3709
Sök

Apr vs Giac 2,0t tsi/fsi

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
21 december 2010
#21
rian skrev:
Jag vet att cellpaketen är viktigt, jag vet inte vad Forge respektive VF använder för cellpaket
Jag vet att dragningarna (rör, silicon) inte är optimala för flödet (luften tar alltid lättaste vägen)
Sen går jag på ren fakta när det gäller 335or, hur dom presterar helt enkelt och där är Bigtom i särklass
med en IC för drygt 2000 kr likaså Martin och hans bil med Forge presterar otroligt stabilt.
Men det är väl bara komma med en 335 Giac Stage2+ eller3 å köra med Meth eller RF och bevisa
vilka som är bäst snabbast osv det väntar vi alla på..

Vi kommer inte att använda Meth, men vi kommer att komma med en 135;a nästa sommar och testa hur bra den står sig mot övriga, dessutom kommer vi att komma med en snabb Golf mk5 samt vår RS4 samt en 997 Turbo med lite åka i för att visa vårt breda utbud.

Angående fakta så måste man ju lägga i hop fakta och då ser man genast att Forge troligen levererar bättre än Big Tom´s IC paket om man inte användet Meth, då vi vet att Martin´s bil går fint med Forge och TC mjukvara!
Dock så tror jag att den skule bättre med GIAC men det är ju bara vad jag tror!
Men som sagt kolla informationen om dom olika cellpaketen och lösningarna från Forge vilket även gör en vis prisskillnad och prestanda skillnad.

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

rian
21 december 2010
Trådstartare
#22
Saras skrev:
rian skrev:
Jag vet att cellpaketen är viktigt, jag vet inte vad Forge respektive VF använder för cellpaket
Jag vet att dragningarna (rör, silicon) inte är optimala för flödet (luften tar alltid lättaste vägen)
Sen går jag på ren fakta när det gäller 335or, hur dom presterar helt enkelt och där är Bigtom i särklass
med en IC för drygt 2000 kr likaså Martin och hans bil med Forge presterar otroligt stabilt.
Men det är väl bara komma med en 335 Giac Stage2+ eller3 å köra med Meth eller RF och bevisa
vilka som är bäst snabbast osv det väntar vi alla på..

Vi kommer inte att använda Meth, men vi kommer att komma med en 135;a nästa sommar och testa hur bra den står sig mot övriga, dessutom kommer vi att komma med en snabb Golf mk5 samt vår RS4 samt en 997 Turbo med lite åka i för att visa vårt breda utbud.

Angående fakta så måste man ju lägga i hop fakta och då ser man genast att Forge troligen levererar bättre än Big Tom´s IC paket om man inte användet Meth, då vi vet att Martin´s bil går fint med Forge och TC mjukvara!
Dock så tror jag att den skule bättre med GIAC men det är ju bara vad jag tror!
Men som sagt kolla informationen om dom olika cellpaketen och lösningarna från Forge vilket även gör en vis prisskillnad och prestanda skillnad.

Riktigt kul att få se era monster bilar, eran bilpark imponerar tummen upp, Ska bli kul å se
hur långt efter Serkan man är med pirellin.. God jul på dig

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
21 december 2010
#23
rian skrev:
Saras skrev:
rian skrev:
Jag vet att cellpaketen är viktigt, jag vet inte vad Forge respektive VF använder för cellpaket
Jag vet att dragningarna (rör, silicon) inte är optimala för flödet (luften tar alltid lättaste vägen)
Sen går jag på ren fakta när det gäller 335or, hur dom presterar helt enkelt och där är Bigtom i särklass
med en IC för drygt 2000 kr likaså Martin och hans bil med Forge presterar otroligt stabilt.
Men det är väl bara komma med en 335 Giac Stage2+ eller3 å köra med Meth eller RF och bevisa
vilka som är bäst snabbast osv det väntar vi alla på..

Vi kommer inte att använda Meth, men vi kommer att komma med en 135;a nästa sommar och testa hur bra den står sig mot övriga, dessutom kommer vi att komma med en snabb Golf mk5 samt vår RS4 samt en 997 Turbo med lite åka i för att visa vårt breda utbud.

