Kolla blocket,tradera,kl-racing, you name it det finns miljontals sidor på nätet med bildelar.
Slutligen, låt det ta den tid det tar! Bara för att du nästan är klar med att porta toppen en fredagkväll betyder inte det att du måste göra klart. TRO MIG, toppen ligger kvar lördag morgon också!
Men så länge du simmar lungt och är bestämd ska du nog se att du kan mecka ihop något som går utav bara satan! Det kan väl dom flesta här på garaget hålla med om?
Själv ska jag gå ut och svetsa nya fästan till nya kylaren på min "leksak"