BMTech skrev:
Jag har mina aningar om att teknikerna på kicker har lite mer kött på benen än vad hemma micklande baslådebyggare har så det finns nog en väldigt bra anledning till att det sitter dämpull i lådan...Ska du inte ställa upp i SPL tävlingar så bör du absolut låta ullen sitta kvar.
Ska du börja tävla på hög nivå så bör du nog lära dig att bygga eget från grunden istället för att köpa fabrikslådor då dom är byggda för att lyssnas på.
SPL är en helt annan sak.
Då skiter man i hur det låter bara det låter HÖGT..
Jag tror att du är något på spåret där..
Om vi börjar med att fråga oss själva hur stor lådan är? Runt 100L?
Sedan frågar vi oss själva vad det sitter för element i denna lådan? 2st 12"..
Och varför sitter porten på sidan?
Så min teori är kort och gott att..
Kicker vill ha en liten låda så att den tar upp liten plats därmed passar i fler bilar och inte tar upp hel bagageutrymmet för folk som vi ha det till annat än baslådan, på så sätt lockar den fler köpare. För att detta då ska vara möjligt samt för att bibehålla en någorlunda låg avstämning måste porten sättas på sidan så att den kan vara lång nog. För att sedan lura basarna som egentligen vill ha en större låda så trycker dom in en hel del dämpull som bromsarner luftflödet i lådan och basarna tror att lådan är större än vad den egentligen är.
Rimligt?
Senast redigerat av M_icke_ (3 november 2010)
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"