Angående fakta så måste man ju lägga i hop fakta och då ser man genast att Forge troligen levererar bättre än Big Tom´s IC paket om man inte användet Meth, då vi vet att Martin´s bil går fint med Forge och TC mjukvara!
Dock så tror jag att den skule bättre med GIAC men det är ju bara vad jag tror!
Men som sagt kolla informationen om dom olika cellpaketen och lösningarna från Forge vilket även gör en vis prisskillnad och prestanda skillnad.

Riktigt kul att få se era monster bilar, eran bilpark imponerar tummen upp, Ska bli kul å se
hur långt efter Serkan man är med pirellin.. God jul på dig

Serkans kommer inte att gå som Din, han planerar vad jag vet kanske ett VF insug och S3 IC så det räcker inte långt, den kommer att gå "sämre" än Din & Martins gjorde... Men dock trevligt ändå!

Vi har en annan Golf som ligger och väntar på att köra, den verkar gå som en steg 2+ 335/135 så ska bli trevlig och GIAC & vi har hittat mycket mer effekt i mitten registret samt 5-10hk mer med några små modifikationer på topp registret oxå så nog kommer en bil som har samma hårdvara som Din f.d att gå så jävla bra, eller som GIAC & AWE säger efter att ha testat Mattias & Garret´s senaste fil, det blir en helt ny motor med om möjligt sjukt mycket mer effekt över hela registret!
Ska se om Mattias och Garret hinner göra en fil för race soppa oxå så kommer vi nog att hitta 20+hk mot Din f.d bil (med race soppa)...
Så ska verkligen bli kul, GIAC jobbar vidare på 2,0T FSi motorn och tänker inte låta någon annan komma om som den bästa tunern för denna motorn!

RS4;an ska mest bli kul att se hur den går mot övriga, tror den kan gå nästan jämnt med Enrico det är iaf målet!

997 Turbon vore kul att visa vad den levererar då jag tror att den kan köra ifrån alla andra Porschar i Sverige med liknande effekt och vikt!
750hk rör ändå på sig! smile

God Jul!

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
23 december 2010
#24
Semaga skrev:
Saras skrev:
rian skrev:
Jag vet att cellpaketen är viktigt, jag vet inte vad Forge respektive VF använder för cellpaket
Jag vet att dragningarna (rör, silicon) inte är optimala för flödet (luften tar alltid lättaste vägen)
Sen går jag på ren fakta när det gäller 335or, hur dom presterar helt enkelt och där är Bigtom i särklass
med en IC för drygt 2000 kr likaså Martin och hans bil med Forge presterar otroligt stabilt.
Men det är väl bara komma med en 335 Giac Stage2+ eller3 å köra med Meth eller RF och bevisa
vilka som är bäst snabbast osv det väntar vi alla på..

Vi kommer inte att använda Meth, men vi kommer att komma med en 135;a nästa sommar och testa hur bra den står sig mot övriga, dessutom kommer vi att komma med en snabb Golf mk5 samt vår RS4 samt en 997 Turbo med lite åka i för att visa vårt breda utbud.

Angående fakta så måste man ju lägga i hop fakta och då ser man genast att Forge troligen levererar bättre än Big Tom´s IC paket om man inte användet Meth, då vi vet att Martin´s bil går fint med Forge och TC mjukvara!
Dock så tror jag att den skule bättre med GIAC men det är ju bara vad jag tror!
Men som sagt kolla informationen om dom olika cellpaketen och lösningarna från Forge vilket även gör en vis prisskillnad och prestanda skillnad.

Hallå!

Det är allt att sticka ut hakan med att Gå ut med att Stertman/ Giac slår Claus på fingrarna med Giacs programvara.. smile .. både jag och Rian vet ju hur bra våra GTi bilar gick med Giac´s/ Stertmans setup,
men jag tror nog att Rians nya Pirelli Edition kan bli riktigt vass våren 2011.

Vad gäller min 335 så har den levererat över förväntan. Nu sitter det kattade APR dps på bilen och
dom bakre kattarna kommer att tas bort, även avgaset kommer att trycktestas och modiferas
om behovet finns. Efter detta kommer givetvis en ommappning att ske, och sen får vi väl se om
den kommer att gå bättre eller inte.

Mvh

Hej Martin!
Mer laddtrtyck ger mer effekt överlag om man dessutom har blivit av med oem downpipes och bytt till bättre intercooler så är det mer eller mindre en garanti!
Bomis bil gick som dom flesta vet riktigt bra och vad vi vet var han "vinnare" av 335;orna under en period!
Nu kör vi inte med Meth på våra GIAC bilar i Sverige men möjligheten finns om det skulle behövas, vilket vi faktiskt inte tror om man nu inte ska sikta in sig på att köra ifrån bilar med lustgas osv.
Vad jag vet så har inte Klaus lyckats ladda lika mycket som GIAC har med deras steg 2?

