3435
Sök

Baslåda, viktigt med rätt volym?

67 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Hej! jag har en baslåda med dubbla audiotop 12:or och baslådan är verkligen jättestor. Den är så stor så att jag inte alls kan lasta något i min 740 där bak. så jag skulle vilja få in den "ovanför" där reservhjulet är, asså inte där reservhjulet är utan "ovanför" om ni förstår vad jag menar och då måste jag göra ny låda. Kommer detta påverka ljudet mycket?

här är bild på hur jag menar vart jag vill ha lådan, för dem flesta har faktiskt sin låda där. och det låter inte dåligt.

http://img576.imageshack.us/img576/4099/hkui.jpg (OBS) INTE MIN BIL PÅ BILDEN
Senast redigerat av ironandre (7 november 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 november 2010
Ta reda på vad det är för basar och hur stor låda dom vill ha.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

510 Inlägg
7 november 2010
Räkna lite snabbt på måtten, du får ca 66liter där. Men du får inte plats med några 12or, 10 e det största du får in. Bättre med 940s isåfall, där kan du få plats med 12or o får in en större låda

67 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Slimbastard skrev:
Räkna lite snabbt på måtten, du får ca 66liter där. Men du får inte plats med några 12or, 10 e det största du får in. Bättre med 940s isåfall, där kan du få plats med 12or o får in en större låda

Okej, trodde inte det skiljde något på 940 o 740 så mycket där, men det var ju tråkigt.
Men har faktiskt sett flera som har fått in en baslåda med dubbla 12:or där under hatthyllan.
Senast redigerat av ironandre (7 november 2010)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 november 2010
Bygg en isobarik låda. 

Med en isobarik på 2 element så bygger du lådan på halva volymen mot vad ett element ska ha. Vilket ger extremt små lådor.

Dok viktigt att en sådan låda är extremt tät specielt imellan elementen. annars faller hela principen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

219 Inlägg
7 november 2010
de är bara du vinklar baffeln lite så går de sprätt lätt o få in 12" basar i en volvo 740 inga problem.

176 Inlägg
16 november 2010
ironandre skrev:
Hej! jag har en baslåda med dubbla audiotop 12:or och baslådan är verkligen jättestor. Den är så stor så att jag inte alls kan lasta något i min 740 där bak. så jag skulle vilja få in den "ovanför" där reservhjulet är, asså inte där reservhjulet är utan "ovanför" om ni förstår vad jag menar och då måste jag göra ny låda. Kommer detta påverka ljudet mycket?

här är bild på hur jag menar vart jag vill ha lådan, för dem flesta har faktiskt sin låda där. och det låter inte dåligt.

http://img576.imageshack.us/img576/4099/hkui.jpg (OBS) INTE MIN BIL PÅ BILDEN

i våra bilar så får man prova sig fram, det är skitsvårt att få fram trycket i bilem ne för klena basar, jag har mina vända utån och en stor jävla låda  ( Kolla bilderna ) och de låter utmärkt smile testa dej fram och se och hör smile

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Sök