Semaga skrev:
Saras skrev:
rian skrev:
Jag vet att cellpaketen är viktigt, jag vet inte vad Forge respektive VF använder för cellpaket
Jag vet att dragningarna (rör, silicon) inte är optimala för flödet (luften tar alltid lättaste vägen)
Sen går jag på ren fakta när det gäller 335or, hur dom presterar helt enkelt och där är Bigtom i särklass
med en IC för drygt 2000 kr likaså Martin och hans bil med Forge presterar otroligt stabilt.
Men det är väl bara komma med en 335 Giac Stage2+ eller3 å köra med Meth eller RF och bevisa
vilka som är bäst snabbast osv det väntar vi alla på..
Vi kommer inte att använda Meth, men vi kommer att komma med en 135;a nästa sommar och testa hur bra den står sig mot övriga, dessutom kommer vi att komma med en snabb Golf mk5 samt vår RS4 samt en 997 Turbo med lite åka i för att visa vårt breda utbud.
Angående fakta så måste man ju lägga i hop fakta och då ser man genast att Forge troligen levererar bättre än Big Tom´s IC paket om man inte användet Meth, då vi vet att Martin´s bil går fint med Forge och TC mjukvara!
Dock så tror jag att den skule bättre med GIAC men det är ju bara vad jag tror!
Men som sagt kolla informationen om dom olika cellpaketen och lösningarna från Forge vilket även gör en vis prisskillnad och prestanda skillnad.
Hallå!
Det är allt att sticka ut hakan med att Gå ut med att Stertman/ Giac slår Claus på fingrarna med Giacs programvara..
.. både jag och Rian vet ju hur bra våra GTi bilar gick med Giac´s/ Stertmans setup,
men jag tror nog att Rians nya Pirelli Edition kan bli riktigt vass våren 2011.
Vad gäller min 335 så har den levererat över förväntan. Nu sitter det kattade APR dps på bilen och
dom bakre kattarna kommer att tas bort, även avgaset kommer att trycktestas och modiferas
om behovet finns. Efter detta kommer givetvis en ommappning att ske, och sen får vi väl se om
den kommer att gå bättre eller inte.
Mvh
Hej Martin!
Mer laddtrtyck ger mer effekt överlag om man dessutom har blivit av med oem downpipes och bytt till bättre intercooler så är det mer eller mindre en garanti!
Bomis bil gick som dom flesta vet riktigt bra och vad vi vet var han "vinnare" av 335;orna under en period!
Nu kör vi inte med Meth på våra GIAC bilar i Sverige men möjligheten finns om det skulle behövas, vilket vi faktiskt inte tror om man nu inte ska sikta in sig på att köra ifrån bilar med lustgas osv.
Vad jag vet så har inte Klaus lyckats ladda lika mycket som GIAC har med deras steg 2?
GIAC har erkännandet att dom levererar till dags datum världens bästa mjukvara till BMW N54, den levererar minst felkoder, ingen tuning code, mest effekt och mest driftsäker av dom stora aktörerna.
Dinan som är en av dom stora konkurrenterna på mjukvara i USA har ju med deras steg 2-3 bilar fått stryk av GIAC steg 1 och söker man runt på dom olika forumen så verkar det inte finnas många som har någonting annat att säga om GIAC än att dom levererar som vanligt!
Claus vet vi kan sin sak och är duktig på det han gör men jag hoppas att han inte tar ila vid när vi säger att vi tror att GIAC lyckats lite bättre med mjukvaran till N54!
Samt att det är väll ändå så att man ska tro på sin produkt och jag säger gärna upp till bevis, vist vår 135;a kommer väga lite mindre än Din bil men vi har några 335 som vi hoppas kommer dyka upp på något
event i sommar som säkert gärna kör ifrån Dig Martin.
Tills vidare får jag önska Dig en God Jul!