GIAC har erkännandet att dom levererar till dags datum världens bästa mjukvara till BMW N54, den levererar minst felkoder, ingen tuning code, mest effekt och mest driftsäker av dom stora aktörerna.

Dinan som är en av dom stora konkurrenterna på mjukvara i USA har ju med deras steg 2-3 bilar fått stryk av GIAC steg 1 och söker man runt på dom olika forumen så verkar det inte finnas många som har någonting annat att säga om GIAC än att dom levererar som vanligt!

Claus vet vi kan sin sak och är duktig på det han gör men jag hoppas att han inte tar ila vid när vi säger att vi tror att GIAC lyckats lite bättre med mjukvaran till N54!
Samt att det är väll ändå så att man ska tro på sin produkt och jag säger gärna upp till bevis, vist vår 135;a kommer väga lite mindre än Din bil men vi har några 335 som vi hoppas kommer dyka upp på något
event i sommar som säkert gärna kör ifrån Dig Martin. smile

Tills vidare får jag önska Dig en God Jul!

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
23 december 2010
#25
Men när Du blir frånkörd är det säkert för att Wagner Tuning produkterna, Injen Intaket är bättre än Dina eller någonting annat...
Just ja Gott Nytt År!

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

1 338 Inlägg
23 december 2010
#26
Särås:
Va säljer ni rejs soppan för, per liter?

Golfarna gick ju riktigt bra med den soppan förförra året på eventen smile

Nyfiken vad det kostar hört att det kostar riktigt mycket mot vanliga macksoppa?
Är det värt den priskillnaden?

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
23 december 2010
#27
Semaga skrev:
Saras skrev:
Men när Du blir frånkörd är det säkert för att Wagner Tuning produkterna, Injen Intaket är bättre än Dina eller någonting annat...
Just ja Gott Nytt År!

smile ... läppsmällandet om vem som kör ifrån vem på ett forum kan ju jag tycka att man tar när det blir åka av på riktigt.

Men det känns kalas att man får slå från ett underläge, för vad jag kan förstå så är jag redan frånkörd. wink

God Jul & Gott Nytt År

http://innerslacker.com/images/argue091204.jpg

Självklart är det så att man kan vara stor i orden på ett forum, så får väll säga väl möt i sommar så får vi se hur det går! smile
Senast redigerat av Saras (23 december 2010)

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
23 december 2010
#28
mYGeL skrev:
Särås:
Va säljer ni rejs soppan för, per liter?

Golfarna gick ju riktigt bra med den soppan förförra året på eventen smile

Nyfiken vad det kostar hört att det kostar riktigt mycket mot vanliga macksoppa?
Är det värt den priskillnaden?

Racesoppa kostar mycket mer än vanlig handelsbensin och det är väll ingen hemlighet i sig!

Och gällande om det var värt det får Du fråga dom kunderna som ville ha det om, dom finns ju här i tråden! smile

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

1 338 Inlägg
23 december 2010
#29
Ok men vilken sort Race soppa (oktan) användes då på dem olika eventen?
vad kostar sån soppa? Soppan kom väl från er ?

Googlade lite och finns ju tex 104, 106, 108 oktan säkert fler sorter.
Ska tydligen vara väldigt stor skillnad mot vanlig soppa läser jag mig till?
Senast redigerat av mYGeL (23 december 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

rian
23 december 2010
Trådstartare
#30
mYGeL skrev:
Ok men vilken sort Race soppa (oktan) användes då på dem olika eventen?
vad kostar sån soppa? Soppan kom väl från er ?

Googlade lite och finns ju tex 104, 106, 108 oktan säkert fler sorter.
Ska tydligen vara väldigt stor skillnad mot vanlig soppa läser jag mig till?

Hehe det låter som vi körde med Racesoppa på varje Event, men så var inte fallet
Vi testade 1 gång var på event, dessutom testade jag ett antal gånger med Racelogic
slutresultatet är, tidsmässigt skilljer det inte något om man kör 50-180 med Golfen
men kan tänka mig att det är i dom högre hastigheterna man märker skillnaden
speciellt varma dagar, är det värt pengarna?om man är ute efter dom sista meterna
absolut, men är man beredd att bjuda på dom så räcker det gått med 99 oktan.

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
23 december 2010
#31
Semaga skrev:
Våren kommer bli spännande och jag kommer göra allt jag kan (med hjälp av TM-Racing och
och Turbocenter) för att ge Stertman bilarna en match. wink

Ser redan fram i mot våren och sommaren mycket mer!

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

Icke gående Hellaflush wannabe
287 Inlägg
23 december 2010
#32
Saras skrev:
Självklart är det så att man kan vara stor i orden på ett forum, så får väll säga väl möt i sommar så får vi se hur det går! smile

Lösningen på det problemet stavas R-a-c-e-l-o-g-i-c smile Hoppas att alla race filmas och att alla bilar mäts med RL på nästa års event, resultaten intresserar folk på en massa utländska forum.

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884

rian
23 december 2010
Trådstartare
#33
Carlee82 skrev:
Saras skrev:
Självklart är det så att man kan vara stor i orden på ett forum, så får väll säga väl möt i sommar så får vi se hur det går! smile

Lösningen på det problemet stavas R-a-c-e-l-o-g-i-c smile Hoppas att alla race filmas och att alla bilar mäts med RL på nästa års event, resultaten intresserar folk på en massa utländska forum.

Det som intresserar många också är att bilarna ska va likvärdiga när det gäller modifikationstegen
fast med olika Tuningfirmor eller Piggys, det intressanta är när en steg1 bil möter en annan steg1 osv
det är då man ser om det skiljer nått mellan företagen. Vem bryr sig om det ene är snabbare pga
att han bytt till större turbon satt på en bättre diff bytt spridare mm, speciellt om det är två likadana bilar.
Senast redigerat av rian (23 december 2010)

46 Inlägg
24 december 2010
#34
Hej !

Rian- Vad är det jag läser,har du oxå kört med racesoppa i din bil på M5 board ?
Imponerande att folk kan sitta och ljuga rakt upp i ögon på sina bästa kompisar bara för reklam för vissa företag.
Helt jävla otroligt..

Särås-Har du inget viktigare än att sitta på forumet alla dagar och försvara era produkter för varije dag som går ?
Alla dina inlägg man läser så är giac och era produkter oslagbara ?

Sen att att du skall köra ifrån Martin ,ni har allt i egna händer och läser man dina inlägg så är du kapabel att göra vad som helst för att ni skall synas pga reklam,så om ni tankar flygplansbränsle nästa år skulle inte förvåna mig..

Med vänliga åsikter..




God Jul och Gott nytt år

Mvh

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm

rian
24 december 2010
Trådstartare
#35
AeroPlus skrev:
Hej !

Rian- Vad är det jag läser,har du oxå kört med racesoppa i din bil på M5 board ?
Imponerande att folk kan sitta och ljuga rakt upp i ögon på sina bästa kompisar bara för reklam för vissa företag.
Helt jävla otroligt..

Särås-Har du inget viktigare än att sitta på forumet alla dagar och försvara era produkter för varije dag som går ?
Alla dina inlägg man läser så är giac och era produkter oslagbara ?

Sen att att du skall köra ifrån Martin ,ni har allt i egna händer och läser man dina inlägg så är du kapabel att göra vad som helst för att ni skall synas pga reklam,så om ni tankar flygplansbränsle nästa år skulle inte förvåna mig..

Med vänliga åsikter..

Har testat en gång och det va på första Björkvik eventet och då va min bil 2-3 billängder före Martins,
på M5 board vet både du och jag hur min bil gick och att det var ca 345 hk att Martins bil gick bättre
tidsmässigt,jag hamnade i en jäklig svår sitts när jag lova att inte berätta något,
God Jul och Gott nytt år

Mvh

46 Inlägg
24 december 2010
#36
rian skrev:
Har testat en gång och det va på första Björkvik eventet och då va min bil 2-3 billängder före Martins,
på M5 board vet både du och jag hur min bil gick och att det var ca 345 hk att Martins bil gick bättre
tidsmässigt,jag hamnade i en jäklig svår sitts när jag lova att inte berätta något,
God Jul och Gott nytt år

Mvh

Det hela handlar inte om hur många bilar det var i mellan mm eller hur många gånger ni testat,utan att för ett bra tag sen så satt jag på zatzy och försvarade er när ni sa att det var ingen racesoppa och mycket annat,och för ett tag sen så sa du oxå att det var absolut ingen racesoppa  mm,trots att vi är nära kompisar så väljer du att ljuga.
Detta kalas respektera sina närmare vänner.
Imponerande,undrar om man skall ta bort ordet kompis,vän- ur ordlista.


Mvh
Senast redigerat av AeroPlus (24 december 2010)

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm

rian
24 december 2010
Trådstartare
#37
AeroPlus skrev:
rian skrev:
Har testat en gång och det va på första Björkvik eventet och då va min bil 2-3 billängder före Martins,
på M5 board vet både du och jag hur min bil gick och att det var ca 345 hk att Martins bil gick bättre
tidsmässigt,jag hamnade i en jäklig svår sitts när jag lova att inte berätta något,
God Jul och Gott nytt år

Mvh

Det hela handlar inte om hur många bilar det var i mellan mm eller hur många gånger ni testat,utan att för ett bra tag sen så satt jag på zatzy och försvarade er när ni sa att det var ingen racesoppa och mycket annat,och för ett tag sen så sa du oxå att det var absolut ingen racesoppa  mm,trots att vi är nära kompisar så väljer du att ljuga.
Detta kalas respektera sina närmare vänner.
Imponerande,undrar om man skall ta bort ordet kompis,vän- ur ordlista.


Mvh

Om du visste hur det låg till skulle du aldrig skriva så här, prata med mig först så kanske du inser
att det du skriver är fel,,

46 Inlägg
24 december 2010
#38
rian skrev:
AeroPlus skrev:
rian skrev:
Har testat en gång och det va på första Björkvik eventet och då va min bil 2-3 billängder före Martins,
på M5 board vet både du och jag hur min bil gick och att det var ca 345 hk att Martins bil gick bättre
tidsmässigt,jag hamnade i en jäklig svår sitts när jag lova att inte berätta något,
God Jul och Gott nytt år

Mvh

Det hela handlar inte om hur många bilar det var i mellan mm eller hur många gånger ni testat,utan att för ett bra tag sen så satt jag på zatzy och försvarade er när ni sa att det var ingen racesoppa och mycket annat,och för ett tag sen så sa du oxå att det var absolut ingen racesoppa  mm,trots att vi är nära kompisar så väljer du att ljuga.
Detta kalas respektera sina närmare vänner.
Imponerande,undrar om man skall ta bort ordet kompis,vän- ur ordlista.


Mvh

Om du visste hur det låg till skulle du aldrig skriva så här, prata med mig först så kanske du inser
att det du skriver är fel,,

Jag har pratat med dig flera gånger och du har sagt att du inte kört nu skriver du att du kört så det finns inget att prata om,ska vi prata så att du får dölja och ljuga ännu mer ? Nej tack

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm

rian
24 december 2010
Trådstartare
#39
AeroPlus skrev:
rian skrev:
AeroPlus skrev:

Det hela handlar inte om hur många bilar det var i mellan mm eller hur många gånger ni testat,utan att för ett bra tag sen så satt jag på zatzy och försvarade er när ni sa att det var ingen racesoppa och mycket annat,och för ett tag sen så sa du oxå att det var absolut ingen racesoppa  mm,trots att vi är nära kompisar så väljer du att ljuga.
Detta kalas respektera sina närmare vänner.
Imponerande,undrar om man skall ta bort ordet kompis,vän- ur ordlista.


Mvh

Om du visste hur det låg till skulle du aldrig skriva så här, prata med mig först så kanske du inser
att det du skriver är fel,,

Jag har pratat med dig flera gånger och du har sagt att du inte kört nu skriver du att du kört så det finns inget att prata om,ska vi prata så att du får dölja och ljuga ännu mer ? Nej tack

skärp dig nu kemal du har PM

46 Inlägg
24 december 2010
#40
rian skrev:
AeroPlus skrev:
rian skrev:

Om du visste hur det låg till skulle du aldrig skriva så här, prata med mig först så kanske du inser
att det du skriver är fel,,

Jag har pratat med dig flera gånger och du har sagt att du inte kört nu skriver du att du kört så det finns inget att prata om,ska vi prata så att du får dölja och ljuga ännu mer ? Nej tack

skärp dig nu kemal du har PM

Skall jag skärpa mig i den situation ?

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm


Sök